راهنمای خرید بلیط هواپیما برای بچه ها

به گزارش وبلاگ تپلینک، اگر شما هم جزو افرادی هستید که قرار است سفر همراه با کودک را تجربه کنید، احتمالا پرسش هایی از قبیل هزینه و شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها و نوزادان را در فکر خود مرور نموده اید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما برای بچه ها

اغلب شرکت های هواپیمایی دارای قیمت ها و شرایط متفاوتی برای بچه ها هستند. مسافران با اطلاع از این موضوع و آنالیز شرایط ایرلاین های مختلف این فرصت را دارند تا برترین و مناسب ترین ایرلاین را برای پرواز خود انتخاب نمایند و هزینه های سفرشان را تا حدودی کاهش دهند. در این مطلب قصد داریم تا چگونگی و شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها را آنالیز کنیم. با ما در وبلاگ تپلینک همراه باشید.

عوامل موثر در خرید بلیط هواپیما برای بچه ها

یکی از عوامل معین نماینده قیمت و معینات بلیط هواپیما برای بچه ها سن آن ها می باشد. طبق گروه بندی سنی ایرلاین ها بچه ها گروه سنی 0 تا 2 سال به عنوان نوزاد و گروه سنی 2 تا 12 سال به عنوان کودک تقسیم بندی می شوند؛ این گروه بندی یکی از عوامل مهم در معین قیمت بلیط هواپیما می باشد. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط هواپیما برای بچه ها چارتر یا سیستمی بودن بلیط خریداری شده می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تفاوت خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی برای بچه ها

یکی از مهم ترین تفاوت بلیط های چارتر و سیستمی تفاوت قیمتی آن ها می باشد. همانطور که می دانید، بلیط های چارتر به وسیله چارتر نماینده به فروش می رسند و از قوانین ایرلاین تبعیت نمی نمایند. به همین علت ممکن است در ساعات مختلف به جای مانده تا پرواز قیمت های متفاوتی را برای یک جهت معین اعلام نمایند. یکی از مزایای بلیط سیستمی نسبت به بلیط چارتر، یکسان بودن قیمت آن است. از آنجا که بلیط های سیستمی مستقیما به وسیله ایرلاین مربوطه به فروش می رسند، قیمت های ثابتی را اعلام می نمایند و افراد از روزها قبل می توانند با خرید بلیط سیستمی برای سفر خود برنامه ریزی نمایند.

بعلاوه قیمت بلیط سیستمی برای افراد خردسال و نوزادان کمتر از بهای بلیط برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است؛ در صورتی که قیمت بلیط چارتر برای تمامی افراد یکسان بوده و تفاوت قیمتی بین بلیط بزرگسالان و بچه ها وجود ندارد. توصیه می گردد برای سفرهایی که کودک به همراه خود دارید از بلیط سیستمی بهره ببرید تا هزینه کمتری برای بلیط پرداخت کنید.

قیمت بلیط هواپیما برای بچه ها بین 50 الی 75 درصد قیمت بلیط بزرگسالان است. هزینه بلیط بچه ها در سفرهای خارجی بر اساس کلاس نرخی فرق دارد. شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها در پروازهای سیستمی و چارتر کاملا متفاوت می باشد. معمولا در پروازهای سیستمی هزینه بلیط نوزادان (بچه ها زیر 2 سال) 10 الی 15 درصد نرخ بلیط بزرگسالان است. این قانون در خصوص پروازهای چارتر نیز صدق می نماید و شرایط جایگاه و کریر نگه دارنده کودک در هر دو پرواز یکسان است. در صورتی که شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها 2 الی 12 سال در پروازهای سیستمی و چارتر کاملا با یکدیگر متفاوت هستند.

قوانین ایرلاین ها معین نماینده نرخ بلیط این گروه سنی می باشد و هر یک نرخ متفاوتی در این رابطه دارند. اما به طور کلی بیشتر ایرلاین ها هزینه بلیط هواپیما را برای سفرهای داخلی بچه ها 2 الی 12 سال نیم بها و برای سفرهای خارجی آن ها 80 درصد بلیط بزرگسالان محاسبه می نمایند.

شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها بدون حضور والدین

اگر والدین کودکی به هر علتی نتوانند همراه کودک سفر نمایند، کودک تنها در صورت وجود یک همراه مجاز به سفر با هواپیما می باشد. به همین علت شرکت های هواپیمایی برای بچه های که بدون والدین خود سفری در پیش داشته باشند، قوانین ویژه ای وضع نموده است. در چنین شرایطی والدین باید فرم های مربوط به سفر کودک خود را از شرکت هواپیمایی مربوطه دریافت نموده و این فرم ها را به صورت کامل و دقیق تکمیل نمایند.

توجه داشته باشید که بچه ها زیر 5 سال در قوانین شرکت های هواپیمایی اجازه حضور در هواپیما بدون همراه را نخواهند داشت اما برای بچه ها بالای 5 سال، قوانین زیر معین شده است:

  • والدین بچه ها بدون همراه بالای 5 سال می توانند پروازهای بدون توقف را برای کودک خود رزرو نمایند.
  • شرایط این بچه ها باید پیش از پرواز آنالیز گردد و به علت زمان بر بودن این عملیات، کودک می بایست 60 تا 90 دقیقه زودتر از دیگر افراد در فرودگاه حضور پیدا کند.
  • از آنجا که یک جایگاه کامل به کودک داده می گردد، لذا باید هزینه آن به صورت کامل به ایرلاین مربوطه پرداخت گردد.
  • بچه ها به هیچ عنوان نباید از فردی که برای همراهی آنان معین شده است جدا شوند.
  • از مهماندار درخواست کنید تا مکانی را برای کودک شما معین کند که جایگاه کناری آن خالی باشد.
  • والدین عزیز توجه داشته باشند که فرم مربوطه شرکت هواپیمایی را به دقت تکمیل نمایند تا در صورت بروز هرگونه مشکل شرکت هواپیمایی بتواند از اطلاعات شما استفاده کند.

اندازه بار مجاز برای بچه ها

به طور کلی اندازه بار مجاز برای بچه ها زیر دو سال، در پروازهای داخلی و خارجی 10 کیلوگرم است. اما اندازه بار مجاز برای بچه ها 2 تا 12 سال شرایط بهتری دارد و بچه ها این گروه سنی مجاز به حمل تا 30 کیلوگرم بار می باشند. اما به طور کلی باید در نظر داشته باشید که این مقادیر ممکن است در ایرلاین ها یا شرکت های هواپیمایی مختلف، متفاوت باشد.

امکانات پروازی مخصوص بچه ها

همانطور که می دانید بچه ها بسیار روحیات و عواطف لطیفی دارند و در شرایطی که مجبور باشند برای مدت زیادی در یک جای ثابت بنشینند، معمولا بهانه گیر می شوند. به همین منظور شرکت های هواپیمایی مختلف، امکانات و سرگرمی های مخصوصی را برای بچه ها در نظر گرفته اند. این امکانات علاوه بر سرگرم کردن بچه ها در طول پرواز از لحاظ آموزشی نیز تاثیر داشته و تقویت هوش و حافظه در آن ها برنامه ریزی شده است. انواع بازی های هوشی، اسباب بازی، دفتر نقاشی، دفتر رنگ آمیزی، مداد رنگی و کتاب های آموزشی از سرگرمی هایی هستند که در پروازهای طولانی در اختیار بچه ها قرار می گیرد. بعلاوه بیشتر شرکت های هواپیمایی منو غذایی ویژه ای را برای بچه ها در نظر می گیرند. این منو غذاهای مخصوص بچه ها را شامل می گردد و معمولا با ذائقه بچه ها سازگارتر است.

نکاتی در رابطه با سفر به همراه کودک

سفر کردن یکی از لذت بخش ترین سرگرمیات برای هر انسان است. سفر رفتن علاوه بر جنبه سرگرمیی و گردشگری باعث ایجاد خاطرات به یادماندنی و تجربیات جدیدی می گردد که شاید کمتر در زندگی روزمره به آن می پردازیم. بچه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در طول سفر تجربیات متفاوتی را از نزدیک مشاهده خواهند کرد و فرصت هم بازی شدن و هم نشین شده با خانواده را بیشتر حس خواهند کرد. در این مطلب سعی داشتیم تا تمامی نکات مربوط به خرید بلیط هواپیما برای بچه ها را به همراه شما آنالیز کنیم و تمامی جزئیات را متذکر شویم.

به همین منظور در سرانجام مطلب نکاتی درباره فراهم کردن آسایش بچه ها در طول پرواز را با هم مرور خواهیم کرد. نکاتی که در قسمت زیر ذکر شده اند صرفا جهت تجربه پروازی امن و راحت برای بچه ها می باشد.

  • قبل از سفر لیستی از وسایل مورد احتیاج و مورد علاقه کودک خود را تهیه کنید. این وسایل را در ساک مخصوص کودک گذاشته و با خود به داخل کابین هواپیما ببرید تا در صورتی که کودک بهانه گرفت بتوانید آن را در اختیارش بگذارید.
  • در صورت امکان پروازهای شبانه را انتخاب کنید. چرا که بچه ها در شب خواب راحت تری نسبت به ساعات روز دارند بنابراین بیشتر استراحت نموده و کمتر بهانه گیری می نمایند.
  • هوای داخل هواپیما به علت بسته بودن فضا و نبود اکسیژن خشک است و ممکن است کودک احساس ناراحتی داشته باشد و آغاز به بی قراری کند. برای جلوگیری از این مسئله در طول پرواز هر چند وقت یک بار به کودک شیر یا آب بدهید. بعلاوه برای جلوگیری از خشکی و سوزش چشم کودک پس از مشورت با پزشک می توانید از قطره های استریل چشمی بهره ببرید.
  • اجازه دهید که کودک تا قبل از ورود به داخل هواپیما بازیگوشی و سرگرمی نماید. این کار انرژی او را تخلیه نموده و باعث می گردد در طول پرواز خواب راحت تری داشته باشد.

سوالات متداول

  • آیا بچه ها بدون حضور والدین امکان سفر با هواپیما را دارند؟

ورود بچه ها به داخل هواپیما بدون حضور والدین تنها در صورت وجود یک همراه امکان پذیر است.

  • هزینه بلیط هواپیما برای نوزادان چقدر است؟

گروه سنی 0 تا 2 سال در قوانین ایرلاین ها نوزاد محسوب می شوند و قیمت بلیط آن ها در تمامی سفرهای داخلی و خارجی معادل 10 الی 15 درصد هزینه بلیط افراد بزرگسال می باشد.

  • تفاوت بلیط چارتر و بلیط سیستمی برای بچه ها چیست؟

بلیط های سیستمی مستقیما به وسیله ایرلاین به فروش می رسد و مبلغ کمتری را برای بچه ها در نظر گرفته اند؛ در صورتی که هزینه بلیط چارتر برای تمامی سنین یکسان است.

  • امکانات درنظر گرفته شده برای بچه ها در هواپیما چیست؟

اغلب ایرلاین ها برای نوزادان جایگاه های نگه دارنده و برای بچه ها بسته های هدیه و منوی غذای مخصوص درنظر گرفته اند.

منبع: الی گشت

به "راهنمای خرید بلیط هواپیما برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید بلیط هواپیما برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید