توضیحات توانگر درباره عوارض خروج از کشور در سال آینده

به گزارش وبلاگ تپلینک، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره مقدار درآمد های دولت از محل عوارض خروج مسافر از کشور در سال آینده و مقایسه آن با سال های گذشته پرداخت.

توضیحات توانگر درباره عوارض خروج از کشور در سال آینده

مجتبی توانگر در مصاحبه با ایسنا، در واکنش به انتشار اخباری درباره افزایش 5 برابری عوارض خروج از کشور که در لایحه بودجه دولت آمده است، اظهار کرد: اندازه درآمد دولت از محل عوارض خروج از کشور نسبت به سال های قبل از شیوع کرونا تفاوت چندانی نکرده است.

وی توضیح داد: دولت سابق در بودجه سال های 98 و 99 اندازه درآمد حاصل از عوارض خروج از کشور را به ترتیب 1400 میلیارد تومان و 1610 میلیارد تومان پیش بینی کرده بود. این مبلغ در بودجه سال 1400 به 110 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که دلیل آن شیوع کرونا و کاهش مسافرت های خارجی بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دولت سیزدهم در بودجه 1401، اندازه عوارض خروج از کشور را 1500 میلیارد تومان در نظر گرفته است، این یعنی 110 میلیارد تومان کمتر از عوارض سال 99 و 100 میلیارد تومان بیشتر از عوارض سال 98؛ بر این اساس می توان گفت که عوارض سال 1401 در محدوده سال های قبل از شیوع کرونا مشخص شده است.

منبع: فرارو

به "توضیحات توانگر درباره عوارض خروج از کشور در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات توانگر درباره عوارض خروج از کشور در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید