ایران و کنیا ظرفیت خوبی برای همکاری های فنی و کشاورزی دارند

به گزارش وبلاگ تپلینک، نائب رئیس اتاق کاشان با اشاره به پتانسیل های گسترده صنعتی و مالی در منطقه کاشان اظهار کرد: منطقه کاشان دومین قطب بزرگ فراوری فرش ماشینی در دنیا است و فراوریات واحدهای صنعتی این منطقه جز باکیفیت ترین محصولات در دنیا محسوب می گردد.

ایران و کنیا ظرفیت خوبی برای همکاری های فنی و کشاورزی دارند

سیدعلی دیانت در ملاقات با هیات تجاری و مالی کنیا با بیان اینکه کاشان در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و فراوریی دارای ظرفیت های فراوانی است، گفت: کشور کنیا نیز به علت موقعیت جغرافیایی و ظرفیت بالای کشاورزی می تواند شریک مالی خوبی برای ایران و بعلاوه منطقه کاشان باشد.

نائب رئیس اتاق کاشان با بیان اینکه کاشان آماده صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه های مختلف به کشور کنیا است، توضیح داد: صنعتگران منطقه کاشان آماده همکاری با کشور کنیا برای فراوری دستگاه های روغن کشی جهت بهره وری مطلوب از محصولات کشاورزی آن کشور است.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک در منطقه کاشان فراگیر و در حال توسعه است، گفت: یکی از ظرفیت های مهم کنیا وجود زمین های حاصلخیز است که این موضوع می تواند در زمینه فراوریات گیاهان دارویی بسیار مؤثر باشد.

دیانت ضمن اعلام آمادگی کامل تجار، صنعتگران و بازرگانان منطقه کاشان برای توسعه همکاری ها با کنیا اضافه کرد: مراودات و مبادلات مالی بین ایران و کنیا می تواند اثرات درازمدت در روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی و بین المللی داشته باشد و ازاین رو باید از فرصت به وجود آمده به نحو مطلوب در جهت توسعه همکاری ها استفاده کرد.

علاقه مندی کنیا به تجربه پیروز کاشان در توسعه صنایع کوچک

لئونارد سؤالی کاری بوک در جریان این ملاقات با اشاره به اینکه استان مورنیگای کنیا به صورت مستقل و خودمختار در زمینه مسائل مختلف فعالیت می نماید، اظهار کرد: توسعه روابط تجاری و مالی با ایران به خصوص منطقه کاشان از مهم ترین اهداف سفر خود بوده است.

وی با بیان اینکه در کوشش هستیم روابط تجاری با ایران را جایگزین مراودات مالی با چین کنیم، گفت: متأسفانه بازرگانان چین فقط تمایل به فروش محصولات خود در کشور ما دارند درحالی که رابطه تجاری باید دوطرفه باشد و علاوه بر فروش، خرید هم وجود داشته باشد.

استاندار استان مورنیگای کنیا با اشاره به اینکه بازرگانان ایران احترام بیشتری نسبت چینی ها برای مردم کنیا قائل هستند، توضیح داد: کنیا می تواند بازار خوبی برای محصولات باکیفیت ایرانی باشد.

وی با اشاره به اینکه به شدت علاقه مند به استفاده از تجربه پیروز منطقه کاشان در توسعه صنایع کوچک هستیم، گفت: صنعت بسته بندی به خصوص در بخش کشاورزی یکی دیگر از زمینه های توسعه همکاری ها بین دو کشور است.

استاندار استان مورنیگای کنیا با اشاره به وجود زمین های حاصلخیز در کشور کنیا اضافه کرد: تکنولوژی ایران در بخش کشاورزی و استفاده از آن در کنیا می تواند باعث پیشرفت کشاورزی این کشور گردد تا کنیا از یک صادرکننده مواد خام به صادرکننده محصولات تبدیل گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "ایران و کنیا ظرفیت خوبی برای همکاری های فنی و کشاورزی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و کنیا ظرفیت خوبی برای همکاری های فنی و کشاورزی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید