حساب توییتری ترامپ هک شده بود

به گزارش وبلاگ تپلینک، دادستان های هلندی تایید کردند که یک هکر این کشور توانست با حدس زدن رمز ترامپ به حساب توییتری وی نفوذ کند اما او را هکر بااخلاق توصیف کردند و گفتند تحت تعقیب قرار نخواهد گرفت.

حساب توییتری ترامپ هک شده بود

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ تپلینک، دادستان های هلندی هک شدن حساب توییتری دونالد ترامپ در ماه اکتبر را علیرغم انکار واشنگتن و این شرکت تایید کردند اما گفتند از آن جا که این هکر هلندی از اطلاعات موجود در حساب ترامپ سوءاستفاده نکرد و به تقویت امنیت آن کمک کرد، تحت تعقیب قرار نخواهد گرفت.

بنابر گزارش روزنامه انگلیسی گاردین هکری به نام ویکتور گِوِرس 16 اکتبر (25 مهر) با حدس زدن رمز حساب ترامپ توانست آن را هک کند.

در آن زمان شرکت توییتر و کاخ سفید با اطمینان، گزارش ها درباره هک شدن حساب رئیس جمهور آمریکا را رد کردند. این هکر فوراً اقدام خود را فاش و گفت رمزی که او حدس زده بود !mega2020 مخفف شعار انتخاباتی ترامپ make America great again (آمریکا را دوباره بزرگ کنید) بوده است.

دفتر دادستانی عمومی هلند گفت: معتقدیم هکر توانست به حساب توییتری ترامپ نفوذ کند اما معیارهای تدوین شده در قانون پرونده ای مبنی بر آزاد بودن به عنوان یک هکر اخلاقی را رعایت کرده است.

دفتر دادستانی اضافه نمود هک کردن در هلند جرم است اما اضافه نمود شرایط خاص که در عمل به آن افشای مسئولانه گفته می شود، مانع اقدام دادستان ها می شود.

مبنای یافته های دادستان های هلندی تحقیقات اجرا شده از سوی واحد تخصصی سایبری پلیس بوده است. دادستان ها گفتند نتایج تحقیقات به اطلاع هکر و مقامات آمریکا رسیده است.

اولین بار زمانی که خبر هک شدن حساب ترامپ رسانه ای شد، این هکر گفت که سهولت دسترسی وی به حساب توییتری رئیس جمهور آمریکا نشان می دهد او تدابیر امنیتی اولیه را در ارتباط با حساب خود مثل راستی آزمایی دو مرحله ای رعایت نمی کرده است.

او در مصاحبه با یک روزنامه هلندی اضافه نمود: انتظار داشتم بعد از چهار تلاش ناموفق دسترسی ام مسدود شود یا از من خواسته شود اطلاعات بیشتری ارائه کنم.

وی گفت که تلاش کرده به مقامات آمریکایی درباره این مسئله هشدار دهد و سرویس مخفی در تماسی از وی برای یادآوری این نقص امنیتی تشکر کرده است.

بنابر این گزارش، این اولین بار نبود که گورس توانست با حدس زدن رمز حساب توییتر ترامپ، به آن دسترسی پیدا کند؛ در سال 2016 هم او و دو نفر دیگر توانستند حساب وی را هک کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حساب توییتری ترامپ هک شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حساب توییتری ترامپ هک شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید