تاثیر محرومیت روس ها در المپیک بر سهمیه های ورزش ایران؛ صفر

به گزارش وبلاگ تپلینک، محرومیت روسیه تاثیری بر روی سهمیه های ایران در المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو نخواهد داشت.

تاثیر محرومیت روس ها در المپیک بر سهمیه های ورزش ایران؛ صفر

به گزارش وبلاگ تپلینک، آژانس مبارزه جهانی با دوپینگ (WADA) بیان کرد که تمامی ورزشکاران، مقامات دولتی و مدیران کمیته ملی المپیک روسیه برای چهار سال از شرکت در تمامی رویدادهای ورزشی بین المللی محروم شده اند. کمیته اجرایی WADA به توصیه کمیته بازبینی این سازمان برای دریافت حق شرکت در تمام رویدادهای ورزشی جهان از نمایندگان روسیه عمل نموده و به این ترتیب تمامی دست اندرکاران ورزش این کشور برای بازه زمانی چهار ساله از رویدادهایی مانند المپیک و تمامی رقابت های جهانی از جمله جام جهانی فوتبال محروم خواهند بود. این بدان معناست که این محرومیت تنها شامل ورزشکاران روس نمی گردد، بلکه تمام مقامات کمیته ملی المپیک و پارالمپیک روسیه نیز در این بازه زمانی 4 ساله از شرکت در رویدادهای مختلف محروم خواهند بود. به این ترتیب ورزشکاران روسیه رویدادهای مهمی مانند المپیک 2020 و جام جهانی 2022 را از دست خواهند داد.

امیر صدیقی کارشناس ارشد حقوق و مدیریت ورزش در این باره به خبرنگار ورزشی وبلاگ تپلینک گفت: فرایندی که قبلاً هم رخ داده بود، در حال تکرار است. وادا این تصمیم را گرفته و این مسئله می تواند بر روی برنامه های ورزش روسیه تاثیر بگذارد. کشور روسیه به مدت 21 روز فرصت برای فرجام خواهی از این تصمیم در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) دارد. اگر این فرجام خواهی به نتیجه نرسد و CAS نیز تصمیم وادا را تایید کند، نوبت به کمیته بین المللی المپیک می رسد که تنبیه مدنظر خود را اعلام کند.

وی ادامه داد: پس از اعلام نظر IOC، کمیته المپیک روسیه می تواند فرجام خواهی دیگری را روی تصمیم کمیته بین المللی داشته باشد. در واقع دو فرصت فرجام خواهی برای روس ها وجود دارد تا بتوانند شرایط را تغییر بدهند.

صدیقی گفت: پروسه تصمیم گیری نهایی در این باره طولانی تر از قبل خواهد بود و به نظرم تا خاتمه سال منجر به نتیجه نخواهد شد. فکر می کنم در فاصله 4، 5 ماه تا المپیک، تکلیف نهایی معین گردد.

کارشناس ارشد حقوق و مدیریت ورزش در پاسخ به این سوال که محرومیت روسیه بر روی سهمیه های ورزش ایران در المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ گفت: خیر؛ در المپیک زمستانی 2018 نیز ورزشکارانی که پاک بودند و مسئله ای نداشتند، زیر پرچم کمیته بین المللی المپیک رقابت کردند و این اتفاق باز هم رخ می دهد. این شرایط در رشته های تیمی نیز وجود دارد. در المپیک زمستانی تیم هاکی روی یخ روسیه که زیر پرچم IOC شرکت نموده بود، روی سکو هم رفت، بنابراین فرقی ندارد که ورزشکاران انفرادی باشند یا در رشته تیمی شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تاثیر محرومیت روس ها در المپیک بر سهمیه های ورزش ایران؛ صفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر محرومیت روس ها در المپیک بر سهمیه های ورزش ایران؛ صفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید