اندر حکایت کرونا و زنجبیل 140 هزار تومانی، نوشدارو پس از واقعه شفابخش نخواهد بود!

به گزارش وبلاگ تپلینک، با کوچکترین کنش بعضاً نامربوط بین المللی و اجتماعی، جامعه شاهد جولان فرصت طلبانی خواهد بود که در هر شرایطی منفعت شخصی خود را دنبال می کنند. اکنون که در روزهای منتهی به سال نو هستیم، قاعدتاً انبارها باید مملو از اجناس جهت پاسخگو یی به حجم بالا تقاضای شب عید باشند؛ پس دیگر بهانه گرانی ها چیست؟

اندر حکایت کرونا و زنجبیل 140 هزار تومانی، نوشدارو پس از واقعه شفابخش نخواهد بود!

وبلاگ تپلینک- ایلیا فروزش؛ چهارشنبه سی بهمن بود که وزارت بهداشت ابتلاء دو نفر از هموطنانمان به کرونا را تایید کرد. جامعه که در طول سه ماه گذشته شوک های پی در پی اجتماعی را متحمل شده، این بار خود را روبرو با پدیده ای می بیند که شاید کمتر برایش ملموس بوده و آن بحران شیوع یک ویروس مسری می باشد که گستره درگیری آن جهانی است.

موازی با ارائه آمار از سوی مراجع رسمی، شیوع روایت های کذب توسط خارج نشینان درباره میزان تلفات و مبتلایان به ویروس در گستره ای وسیع تر از آنچه در واقعیت رخ داده، رشته های عصبی جامعه را درگیر و نوعی وحشت عمومی را ایجاد کرد. اخبار ضد و نقیض از میزان شیوع، مردم را بر آن داشت که با رعایت اصول اولیه بهداشتی و تغذیه ای تا حدّ امکان ایمنی خود را در مقابل سرایت کرونا حفظ کنند.

از جمله مواردی که در شبکه های اجتماعی جهت مصرف توصیه شده، فارغ از صحّت ادعا، زنجبیل و مرکباتی نظیر لیمو ترش است. همچنان که حرامخوارانی در این شرایط، با احتکار ماسک و سایر اقلام بهداشتی نان در خون مردم می زنند، هنوز مدتی از بازنشر این قِسم از توصیه های خوراکی سپری نشده بود که فرصت طلبانی در صنف میوه و تره بار، میدان را برای تاختن فراخ دیدند و قیمت های عجیب را برای فروش درج کردند؛ به طوریکه لیموترش با نرخ رسمی حداکثر کیلویی 7500 تومان را تا 50 هزار تومان بالا بردند!

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران در گفتگویی [1] درباره نرخ های جدیدی که کف بازار معامله می شود، گفت: براساس کشف قیمت میدان مرکزی میوه و تره بار، زنجبیل تازه تا 110 هزارتومان هم به فروش رسیده است و اگر قرار باشد با اعمال سود 35 درصدی در خرده فروشی ها عرضه شود قیمت آن به 140 هزار تومان می رسد. قیمت لیمو ترش 50 هزارتومان، سیر 35 هزار تومان و لیمو شیرین 9000 تومان است!

توقعی از محتکران و گران فروشان نیست؛ این جماعت از نسل همان هایی هستند که در بزنگاه جنگ و قحطی خنجر برپهلوی هموطن می زدند و همسو با بیگانه بر پیکر بی جان مردم می تاختند. نکته ای که در این میان موضوعیت پیدا می کند این است که پس از انقلاب نیز این زخم کهنه التیام نیافته و سودجویان با کوچکترین کنش بعضاً نامربوط بین المللی و اجتماعی، بهانه می یابند نرخ قیمت اجناس را افزایش دهند و ارث نداشته آباء و اجدادی شان را از عوام الناس وصول کنند.

تا کی قرار است جامعه شاهد جولان فرصت طلبان خودخواهی باشد که در هر شرایطی بدون در نظر دریافت اتمسفر جامعه، منفعت شخصی خود را دنبال می کنند؟ نهادهای نظارتی و امنیتی کجای این ماجرا هستند؟ اکنون که در روزهای منتهی به سال نو هستیم، قاعدتاً انبارها باید مملو از اجناس جهت پاسخگو یی به حجم بالا تقاضای شب عید باشند؛ پس دیگر بهانه گرانی ها چیست؟ الا اینکه تداوم این قسم از سودجویی ها حکایت از عدم بازدارندگی شدّت برخورد ها دارد؟

گزافه نیست اگر بگوییم بیش از آن که فشارهای دشمنان خارجی بدنه جامعه را در تنگنا قرار داده، تحریم های یاغیانِ داخلی مردم را با مشکل روبرو کرده است. اگر شرایط جنگ اقتصادی را قبول داریم باید قوانین هم طبق شرایط جنگی تنظیم کنیم. باید با هرکس در هر سطحی از ثروت و مکنت که پازل دشمن را در داخل تکمیل می کند، در حکم یک خائن به ملک و ملّت برخورد کرد وگرنه جنابان مسئول آویز گوش کنند که نوشدارو پس از واقعه شفابخش نخواهد بود!

[1]: https://www.isna.ir/news/98120604464

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اندر حکایت کرونا و زنجبیل 140 هزار تومانی، نوشدارو پس از واقعه شفابخش نخواهد بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندر حکایت کرونا و زنجبیل 140 هزار تومانی، نوشدارو پس از واقعه شفابخش نخواهد بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید