اجرایی شدن طرح پژوهشی آنالیز فرونشست های جنوب استان سمنان

به گزارش وبلاگ تپلینک، خبرنگاران/سمنان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان از آنالیز طرح پژوهشی فرونشست های زمین در مناطق جنوبی این استان در شورای پژوهشی استان اطلاع داد و گفت: از نتایج طرح های پژوهشی اجرا شده در برطرف مسائل استان استفاده می گردد.

اجرایی شدن طرح پژوهشی آنالیز فرونشست های جنوب استان سمنان

فاطمه منصوری، در جلسه شورای پژوهش استانداری سمنان اظهار کرد: این طرح پژوهشی در بین طرح های سال 99 بود که توجه ویژه ای به آن شد و امسال نیز به طور جدی پیگیری می گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: طرح های پژوهشی استان باید به صورت معین قابل بهره برداری، کاربردی و حاوی نقشه راه برای جهت پیش روی استان باشند تا مورد تصویب قرار گیرند.

وی گفت: کاربردی و راهبردی بودن طرح های پژوهشی در استان دو مولفه ای بود که در سال 1399 نیز مورد تاکید شورای پژوهش استان و استانداری قرار داشت که احتیاج است تا این طرح ها برای تصویب نهایی، به صورت معین کاربردی، راهبردی، قابل بهره برداری و دارای نقشه راه معین برای آینده استان در راستای توسعه همه جانبه و پایدار و حل مسائل موجود باشند.

وی ادامه داد: یقینا پس از ارائه، نقد و آنالیز طرح هایی که در قالب عناوین مصوب شده معرفی می شوند، پرداخت های اعتباری بر اساس میزان قابل بهره برداری بودن طرح ها و کاربسط های آنها صورت می گیرد.

منصوری یادآوری کرد: در مورد آنالیز و تصویب عناوین طرح های پژوهشی در استان، در سال 1399 زمان مطلوبی اختصاص داده شد و همچنین اقدام بسیار خوبی در مورد بودجه این طرح ها انجام شد.

وی تاکید نمود: آنالیز طرح ها در امسال با زمان بیشتری انجام خواهد شد و امکان رَد عناوین طرح های مصوب، بر اساس اینکه به چه میزان قابل بهره برداری بوده و احتیاج استان را رفع خواهد کرد یا خیر، وجود دارد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه در مورد آنالیز طرح ها به گونه ای عمل خواهد شد تا با حضور دستگاه های مرتبط و ذی نفع، میزان قابل بهره برداری بودن طرح ها برای دستگاه های مرتبط محقق گردد، اعلام کرد: احتیاج است تا دستگاه های مرتبط و ذینفع در طرح های پژوهشی، راهکارهای بهره برداری از طرح ها و نقدهای خود را به صورت صریح و معین به هنگام ارائه طرح ها، بیان نمایند.

وی اعلام کرد: عدم هماهنگی لازم بین دستگاه های دست اندرکار در یک حوزه پژوهشی، باعث خواهد شد تا نتایج پیشرانه ای که از یک طرح پژوهشی انتظار داریم، نتایجی عقب تر از اقدامات اجرا شده در حوزه اجرایی دستگاه های اجرایی را ارائه دهد که احتیاج است تا برای جلوگیری از این مهم، اقدامات دستگاه ها در حوزه اجرا کنار هم گردآوری شده و راهکاری عملیاتی راهگشا به دور از بدیهیات موجود، در خروجی پژوهش ها ارائه گردد.

منصوری همچنین تاکید نمود: مزیت های معین شده در عناوین مرتبط با طرح ها که توسط دستگاه های اجرایی در استان شناسایی شده است، باید به عنوان داده ای جدی مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد تا ظرفیت شناسی منطقه ای در استان برای ایجاد فرصت های کارآفرینی در سطح استان به دست آید و احتیاج است تا در این جهت دستگاه های اجرایی با جدیت و عزم پایدار برای دستیابی به پژوهش های کاربردی، به صورت جدی پای کار بوده و به این مهم ورود نمایند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در انتها اظهار کرد: طرح ارائه راهکارهای عملی به منظور توسعه و معرفی زنان کارآفرین استان سمنان با حضور مجری طرح و دستگاه های ذیربط و مرتبط در این جلسه آنالیز و طرح فرونشست و شکاف زمین در جنوب استان که از دیگر طرح های مورد تاکید بود و در سال 99 توجه ویژه ای به آن صورت گرفت، در جلسات بعدی ارائه و مورد نقد و آنالیز قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرایی شدن طرح پژوهشی آنالیز فرونشست های جنوب استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرایی شدن طرح پژوهشی آنالیز فرونشست های جنوب استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید