انتقاد تند پامپئو به سیاست خارجی بایدن

به گزارش وبلاگ تپلینک، وزیر خارجه سابق آمریکا در یکی از اولین مصاحبه های رسانه ای خود از زمان خاتمه کار دولت دونالد ترامپ از استراتژی دیپلماتیک جدیدا اعلام شده از سوی دولت جو بایدن انتقاد کرد.

انتقاد تند پامپئو به سیاست خارجی بایدن

مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز به اعلامیه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این خصوص که آمریکا بازگشته، دیپلماسی به محور سیاست خارجی ما بازگشته واکنش نشان داد.

پامپئو به تری گاودی، کننده جمهوریخواه سابق و مجری فاکس نیوز اظهارکرد: فکر نمی کنم مردم آمریکا استطاعت این که بار دیگر به هشت سال دیگر از سیاست خارجی باراک اوباما برگردند داشته باشند. من امیدوارم آنها با یک سیاست خارجی بسیار شبیه به سیاست خارجی اول آمریکای ما به جلو حرکت کنند.

پامپئو همچنین به انتقادهای جو بایدن از دونالد ترامپ که او را متهم به کوتاهی در ایستادگی در برابر روسیه کرده بود واکنش نشان داده و گفت: ما به سختی در جهت جلوگیری از مداخله روسیه در انتخابات ما تلاش کردیم. من به کاری که ما انجام دادیم افتخار می کنم. من به کاری که ما در جهت مقابله با روسیه کردیم افتخار می کنم.

گاودی متذکر شد که بایدن متعهد به بازسازی روابط آمریکا با همپیمانان شده و پامپئو تصدیق کرد که دوره او به عنوان وزیر خارجه چندان خوشایند کشورهای دیگر نبوده است.

پامپئو به گاودی گفت: زمانی که من وزیر امور خارجه بودم شفاف و صریح بودم. من هر چیزی را همانطور که بود می گفتم. احتمالا این صداقت شما را شگفت زده نمی کرد. در بروکسل و در برخی از دیگر مجامع اروپا برخورد سردی با این موضوع می شد و در آن تردیدی وجود ندارد.

پامپئو در پاسخ به اینکه آیا بار دیگر به کار در دولت بر می گردد پاسخ داد: پاسخش سخت است.

او گفت: من خیلی وقت قبل به عنوان یک سرباز خدمت کردم. سپس این افتخار فوق العاده را داشتم که کنار شما به عنوان کننده کنگره خدمت کنم و سپس این دو سمت جدید در دولت ترامپ را گرفتم. ما باید ببینیم که زندگی چه اتفاقی را رقم می زند. فعلا من میخواهم کمی توقف کنم. سخت کار کنم، کمی فکر کنم، کمی بنویسم و سپس ما خواهیم دید که روبروی ما چه چیزی هست.ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "انتقاد تند پامپئو به سیاست خارجی بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند پامپئو به سیاست خارجی بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید