عربستان صادرات نفت به آمریکا را کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ تپلینک، پس از این که در ماه های اخیر عربستان سعودی بازارهای آمریکا را با سیلی از صادرات نفت خام پر کرد، حالا در نظر دارد از میزان این صادرات بکاهد.

عربستان صادرات نفت به آمریکا را کاهش می دهد

منابعی مطلع از برنامه های شرکت نفت دولتی عربستان سعودی، آرامکو، خبر دادند که این شرکت به دنبال توافق اوپک برای کاهش تولیدات، به پالایشگاه های آمریکایی خبر داده است که از ماه ژانویه منتظر صادرات بسیار کمتری نسبت به مقادیر ماه های اخیر باشند.

منابع مطلع گفتند که احتمالا میزان این صادرات برابر با پایین ترین میزان 30 ساله آن که در اواخر سال 2017 ثبت شد باشد و تا 582 هزار بشکه در روز کاهش یابد. این میزان، بیش از 40 درصد از میانگین صادرات 3 ماه اخیر کمتر است.

البته این منابع، که درخواست کردند نامی از آنها برده نگردد، می گویند میزان نهایی این صادرات همچنان ممکن است تغییر کند.

اقدام عربستان سعودی برای کاهش صادرات به آمریکا می تواند تاثیر عظیمی بر بازارهای نفت دنیا بگذارد، چراکه بازار آمریکا داده های مربوط به میزان ذخایر نفت خود را هر هفته اعلام می نماید، درحالی که در بازارهای دیگر، این مقادیر به صورت ماهانه اعلام می شوند یا اصلا اطلاعاتی داده نمی گردد.

انتظار می رود کل صادرات نفت خام عربستان سعودی، که در نوامبر و دسامبر برابر با 8 میلیون بشکه در روز بود، در ماه ژانویه 1 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

طبق محاسبات بلومبرگ، میانگین صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا از ابتدای سال تا کنون 860 هزار بشکه در روز بوده است که در ماه های اخیر (ژولای تا دسامبر)، به بالاترین میانگین خود، 975 هزار بشکه در روز، رسیده بود.

در صورتی که این کاهش صادرات اجرا گردد، پالایشگاه های بزرگ آمریکا، مانند شرکت انرژی والرو، فیلیپ66، شورون، آکسون موبایل و ماراتون پترولیوم، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و باید به دنبال منابع جایگزینی از کانادا، مکزیک و ونزوئلا باشند.

منبع: انتخاب

به "عربستان صادرات نفت به آمریکا را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان صادرات نفت به آمریکا را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید