تجربه ای متفاوت در باغ وحش سنگاپور

به گزارش وبلاگ تپلینک، باغ وحش های سنگاپور جز محبوب ترین جاذبه های دیدنی این کشور آسیایی محسوب می گردد و گردشگران در زمان سفر به این کشور برای اینکه بتوانند از نزدیک حیوانات بومی این منطقه را ببینند حتما به یکی از باغ وحش های سنگاپور سر می زنند. این کشور کوچک به علت جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی که در خود جای داده است، سالانه میزبان طیف وسیعی از گردشگران از کشورهای مختلف دنیا است و باغ وحش های این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سنگاپور می باشد. در باغ وحش های سنگاپور بیش از 300 گونه از پرندگان، خزندگان و پستانداران نگهداری می گردد، به علت موقعیت مکانی کشور سنگاپور و قرار گرفتن این کشور در نزدیکی خط استوا تنوع گونه های جانوری هم در این کشور کوچک بسیار زیاد است و بعضی از حیوانات را فقط در باغ وحش های سنگاپور می توانید از نزدیک ببینید.

تجربه ای متفاوت در باغ وحش سنگاپور

بسیاری از گونه های در حال انقراض هم در باغ وحش های سنگاپور در شرایطی ویژه نگهداری می شوند، اغلب باغ وحش های این کشور در میان باغ های بزرگ و سرسبز بنا شده و با مرکز شهر چند کیلومتری فاصله دارند. اگر به دیدنی مستندهای حیات وحش علاقه دارید و یا برای گذراندن تعطیلاتی راهی سنگاپور هستید حتما این مقاله از مجله توریستی وبلاگ تپلینک را تا سرانجام دنبال کنید.

مشهورترین باغ وحش های سنگاپور

تنوع جاذبه های توریستی سنگاپور بسیار زیاد است و همین امر سبب شده سالانه توریستان زیادی برای بازدید از جاذبه های دیدنی این کشور و طبیعت بکر سنگاپور به این کشور زیبا و سرسبز سفر نمایند. سنگاپور کشوری با آب و هوای گرم و مرطوب است و به همین علت تنوع گونه های گیاهی و جانوری در این کشور بسیار زیادتر از حد تصور شما می باشد. بسیاری از گونه های کمیاب و یا نایاب حیوانات را می توانید در باغ وحش های سنگاپور از نزدیک ببینید و یا در حین گردش در باغ وحش به آنها غذا بدهید. در بسیاری از باغ وحش های سنگاپور حیوانات همانند منطقه ها حفاظت شده بیرون از قفس نگهداری می شوند که این موضوع برای توریستانی که دوست از نزدیک حیوانات مختلف همانند آهو و یا زرافه را لمس نمایند، بسیار هیجان انگیز و مجذوب کننده می باشد.

البته مشتری پروپاقرص باغ وحش های سنگاپور بدون شک بچه ها و نوجوانانی هستند که به حیوانات علاقه دارند و برای دیدن حیوانات و پرندگان مختلف به باغ وحش می روند. شما در زمان بازدید از باغ وحش های سنگاپور می توانید ساعت ها بازی و غذا خوردن حیوانات را دیدن کنید و یا برای آنها غذا ببرید. در ادامه قصد داریم مشهورترین باغ وحش های سنگاپور را به شما معرفی کنیم.

1. باغ وحش سنگاپور - سنگاپور Zoo

باغ وحش سنگاپور (سنگاپور Zoo) در فهرست برترین باغ وحش های دنیا قرار گرفته است و یکی از جاذبه های توریستی سنگاپور است که جهانگرد ها معمولا بازدید از این باغ را در برنامه سفر خود دارند. این باغ وحش کشور سنگاپور در منطقه وسیعی به مساحت 70 هکتار بنا شده است، در گذشته این باغ به عنوان باغ جانورشناسی سنگاپور یا باغ وحش ماندای شناخته می شد. در حال حاضر 315 گونه مختلف در این باغ وحش نگهداری می شود که 16 درصد این موجودات را رو به انقراض هستند، باغ وحش سنگاپور به 11 منطقه تقسیم شده است و در هر بخش یک راهنما حضور دارد. بزرگترین خانواده اورانگوتان ها در دنیا در این باغ وحش نگهداری می شود و همین موضوع را می توان علت اصلی معروفیت این باغ وحش در سنگاپور بیان نمود.

طبیعت بکر این باغ و گونه های گیاهی موجود در آن هم از جمله مجذوب کنندهیت هایی است که باعث شده این باغ در فهرست برترین باغ وحش های سنگاپور قرار گیرد. عبور از میان پروانه ها، دیدنی رویاهایی که آزادانه در این باغ وحش می گردند و دیدن تنبل دو انگشتی از نزدیک بخشی از لحظات هیجان انگیزی است که با رفتن به باغ وحش سنگاپور می توان آن را تجربه کرد.

نکات مجذوب کننده در خصوص باغ وحش سنگاپور:

  • باغ وحش سنگاپور در جنگل بارانی ماندی واقع شده است و توریستان برای بازدید از این باغ وحش باید از مرکز شهر حدود 30 دقیقه رانندگی نمایند.
  • این باغ وحش منحصر به فرد و بسیار مهیج مساحتی در حدود 70 هکتار دارد و در مجاورت این باغ وحش مجموعه سافاری شبانه قرار گرفته است.
  • به علت آب و هوای گرم و مرطوب سنگاپور برترین زمان برای بازدید از این باغ وحش فصل بهار است.

ساعت بازدید: از 8:30 صبح الی 6:00 بعد از ظهر

آخرین زمان ورود: 5:30 بعد از ظهر

هزینه ورودی: برای بزرگسالان 33 دلار، برای بچه ها 3 الی 12 سال 22 دلار

2. سافاری شبانه سنگاپور - سنگاپور Night Safari

سافاری شبانه سنگاپور(سنگاپور Night Safari) جز محبوب ترین جاذبه های توریستی این کشور است و شما با خرید بلیط این سافاری می توانید یک شب مهیج را در دل جنگل بگذرانید و حیوانات را از نزدیک دیدن کنید. این سافاری در یکی از بزرگترین و در عین حال متفاوت ترین باغ وحش های سنگاپور برپا می شود، شما با رفتن به این باغ وحش و خرید بلیط سافاری شبانه می توانید یک شب هیجان انگیز را در کنار حیوانات بگذرانید. در این باغ وحش بیش از 130 گونه جانوری مختلف نگهداری می شود و توریستان با استفاده از قطارهای مخصوصی به نام تراموا از بین حیوانات عبور می نمایند. مدت زمان هر تور در این باغ وحش حدود 45 دقیقه است و بازدیدنمایندگان در این مدت از زیستگاه های شبانه حیوانات دیدن می نمایند.

توریستان با خرید بلیط این سافاری می توانند از هفت منطقه مختلف باغ وحش از طریق قطار بازدید نمایند. برای بچه ها فضای سافاری به صورت مجزا طراحی شده است و مدت زمان آن هم حدود 20 دقیقه می باشد. در این باغ وحش حیوانات مختلفی از جمله گورخر، گوزن، فیل آسیایی، کرگدن و موارد دیگر نگهداری می شود. در این باغ وحش حیواناتی همانند آهو و طاووس آزاد هستند ولی حیوانات درنده ای همانند ببرها و پلنگ ها در قفس نگهداری می شود.

نکات مجذوب کننده در خصوص سافاری شبانه:

  • مدیریت مجموعه سافاری شبانه به عهده ذخیره گاه حیات وحش سنگاپور است و سالانه بیش از یک میلیون توریست داخلی و خارجی از این مجموعه بازدید می نمایند.
  • این باغ وحش منحصر به فرد در مجاورت رودخانه سافاری و باغ وحش بزرگ سنگاپور قرار گرفته است.
  • بازدیدنمایندگان می توانند از طریق تراموا و یا با پای پیاده از منطقه ها مختلف این باغ وحش دیدن نمایند.

ساعت بازدید: از 7:15 بعد از ظهر الی 12:00 شب

آخرین زمان ورود: 11:15 شب

هزینه ورودی: برای بزرگسالان 47 دلار، برای بچه ها 3 الی 12 سال 31 دلار و برای سالمندان 20 دلار

3. آکواریوم سنگاپور - SEA Aquarium

آکواریوم سنگاپور (SEA Aquarium) یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیا است که در جزیره سنتوزا واقع شده و توریستان در زمان بازدید از این آکواریوم زیبا می توانند گونه های مختلف ماهی ها و موجودات دریایی را از نزدیک ببینند. در حال حاضر بیش از 800 گونه از موجودات آبزی در این آکواریوم بزرگ نگهداری می شود که بعضی از گونه های آن بسیار کمیاب است. این مجموعه پیشرفته خانه بیش از 100000 موجود دریایی است که از منطقه ها مختلف دنیا همانند آسیای جنوب شرقی، استرالیا و آفریقا به این آکواریوم آورده اند. موجودات عجیبی همانند دلفین پوزه بلند، کوسه سرچکشی، کوسه پرستار، مارماهی غول پیکر، قورباغه تیری سمی، دلقک ماهی، گزنه دریایی، اختاپوس غول پیکر و خارپشت ژاپنی در آکواریوم بزرگ سنگاپور زندگی می نمایند و توریستان بسیاری برای دیدن این موجودات از نزدیک به جزیره سنتوزا در سنگاپور می روند.

برای گردش در این آکواریوم باید حداقل سه ساعت از یک روز خود را کنار بگذارید، این آکواریوم برای کسانی که به دیدنی باغ وحش های سنگاپور علاقه دارند هم مکان مجذوب کنندهی محسوب می شود. دیدنی حرکات موجودات دریایی و غذا خوردن آنها برای بچه ها و بزرگسالان بسیار مجذوب کننده و مهیج می باشد.

نکات مجذوب کننده در خصوص آکواریوم سنگاپور:

  • در این آکواریوم بزرگ برای نگهداری موجودات آبزی، بیش از 45 میلیون لیتر آب مصرف شده است.
  • این آکواریوم غول پیکر 10 منطقه و 49 زیستگاه مختلف دارد و به همین علت تنوع موجودات آبزی این آکواریوم بسیار زیاد است.
  • بازدیدنمایندگان برای دیدنی تمامی بخش های این آکواریوم باید حداقل 2 ساعت زمان بگذارند.

ساعت بازدید: از 10:00 صبح الی 7:00 بعد از ظهر

هزینه ورودی: برای بزرگسالان 39 دلار، برای بچه ها 3 الی 12 سال 29 دلار

4. سافاری رودخانه - River Wonders

سافاری رودخانه (River Wonders) اولین باغ وحش دنیا است که شما همزمان می توانید از موجودات آبزی و غیر آبزی دیدن کنید، این سافاری قطعا یک تجربه منحصر به فرد برای شما خواهد بود. این سافاری رودخانه فاصله زیادی از مرکز شهر سنگاپور دارد و در نزدیکی باغ وحش بزرگ این کشور در فضای بکر و زیبا واقع شده است. در این باغ وحش بیش از 6000 حیوان نگهداری می شود که از 300 گونه متفاوت هستند. بیش از 40 گونه از حیواناتی که در این مرکز نگهداری می شود در معرض خطر انقراض قرار دارند. سافاری رودخانه سنگاپور بر اساس رودخانه مشهور دنیا همانند می سی سی پی و آمازون ساخته شده و یکی از جاذبه های توریستی سنگاپور می باشد.

موجودات عجیب بسیاری همانند گربه ماهی غول پیکر مکونگ در این رودخانه زندگی می نمایند، این آبزی جز موجودات در حال انقراض در دنیا است. اگر شما هم عاشق پانداها هستید، باید به شما بگوییم که این سافاری یکی از مجذوب کننده ترین باغ وحش های سنگاپور برای شما خواهد بود، زیرا در این محل یک جفت پاندای غول پیکر هم نگهداری می شود. پانداها جز حیواناتی هستند که نسل آنها رو به انقراض می باشد، بعلاوه بزرگترین آکواریوم آب شیرین دنیا را در زمان بازدید از این سافاری دیدن خواهید کرد.

نکات مجذوب کننده در خصوص سافاری رودخانه:

  • در این مجموعه می توانید سوار قایق یا جیپ های مخصوص شوید و از بخش های مختلف زیستگاه جانوران این رودخانه دیدن کنید. بازدیدنمایندگان می توانند با قایق سواری در امتداد رودخانه، حیوانات را از نزدیک ببینند.
  • این باغ وحش منحصر به فرد و بسیار مهیج مساحتی در حدود 12 هکتار دارد و بین باغ وحش سنگاپور و سافاری شبانه واقع شده است.
  • این مجموعه در سال 2007 ساخت آن شروع شده و در سال 2014 طی مرنامی به صورت رسمی افتتاح شده است.

ساعت بازدید: از 9:30 صبح الی 7:00 بعد از ظهر

آخرین زمان ورود: 6:30 بعد از ظهر

هزینه ورودی: ورود به این مجموعه رایگان است.

هزینه سافاری: برای بزرگسالان 32 دلار، بچه ها 3 تا 12 سال 21 دلار و سالمندان 15 دلار.

5. پارک پروانه ها و حشرات - Butterfly Park & Insect Kingdom

پارک پروانه ها و حشرات (Butterfly Park & Insect Kingdom) یکی از زیباترین باغ وحش های سنگاپور است که در یک باغ زیبا و سرسبز تاسیس شده است، این پارک در جزیره سنتوزا کشور سنگاپور قرار گرفته است و بیش از پنجاه نوع پروانه، سوسک، ماکائو و تعداد زیادی از حشرات رنگارنگ را می توانید در زمان بازدید از این پارک از نزدیک ببینید. در مزارع پرورش پروانه در مالزی فقط گونه های بومی این موجودات زیبا و شگفت انگیز را پرورش می دهند ولی در پارک پروانه و حشرات سنگاپور شما می توانید علاوه گونه های بومی این منطقه بعضی از پروانه های کمیاب را هم از نزدیک ببینید و از زیبایی آنها مسحور شوید.

این پارک زیبا و رنگارنگ علاوه بر داشتن گونه های متنوع پروانه ها، انواع طوطی های جنگلی، مارها و پرندگان بومی دیگر هم در آن نگهداری می شود که در زمان بازدید از این پارک می توانید این موجودات زیبا را هم از نزدیک ببینید. در حال حاضر در پارک پروانه ها و حشرات سنگاپور بیش از 3000 گونه حشره مختلف وجود دارد و 1500 پروانه در این باغ زندگی می نمایند که بعضی از آن ها بسیار کمیاب یا حتی نایاب هستند. حشرات در این پارک در یک تونل با طول حدود 70 متر نگهداری می شوند و بازدیدنمایندگان از وسط این تونل شیشه ای عبور می نمایند.

نکات مجذوب کننده در خصوص پارک پروانه ها و حشرات :

  • موزه قلمرو حشرات یکی از بخش های مجذوب کننده این پارک است که در آنجا می توانید تاریخ سیر تکامل حشرات و بعلاوه فسیل های چند میلیون ساله را از نزدیک مشاهده کنید.
  • ایستگاه مترو در نزدیکی این پارک قرار گرفته است و توریستان به راحتی می توانند خود را به پارک پروانه ها برسانند.

ساعت بازدید: از 9:30 صبح الی 7:00 بعد از ظهر

آخرین زمان ورود: 6:30 بعد از ظهر

هزینه ورودی: برای بزرگسالان 20 دلار، بچه ها 3 تا 12 سال 14 دلار

جمع بندی تجربه ای متفاوت در باغ وحش های سنگاپور

کشور سنگاپور یکی از زیباترین کشورهای دنیا است که در شرق قاره آسیا واقع شده و به علت آب و هوای گرم و معتدلی که دارد، تنوع گونه های گیاهی و جانوری در این کشور بسیار زیاد می باشد. سنگاپور یکی از کوچکترین کشورهای دنیا است که به علت بازارهای تجارت دنیای و جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی که در خود جای داده است، سالانه میزبان جهانگرد های خارجی بسیاری می باشد که از کشورهای مختلف دنیا به سنگاپور سفر می نمایند.

تنوع جاذبه های طبیعی این کشور بیش از حد تصور شما است ولی در این بین باغ وحش های سنگاپور جایگاه ویژه ای در بین جاذبه های توریستی این کشور دارد و اغلب جهانگرد های خارجی در زمان سفر به این کشور حتما از یکی از باغ وحش های سنگاپور بازدید می نمایند. در این مقاله چند مورد از برترین باغ وحش های سنگاپور را به شما معرفی کردیم تا در زمان سفر به این کشور بتوانید اوقات خوشی را به همراه همسفران خود داشته باشید و از این جاذبه ها دیدن کنید. اگر شما هم تمایل دارید در ماه های مختلف سال به کشور سنگاپور سفر کنید و از جاذبه های طبیعی و تاریخی این کشور دیدن نمایید، از همین الان می توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود را از سایت وبلاگ تپلینک به صورت کاملا آنلاین رزرو نمایید.

1. معروف ترین باغ وحش های سنگاپور کدام است؟

باغ وحش سنگاپور، سافاری شبانه سنگاپور، آکواریوم سنگاپور، سافاری رودخانه، پارک پروانه ها و حشرات جز معروف ترین باغ وحش های سنگاپور است.

2. چرا باغ وحش سنگاپور تا این حد معروف شده است؟

علت اصلی مشهور شدن باغ وحش سنگاپور فقط به خاطر خانواده اورانگوتان هایی است که در این باغ وحش نگهداری می شود.

یکی از برنامه های این باغ وحش صبحانه با اورانگوتان ها است که بازدید نمایندگان می توانند لحظات مجذوب کنندهی را در کنار این موجودات پر جنب و جوش تجربه نمایند و عکس های یادگاری مجذوب کنندهی در کنار حیوانات بگیرند.

3. آیا باغ وحش سنگاپور ارزش بازدید دارد؟

بله، باغ وحش سنگاپور یکی از برترین مکان ها برای توریستانی است که به قصد بازدید از جاذبه های طبیعی این کشور راهی سنگاپور شده اند. برای اینکه با مفهوم حیات وحش آشنا شوید و بزرگترین خانواده اورنگوتان ها را از نزدیک ببینید، حتما در زمان سفر به سنگاپور به باغ وحش بزرگ این کشور بروید و حیوانات در معرض انقراضی که در این باغ وحش زندگی می نمایند را از نزدیک ببینید.

4. چرا توریستان دوست دارند از سنگاپور دیدن نمایند؟

ورود به سنگاپو در واقع ورود به دنیایی از شگفتی های معماری و لذت های آشپزی است، تنوع جاذبه های طبیعی و توریستی در این کشور بسیار زیاد می باشد. در سنگاپور به محیط زیست توجه ویژه ای شده است و توریستان می توانند همزیستی مسالمت آمیز فرهنگ ها و ادیان مختلف را در این کشور در کنار هم ببینند. بعلاوه سنگاپور زیستگاه بسیاری از حیوانات کمیاب در دنیا هم می باشد.

5. آیا باغ وحش سنگاپور یکی از برترین باغ وحش های دنیا است؟

بله، این باغ وحش سنگاپور توانسته در سال های اخیر گواهی تریپ ادوایزر را با رتبه 4.5 دریافت کند. این باغ وحش در رتبه 5 فهرست 10 باغ وحش برتر دنیا از نگاه کاربران تریپ ادوایزر هم قرار گرفته است.

6. آیا خرید بلیط هواپیما به مقصد کشور سنگاپور از سایت وبلاگ تپلینک امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود به مقصد کشور سنگاپور را به صورت 24 ساعته و کاملا آنلاین از سایت وبلاگ تپلینک بخرید.

منبع: الی گشت

به "تجربه ای متفاوت در باغ وحش سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه ای متفاوت در باغ وحش سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید