خبرنگاران آب آشامیدنی سه روستای گیان نهاوند بر اثر سیلاب قطع شد

به گزارش وبلاگ تپلینک، همدان- خبرنگاران- بخشدار گیان گفت: بروز سیلاب و طغیان رودخانه ها آب آشامیدنی سه روستای سرخلیجه، حاجی آباد و چنار را قطع و آب شهر گیان را گل آلود کرده و هم اینک آب رسانی توسط تانکر صورت می گیرد.

خبرنگاران آب آشامیدنی سه روستای گیان نهاوند بر اثر سیلاب قطع شد

هاشم جهانگیری روز چهارشنبه در گفت و گو با وبلاگ تپلینک بیان نمود: بارندگی شدید و بروز سیلاب روز گذشته به زیر ساخت های خیابانی، جهت شهر بخش گیان و راه ها و تاسیسات خسارت زیادی وارد کرد.

وی با بیان اینکه با استفاده از بیل مکانیکی سیلاب به سمت رودخانه هدایت شد اضافه نمود: سیل به بسیاری از راضی کشاورزی در مناطق روستایی آسیب زد و هم اینک 2 روستایگیل آباد و مهین آباد بیشترین مشکل را دارند.

بخشدار گیان ادامه داد: 2 راه روستایی این بخش مسدود شده بود که با همت تیم های امدادی تا صبح این جهتها بازگشایی شد.

جهانگیری با بیان اینکه حوزه آبخیز و آبریز دچار خسارت شده اند بیان نمود: پل های جهت زرین دشت تا گیان تخریب و خسارت دیده بودند چرا که این پل ها لوله بوده و گنجایش عبور دادن سیلاب را ندارند.

وی اضافه نمود: بنابراین به علت بالا بودن حجم آب، لوله ها دچار نقص فنی شده و آب نمی توانست از داخل آنها جریان یابد با این حال باید این لوله ها در آینده به پل های سیمانی تبدیل شوند.

جهانگیری ادامه داد: با مدیریت تیم های امدادی، هدایت آب توسط بیل مکانیکی و لودر همیچگونه خسارت جانی وارد نشده و تمامی خسارت ها مالی بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: سیلاب ناشی از بارندگی روز /سه شنبه/ وارد کوچه، معابر و برخی از منازل مسکونی 6 روستای حاشیه رودخانه گاماسیاب نهاوند شده است.

علیمردان طالبی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وبلاگ تپلینک گفت: روستاها متاثر از سیلاب نهاوند شامل عسگرآباد، لیلان، بالاچوب، مهین آباد، چولک اصلی و فیاضمان است.

وی اضافه نمود: با وجود تذکر و هشدارهای مدیریت بحران در زمینه احتمال آبگرفتگی اما برخی از ساکنان حاشیه سراب گیان به این توصیه ها و هشدارها توجهی نکردند و نسبت به تخلیه منازل تاخیر کردند.

بخش گیان از توابع شهرستان نهاوند دارای یک شهر و 12 روستا در مجموع با 19 هزار جمعیت است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آب آشامیدنی سه روستای گیان نهاوند بر اثر سیلاب قطع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آب آشامیدنی سه روستای گیان نهاوند بر اثر سیلاب قطع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید