استقرار ارتش سوریه در 11 روستای جدید محور حلب

به گزارش وبلاگ تپلینک، یگان های ارتش سوریه در 11 روستای جدید در محور حسکه-حلب مستقر شدند.

استقرار ارتش سوریه در 11 روستای جدید محور حلب

همزمان با استقرار یگان های ارتش سوریه در حومه شمالی حسکه، دیگر یگان های این ارتش نیروهای خود را در حومه حسکه افزایش داده و وارد چند روستای جدید در محور بین المللی حسکه-قامشلی تا ورودی های استان رقه شدند.

به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، این یگان ها صبح روز سه شنبه در میان استقبال مردم وارد روستاهای الکوزلیه شویش، النوفلیه، المحل، البدران، الحزام، کهفه المراطی، الضبیب، شویش، العلقانه، ام اللبن و الواسطه واقع در حومه شمال غربی حسکه شدند. عملیات استقرار نیروهای ارتش در بیش از 60 کیلومتر در محور بین المللی حسکه-حلب در غرب تل تمر تا ورودی های مرزهای اداری دو استان حسکه و رقه انجام شد.

یکی از سربازان ارتش سوریه در گفت وگو با سانا ضمن تاکید بر اینکه ارتش برای تامین امنیت راستا بین المللی حلب-حسکه، مقابله با ترکیه و دفاع از ساکنان تلاش می کند، گفت: یگان های این ارتش حرکت خود را از منطقه تل تمر آغاز کرده و در امتداد راستا بین المللی حلب-حسکه ادامه دادند، این یگان ها به پیشروی خود ادامه می دهند تا به دیگر یگان هایی که از استان رقه پیشروی می کنند، برسند.

ساکنان این مناطق به استقبال یگان های ارتش رفته و خرسندی خود را از ورود آنها ابراز کردند.

ارتش سوریه روز سه شنبه نیز یگان هایی را در برخی روستاها و شهرک های واقع در حومه منبج در شمال شرق حلب مستقر کرد تا در شمال با عملیات ترکیه مقابله کرده و از ساکنان آنجا حفاظت کنند.

یگان های ارتش سوریه از 13 اکتبر جاری وارد شهرک تل تمر، برخی روستاها در حومه حسکه، دو شهر منبج و عین العرب (کوبانی) در حومه شمال شرقی حلب، شهرک عین عیسی، شهر الطبقه و فرودگاه نظامی آن در حومه رقه شدند.

همچنین خبرگزاری سانا اعلام کرد، 40 تن از سربازان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی از کانتون الجزیره (شرق فرات) خارج شده به وسیله یک هواپیمای نظامی از فرودگاه رحیبه در حومه مالکیه به عراق منتقل شدند. همزمان کاروانی از ده ها خودروی زرهی و نظامی نیروهای آمریکایی از قامشلی به مرزهای عراق منتقل شدند.

پیشتر نزدیک 30 تن از سربازان آمریکایی و فرانسوی با یک شناور از منطقه خربه عدنان در حومه مالکیه به عراق عقب نشینی کردند.

سانا همچنین اعلام کرد، سربازان آمریکایی 135 تن از همسران داعشی ها را با شناور از اردوگاه الهول در حومه حسکه به عراق منتقل کردند.

این نیروها در چند روز اخیر همزمان با انتقال صدها داعشی و همسران آنها از شرق فرات به عراق، پایگاه های السعیدیه، عون الدادات و ام میال در اطراف منبج در حومه حلب، دو پایگاه خراب عشق و صرین در اطراف عین العرب، الجلابیه در حومه حلب، عین عیسی، تل السمن و الطبقه در حومه رقه، تل تمر و جبل عبدالعزیر در حومه حسکه را تخلیه کردند.

سازمان ملل در بیانیه ای تاکید کرد، عملیات ترکیه علیه شمال سوریه به آوارگی حدود 180 هزار غیرنظامی از جمله 80 هزار کودک منجر شده و خسارات مالی گسترده ای را به زیرساخت ها و مراکز خدماتی مهمی از جمله تصفیه خانه ها و نیروگاه ها وارد کرد.

طبق این بیانیه، عملیات ترکیه که از نهم اکتبر جاری آغاز شد، تاثیر منفی بر شرایط انسانی سوریه گذاشت و خساراتی را به تصفیه خانه اصلی شهر العلوک و خطوط برق و نیز چهار مرکز درمانی وارد آورد.

بر اساس بیانیه یاد شده، تیم های هلال احمر سوریه با همکاری شرکت آب و برق تصفیه خانه علوک را که در پی عملیات ترکیه از 10 روز قبل تعطیل شده بود، تعمیر کردند.

عمران رضا، هماهنگ کننده امور انسانی سوریه در بازگشت از مناطق شمال شرقی سوریه به دمشق تاکید کرد: سازمان ملل تمام تلاش خود را برای کمک به جنگ زده ها و ارائه کمک های انسانی به آنها به ویژه گروه های ضعیف تر انجام می دهد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "استقرار ارتش سوریه در 11 روستای جدید محور حلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار ارتش سوریه در 11 روستای جدید محور حلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید