عضویت معلمان در کتابخانه های آذربایجان غربی رایگان است

به گزارش وبلاگ تپلینک، خدیجه معصومی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ارومیه، با بیان اینکه، هم اکنون 74 کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد 61 کتابخانه شهری و بقیه روستایی بوده و 21 کتابخانه مشارکتی در آذربایجان غربی فعال است.

عضویت معلمان در کتابخانه های آذربایجان غربی رایگان است

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون 1.5 میلیون جلد در کتابخانه های استان وجود دارد و در مقایسه با فروردین 1401 تعداد اعضای کتابخانه های استان رشد 37.5 درصدی داشته است.

معصومی گفت: در یک سال گذشته 43 هزار و 500 جلد کتاب به این نهاد اهدا شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن روز معلم، عضویت معلمان در کتابخانه های این استان رایگان است، اضافه نمود: واژه معلم در اذهان تمام بشریت به مبعوثی مانند است بی تکلف و صادق که اصلی ترین رسالت انسانی اش، آگاهی بخشی و بیدار کردن توانایی های نهفته در ذات بشری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی ادامه داد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه های بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به میزبانی نهاد کتابخانه های عمومی در سراسر استان برگزار می گردد که پویش معلمان رضوی از جمله برنامه های این جشنواره است.

معصومی اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع) و آموزه های آن به ویژه فرهنگ رضوی؛ توسعه فعالیت های کتاب خوانی و مطالعه کتاب های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) به وسیله انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی را از اهداف این جشنواره در دوازدهمین دوره مطرح نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "عضویت معلمان در کتابخانه های آذربایجان غربی رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضویت معلمان در کتابخانه های آذربایجان غربی رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید