تجربه روشنایی روز در شب های سفید روسیه!

به گزارش وبلاگ تپلینک، شب های سفید روسیه | Russian white nights

شب های سفید روسیه یکی از زیباترین اتفاقات طبیعی است که تنها در کشور تزارها و در بعضی از شهرهای آن علی الخصوص سنت پترزبورگ اتفاق می افتد. این پدیده طبیعی خود یکی از بزرگ ترین عوامل سفر بسیاری از مسافران و گردشگران به روسیه و شهزر سنت پترزبورگ است. این پدیده که تنها در زمانی خاص رخ می دهد و امروزه به یک جاذبه معروف فصلی تبدیل شده است، درواقع یک نارسایی طبیعی از ارتباط خورشید، ماه و زمین است. تماشا شب های سفید روسیه چنان تجربه جالبی است که خیلی ها توصیه می نمایند که به هیچ عنوان تماشا آن را از دست ندهید و حتی برای یک بار هم که شده، به سنت پترزبورگ سفر کنید تا این پدیده و اثرات آن را بر این شهر برای یک بار هم که شده، ببینید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر شب های سفید، این پدیده طبیعی و خاص را بشناسیم.

تجربه روشنایی روز در شب های سفید روسیه!

پدیده ای طبیعی در شهر سنت پترزبورگ به نام شب های سفید

ممکن است که تا به حال نام شب های روشن را شنیده باشید و تا میزان ای آن را بشناسید. شب های سفید در روسیه در واقع هر سال و در اوایل فصل تابستان در شهر سنت پترزبورگ رخ می دهد. شب های سفید در واقع یک استعاره بسیار زیباست از حادثه ای که بین ماه و خورشید آن هم تنها در آسمان سنت پترزبورگ رخ می دهد. در زمان انقلاب تابستانی، موقعیت قرار گیری 3 کره مرتبط به یکدیگر یعنی زمین، ماه و خورشید به صورتی است که خورشید در موقعیتی نزدیک تر به جو آسمانی سنت پترزبورگ قرار می گیرد و به این صورت شدت اشعه های آفتاب مانع از رسیدن نور ماه به زمین می شود.

به همین دلیل در شب هنگام به جایی این که تاریکی تمامی آسمان شهر سنت پترزبورگ را فرا بگیرد، به جای آن آفتاب با قدرت بر زمین می تابد و در ضعیف ترین شکلش، حالتی گرگ و میش و بسیار سرخ رنگ به آسمان سنت پترزبورگ می دهد. درباره شب های روشن روسیه باید بگوییم که این پدیده با این که در سنت پترزبورگ نمود بیشتری پیدا نموده است اما، در چندین شهر دیگر روسیه نیز اتفاق می افتد.

می خواهیم رازی را در این مورد به شما بگوییم! اگر برایتان این سوال پیش آمده است که چرا این پدیده طبیعی را بیشتر به نام سنت پترزبورگ می شناسند باید بگوییم که، محیط و فضای شهری سنت پترزبورگ به قدری زیبا و تماشای است که مخصوصا در چنین وضع هوایی گویی که نورپردازی الهی در فضای این شهر رخ داده است! حالت گرگ و میشی آسمان سرخ رنگ سنت پترزبورگ که با ابرها ادغام شده اند به شدت تماشای و جالب است.

همین توصیفی که کردیم برای بسیاری از کسانی که قصد سفر دارند، دلیلی محکم و انگیزه ای خوب برای گردش در روسیه و گشت و گذار در اوایل تابستان در سنت پترزبورگ است. مرم در داخل روسیه و یا خارجی ها معمولا این زمان از سال را بیشتر برای برگزاری مرنام عروسی، برای ماه عسل و یا جشن های خاص انتخاب می نمایند تا خاطره ای خوب و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند. همانطور که گفتیم این پدیده طبیعی در اوایل تابستان اتفاق می افتد. زمان تقریبی بروز شب های سفید در روسیه بین 11 ماه ژوئن تا 2 جولای که معادل ماه شمسی آن 21 خرداد تا 11 تیر ماه می باشد، رخ می دهد. تقریبا چند روز دیگر این پدیده اتفاق می افتد و اگر می خواهید برای تماشا آن برسید برترین زمان برای خرید تور روسیه حتی همین لحظه ای است که شما دارید این مطلب را مطالعه می کنید.

آنالیز علمی شب های روشن در روسیه

گفتیم که دلیل بروز چنین پدیده ای، موقعیت قرار گیری کره ماه، خورشید و کره زمین با یکدیگر است. علمی تر که بخواهیم این قضیه را آنالیز نماییم باید بگوییم که؛ به خاطر وسعت و بزرگی مدار عرضی غروب و طلوع خورشید به اندازه بسیار زیادی به یکدیگر نزدیک می شوند. به همین دلیل است که خورشید دیگر توانایی بازگشت به افق را از دست می دهد و در جایی که بود می ماند و دقیقا به همین دلیل، شب های روشن در روسیه اتفاق می افتد. البته این که سنت پترزبورگ شمالی ترین شهر دنیا هم هست در بروز این اتفاق و پدیده طبیعی کم بی تاثیر نیست. تا به اینجای این مطلب هر چه که درباره پدیده شب های سفید گفتیم، درباره زیبایی و تاثیرات مثبت و مجذوب کننده این پدیده گفتیم اما دیگر وقت آن رسیده است که درباره تاثیرات بد و منفی این اتفاق بر روی زندگی مردم سنت پترزبورگ به شما بگوییم.

واقعیت این است که با توجه به روشنایی هوا که گاهی حتی از روز روشن هم آفتابی تر است، باعث بروز مشکلاتی همانند کم خوابی و بی خوابی در بین مردم شهر که در آن ساکن بومی هستند؛ می شود. از دیگر مشکلاتی که شب های سفید برای مردم به وجود می آورد این است که آن ها معمولا در این روزها دچار سر دردهای مزمن و ادامه دار، کم خوابی، آشفتگی، خشکی چشم و بی حوصلگی افراد می شوند.

سانت بطرسبرغ WEATHER

دانستنی هایی درباره شب های سفید در روسیه

  • بزرگترین فستورال و جشنی که سالانه در سنت پترزبورگ برگزار می شود، فستیوال شب های سفید روسیه است. بسیاری اهمیت و بزرگی این فستیوال را با دیگر مرنام های برگزار شده در این شهر مقایسه نمی نمایند زیرا، اصلا قابل قیاس نیستند.
  • کمی قبل تر از بروز این پدیده و تا چند وقت بعد از آن، شهر سنت پترزبورگ بیش از هر وقت دیگری شلوغ می شود. این شلوغی در حدی است که شاید حتی نتوانید به راحتی هتل و اتاق خالی در هتل های این شهر پیدا کنید. ضمناً این اتفاق و استقبال مردم از ان باعث گرانی دو چندان و بسیار زیاد هتل ها، اقامتگاه ها، اقلام خوراکی، مراکز گردشگری می شود.
  • تخمین زده می شود که در سال میلیون ها گردشگری که از سنت پترزبورگ بازدید می نمایند، در هنگام بروز پدیده شب های روشن در روسیه به این شهر می آیند.
  • یکی از کارهای جالبی که مردم روسیه در زمان شب های سفید انجام می دهند این است که سعی می نمایند که برنامه هایشان را به صورتی تنظیم نمایند که بتوانند شب ها و در زمانی که آسمان کاملا سفید رنگ است به پیاده روی های طولانی در خیابان هایی که به خواب رفته و خلوت است، بپردازند!
  • زمانی که شب های سفید در روسیه فرا می رسد شهرهایی که این پدیده در آن ها به وقوع می پیوندد، اصلا چراغ های معابر خود را روشن نمی نمایند و نزدیک به 1 ماه این چراغ ها کاملا خاموش هستند.
  • جشن هایی که در زمان وقوع شب های سفید در سنت پترزبورگ برگزار می شود معمولا در نزدیکی کاخ پترهوف، موزه آرمیتاژ و بسیاری از جاذبه های زیبای این شهر برگزار می شود.
  • کافه ها، رستوران ها و بیشتر مراکز تفریحی سنت پترزبورگ در طول شب های سفید به صورت شبانه روزی باز هستند و خدمات ارائه می نمایند.
  • درباره مشکلاتی که شب های روشن در روسیه برای اهالی بومی به وجود می آورد، مفصلا برایتان شرح دادیم. باید درباره راه چاره مردم شهرهای روسی که این اتفاق برایشان می افتد نکته ای را بگوییم. مردم مخصوصا در شهر سنت پترزبورگ، از یک لایه پرده بسیار کلفت و ضخیم هم استفاده می نمایند. ضمناً در هر خانه روسی، به میزان تعداد افراد خانواده از چشم بند استفاده می شود تا در هنگام خواب هیچ نوری مانع از استراحت آنان نشود.
  • یکی از زیباترین جاهایی که می توانید در طول شب های سفید به تماشا آن بروید، رودخانه نوآ است. در این رودخانه که دارای عمقی بیشتر از 500 متر است، معمولا از ساعت 1:30 صبح تا ساعت 5 صبح، همه پل های متحرکی که بر روی آن ساخته اند را به سمت بالا می برند تا کشتی ها و قایق های بزرگ و کوچک بتوانند به راحتی به راه خود ادامه دهند. این صحنه یکی از زیباترین و تماشای ترین جاذبه هایی است که هم عکاسان بسیار به آن علاقه مند هستند و هم مردم عادی که برای تماشا این جاذبه به بیرون می آیند.
  • در فستیوال هایی که در زمان شب های سفید روسیه برگزار می شود معمولا کارهایی همانند: پایکوبی های محلی، برگزاری اپراهای معروف و سنتی روسی، نمایش های شاد و طنزآلود، پایکوبی نور، آتش بازی و بسیاری از برنامه های مختلف برگزار می شود.

معرفی مختصر از سنت پترزبورگ

سنت پتربورگ شهر مرکز قدیمی و قبلی کشور روسیه است که برای سال ها به آن پتروگراد و لنینگراد می گفته اند. از لحاظ وسعت و اهمیت این شهر همین دومین شهر بزرگ روسیه و هم مهم ترین و پر افتخارترین شهر روس ها است. مردم روسیه سنت پترزبورگ را شهری می دانند که برایشان نماد خیلی از چیزهایی است که به خاطرشان جان و زندگی خود را داده اند. آن ها این شهر را نماد افتخار روسیه می دانند. با این که تاریخ سنت پترزبورگ بسیار غنی و قدیمی است اما جالب است بدانید که شهری که در شب های روشن روسیه اتفاق می افتد و از باقی شهرها معروف تر است تنها نزدیک به 350 سال است که افتتاح شده است. در حقیقت به دستور پتر کبیر و به تلاش مردم این شهر که دارای جزیره ها و رودخانه های بسیاری است در سال 1703 میلادی شهری در کنار رودخانه نوآ ساخته شد که به افتخار کشیش و قدیس منطقه به آن نام سنت پترزبورگ را دادند. یکی از نکات جالبی که درباره سنت پترزبورگ وجود دارد این است که این شهر در طی همین مدت کمی که در قیاس با دیگر شهرهای معرف و تاریخی دنیا دارد اما شاهد بسیاری از وقایع تاثیرگذار نه تنها درتاریخ روسیه بلکه در تاریخ سراسر دنیا گذاشته است. انقلاب روسیه و جنگ روسیه با آلمان های نازی در این شهر از نمونه های بسیار معروف این وقایع هستند. آب و هوای سنت پترزبورگ معتدل است و برخلاف انتظاری که مردم از آن دارند، تابستان هایی ملایم و دلنشین دارد.

البته نباید از زمستان های بسیار سرد این شهر به این سادگی ها چشم پوشی کرد. این شهر در حال حاضر جمعیتی نزدیک به 6 میلیون نفر را در خود دارد. سالانه فستیوال ها و جشن های مختلفی در سنت پترزبورگ برگزار می شود. این جشنواره ها بسیار معتبر و مجذوب کننده هستند و نه تنها مردم را از سراسر روسیه به سمت این شهر می کشاند بلکه، گردشگر های خارجی بسیاری را هم به خود جذب می کند. یکی از این فستیوال های بزرگ که البته معروف ترینشان هم هست، فستیوال شب های روشن روسیه است که بالاتر هم مفصلا درباره آن صحبت کردیم. سنت پترزبورگ پر است از جاذبه های بسیار زیبا و تماشای که فهرست بسیار بلند و بالایی از آن ها موجود است. معروف ترین آن ها؛ موزه آرمیتاژ، کلیسای سنت آیزاک، قلعه پیتر و پاول، کلبه پتر کبیر، کلیسای منجی بر خون ریخته شده، موزه روس، کاخ کنستانتینوفسکی در استرلنا، کاخ کاترین، کاخ پترهف، اسب سوار برنزی و بسیاری از دیگر جاذبه ها؛ همه و همه جاذبه های تماشای و زیبای سنت پترزبورگ هستند.

اگر می خواهید که برای تماشا شب های سفید به روسیه و سنت پترزبورگ بروید، پیشنهاد می کنیم که از تورهای روسیه وبلاگ تپلینک استفاده نمایید. در تورهای روسیه برای شما عزیزان برترین هتل ها در نظر گرفته شده است تا از همه لحظات سفر خود آرامشتان لذت ببرید. در این تورها خدمات پروازی شما با شرکت هواپیمایی ماهان ایر انجام می پذیرد. ترانسفر فرودگاهی، سیم کارت رایگان برای هر اتاق، صبحانه، پرواز داخلی، بیمه مسافرتی، راهنمای فراسی زبان، گشت به همراه ناهار از جمله خدماتی است که در این تور به شما ارائه می شود.

سفر خوبی داشته باشید! ????

منبع: الی گشت

به "تجربه روشنایی روز در شب های سفید روسیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه روشنایی روز در شب های سفید روسیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید