زنان یا مردان، کدامیک با مدرک ارشد از مزایای مالی برخوردار می شوند؟

به گزارش وبلاگ تپلینک، موسسه مالی بریتانیا میزان بهره گیری از مزایای مالی برای مردان و زنان با مدرک کارشناسی ارشد را مورد مطالعه قرار داده است.

زنان یا مردان، کدامیک با مدرک ارشد از مزایای مالی برخوردار می شوند؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ تپلینک، مطالعات موسسه مالی بریتانیا نشان می دهد با وجودی که زنان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری، سطح حقوق شان بسیار پایین تر از مردان است، ولی بیشترین مزایای مالی را با اخذ مدرک کارشناسی ارشد دریافت می کنند.

این مطالعه روی افرادی اجرا شده که قبل از مشغول شدن به کار، مدرک کارشناسی ارشد خود را گرفته اند و نتایج آن نشان می دهد که در مقایسه با افراد دارای مدرک کارشناسی، زنان پاداش 2 درصدی در حقوق خود دریافت می کنند، در حالی که تاثیر این مدرک در مورد مردان در مقایسه با افراد دارای مدرک مشابه منفی 2 درصد است.

این تحقیق ارزیابی می کند که یک زن با مدرک کارشناسی ارشد در سن 35 سالگی به طور متوسط بیش از 35 هزار پوند در سال درآمد دارد، در حالی که این مبلغ برای افراد لیسانسه 32 هزار پوند است. مردان با مدرک کارشناسی ارشد نیز به طور متوسط در سال 55 هزار و 800 پوند درآمد کسب می کنند که این مبلغ 5 هزار پوند بالاتر از افراد لیسانسه است.

با این حال، براساس مطالعات موسسه مالی بریتانیا روی درآمد افراد با مدارک تحصیلی مشابه، درآمد مردان با مدرک کارشناسی ارشد با افراد بدون مدرک تفاوت چندانی ندارد.

درواقع، بر اساس این گزارش، بیشترین اختلاف درآمد بین فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشدی که سابقه کاری بهتری دارند و افرادی است که مدرک تحصیلی تکمیلی ندارند. این گزارش می گوید که به طور متوسط، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد به طور قابل ملاحظه ای درآمد بالاتری نسبت به افراد مشابهی دارند که مدرک شان پایین تر از کارشناسی است.

با این حال، این اختلاف بزرگ درآمدی دلایل دیگری نیز دارد. به طور مثال، افزایش درآمد رشته های حقوق و کسب وکار در سن 35 سالگی بیش از 15 درصد است. اما افزایش درآمد فارغ التحصیلان رشته هایی مانند هنر های خلاق، انگلیسی و فلسفه بیش از 10 درصد کمتر از موارد مشابهی است که در آن افراد تحصیلات عالیه ندارند.

اینکه میزان افزایش درآمد افراد با مدرک کارشناسی ارشد چقدر است، بستگی به درآمد آن ها با مدرک کارشناسی دارد. در رشته های علوم انسانی مثل تدریس، حقوق یا اقتصاد، با ارتقای مدرک تحصیلی درآمد آن ها به یکباره افزایش می یابد.

برای کسانی که مدرک دکتری می گیرند، درآمد زنان بیشتر از مردان بالاتر می رود. موسسه مالی بریتانیا تخمین می زند که افزایش درآمد برای زنان با مدرک دکتری حدود 8 درصد است در حالی که بازده نسبی برای مردان با همین مدرک منفی 9 درصد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زنان یا مردان، کدامیک با مدرک ارشد از مزایای مالی برخوردار می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان یا مردان، کدامیک با مدرک ارشد از مزایای مالی برخوردار می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید