خبرنگاران کرونا نباید سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد

به گزارش وبلاگ تپلینک، بوشهر- خبرنگاران- عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی بوشهر گفت: در این شرایط و روزگار کرونایی حرکت به سمت زندگی فعال از جمله ضرورت هایی است که نباید از آن غافل شد.

خبرنگاران کرونا نباید سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد

محسن صحرانورد روز جمعه در گفت وگو با وبلاگ تپلینک اضافه کرد: سبک زندگی در این روزهای کرونایی بیشتر از هر زمان دیگری تحت تاثیر قرار گرفته است و با استرس بیشتر به واسطه ابهام از آینده پیش رو و تغییر ناشی از ویروس و خطرات بالقوه آن، گرایش به دریافت کالری بالاتر و کاهش سطح فعالیت فیزیکی و تعامل اجتماعی حقیقی، صرف وقت زمان بیشتر در فضای مجازی، بهم خوردن سیکل خواب و بیداری و دیگر تغییرات از این نوع آمیخته شده است.

وی بیان کرد: همه این تغییرات در سبک زندگی می تواند در کوتاه مدت و مهم تر از آن در بلند مدت سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی افراد جامعه را به شکل جدی مورد تهدید قرار دهد و جامعه را به سمت جامعه ناسالم پیش ببرد.

این فیزیوتراپیست بوشهری گفت: بی تحرکی یکی از مهمترین عوامل برای شروع و بدتر شدن بیماری های زمینه ای نظیر دیابت، فشار خون و چاقی است و همه این موارد به عنوان عوامل خطر جدی برای ابتلا و افزایش خطر مرگ و میر ناشی از کرونا مطرح است.

صحرانورد اضافه کرد: براین اساس ضمن مدیریت صحیح دارویی و تغذیه ای مربوط به بیماری های زمینه ای سطح فعالیت فیزیکی خود را باید بالا برد، بی شک هر اقدامی برای حفظ سبک زندگی سالم در این دوران بحرانی به شرایط بهتر سلامتی ما در حال و آینده کمک می کند.

وی گفت: تمرین های ورزشی را باید از زمان کم و شدت پایین شروع و به مرور زمان برآن باید اضافه کرد.

صحرانورد ادامه داد: برای شروع این تمرین ها از برنامه های آنلاین و فضاهای مجازی متناسب با نوع تمرین های ورزشی مورد علاقه خود باید کمک گرفت وبا فراهم کردن پیش نیاز مربوط به آن، خود را ملزم به شرکت در کلاس های مجازی در زمان مقرر کنید.

این فیزوتراپیست گفت: یک نفر فرد همراه برای پیگیری تمرین های ورزشی خود در نظر بگیرید و می توانید در این راه مشوق یکدیگر برای ادامه راستا باشید.

صحرانورد اضافه کرد: از پتانسیل بالقوه در فضاهای باز مربوط به منزل خود نظیر حیاط، پشت بام حفاظت شده و ایمن برای انجام تمرین های ورزشی غافل نشوید چون همواره انجام تمرین ها در هوای تازه و مطلوب بر ورزش در فضای بسته اولویت دارد.

وی اضافه کرد: اگر در شهری زندگی می کنید که مناطق ساحلی، پارک، فضای سبز و یا جاده های سلامت برای پیاده روی دارد، در زمان های خلوت و با حفظ پروتکل های بهداشتی از این فضاها برای انجام تمرین های هوازی نظیر پیاده روی و دوچرخه سواری بهره مند شوید.

صحرانورد یادآور شد: باتوجه به اختلال در تنفس استفاده از ماسک در حین ورزش توصیه نمی شود در این شرایط می توانید شیلد را جایگزین ماسک کنید.

ویگفت: اگر در گذشته تمرین های سالنی به صورت انفرادی و غیر گروهی نظیر تنیس روی میز، بدمینتون، دارت، بدنسازی، دومیدانی، فریزبی، اسیکت، بولینگ و تیراندازی انجام می دادید، با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله حداقل 2 متری، ضدعفونی کردن وسایل ورزشی، شستن دستها قبل و بعد از ورزش، استفاده از شیلد به انجام این تمرین ها ادامه دهید.

این کارشناس ارشد علوم ورزشی اضافه کرد: از سالن های ورزشی استفاده شود که مجهز به تهویه مناسب بوده و یا امکان باز گذاشتن پنجره ها در آن وجود داشته باشد و مدیریت آن باشگاه ورزشی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساسیت کافی داشته باشد.

وی گفت: با توجه به استفاده طولانی مدت از ماسک، از انجام تمرین های تنفسی و یو گا در محیط منزل غافل نشوید زیرا انجام تمرین های مرتبط به یوگای تنفسی و ریلکسیشن می تواند در بهبود ظرفیت قلبی - تنفسی ، کاهش استرس و فشار روانی و بهبود روحیه بسیار مفید باشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا نباید سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا نباید سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید