فضلی: کارهایی که در ووشو انجام دادم آرزوی خیلی هاست، در MMA تازه در ابتدای راه هستم

به گزارش وبلاگ تپلینک، دارنده دو مدال طلای ووشوی دنیا گفت: دو مسابقه در MMA انجام دادم و به پیروزی رسیدم، اما در این رشته تازه در ابتدای راه هستم.

فضلی: کارهایی که در ووشو انجام دادم آرزوی خیلی هاست، در MMA تازه در ابتدای راه هستم

امیر فضلی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ تپلینک، درباره حضورش در MMA گفت: خدا را شکر بعد از اینکه ووشو را کنار گذاشتم، تصمیم گرفتم در MMA فعالیت کنم. در این ورزش نیز تا به حال دو مسابقه انجام دادم که خدا را شکر هر دو مبارزه را با پیروزی پشت سر گذاشتم. با گذشته ای که در ووشو داشتم، شرایط برای موفقیتم در MMA مهیاتر بود.

وی توضیح داد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا قرار بود اول فروردین در امارات و 23 خرداد در قبرس، دو بازی دیگر داشته باشم که هر دو مسابقه به دلیل بیماری کرونا لغو شد. اگر شرایط مهیا باشد 4 مهر ماه قرار است سومین مسابقه خود را انجام بدهم، اما متأسفانه با توجه به اینکه شرایط بیماری کرونا در ایران قرمز است، خیلی از کشورها به اتباع ایرانی ویزا نمی دهند. در این شرایط تمرینات خود را پیگیری می کنم تا به امید خدا در روزهای آینده شرایط ایران بهتر و سفید گردد تا بتوانم ویزا دریافت کنم.

قهرمان سابق ووشوی دنیا در سال های 2013 و 2015 در پاسخ به این سؤال که از حضور در ووشو ناراحت است که حالا عنوان می نماید خدا را شکر از این رشته خداحافظی نموده است، گفت: ووشو برای من خیلی خوب بود و اگر بگویم این رشته برای من خوب نبود، اصلاً درست نیست. مطرح کردن این حرف مانند ضرب المثل نمک خوردن و نمکدان شکستن است. من سر سفره پدر و مادرم عظیم شدم و پدرم با پول کارگری من را عظیم نموده است و در این شرایط قدر چیزهایی را که ووشو به من داده است، می دانم.

فضلی خاطر نشان کرد: بنا به دلایلی دیگر از حضور در ووشو به هم می ریختم. شرایط روانی در همه اردوهای تیم ملی مهم است و من دیگر با توجه به اینکه در تیم ملی تنها بودم و پشتوانه ای نداشتم، تحمل آن شرایط را نداشتم. شش سال در تیم ملی ووشو بودم و هنوز که هنوز است اثرات روانی آن در زندگی ام قابل مشاهده است. بعد از خداحافظی از ووشو راحت تر زندگی می کنم و شب ها راحت تر می خوابم.

وی درباره شرایط اقتصادی خود از حضور در MMA گفتد: تا الان که از لحاظ اقتصادی حضور در MMA برای من خوب بوده است. هنوز در این رشته اول راه هستم و کوشش می کنم در ادامه شرایط بهتری نیز داشته باشم. با سازمان خوبی قرارداد بستم که مدیر انگلیسی بسیار خوبی دارد. دو بازیکن او در مسابقات UFC حضور دارند و یکی از بازیکنانش نیز در سازمان ONE CHAMPION است.

ملی پوش سابق ووشوی ایران درباره بعضی نقدها به عملکرد فدراسیون ووشو با مثبت اعلام شدن تست دوپینگ سه ورزشکار گفت: کار من در ووشو این بود که تمرین کنم و به مسائل مدیریتی هیچ وقت کاری نداشتم. اخلاقم به گونه ای است که درباره رشته ای که یک روز به من نان رسانده صحبت منفی نکنم. کاری که در ووشو انجام دادم نیز آرزوی خیلی هاست.

فضلی توضیح داد: مسلم سالیکوف قهرمان افسانه ای ووشوی دنیا را هیچ کس در مسابقات دنیای شکست نداده است و فقط این مهم توسط حمید قلی پور و من انجام شد. آرزویی که به دل خیلی ها مانده است، اما خدا را شکر توانستم مسلم سالیکوف را شکست بدهم. زمانی که بردن حریف چینی آرزوی خیلی ها بود در مسابقات قهرمانی آسیا 2012 بازیکن چینی را بردم و به طلا رسیدم. با وجود این دستاورد در سمینار آنلاین فدراسیون ووشو حضور نداشتم که ایرادی نیز به این تصمیم ندارم.

وی ادامه داد: کوشش کردم سبک زندگی خود را عوض کنم و به نظر بعضی از دوستان که دوستم ندارند، احترام می گذارم. همان طور که گفتم فدراسیون ووشو زمانی روزی زندگی ام را داده است و اسم و رسم فعلی خود را از این فدراسیون دارم. در این شرایط حتی اگر نسبت به من بی مهری هم نمایند علیه آنها حرف نمی زنم.

ملی پوش سابق ووشوی ایران در سرانجام به وبلاگ تپلینک گفت: فدراسیون ووشو همان طور که سکوی پرتاب من بود می تواند برای خیلی از جوانان نیز باشد. شاید در سمینارهای این رشته حضور نداشته باشم و خیلی ها بگویند فضلی به درد نمی خورد، اما ایرادی ندارد و مهم این است که کاری که باید در این رشته انجام می دادم را انجام دادم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فضلی: کارهایی که در ووشو انجام دادم آرزوی خیلی هاست، در MMA تازه در ابتدای راه هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضلی: کارهایی که در ووشو انجام دادم آرزوی خیلی هاست، در MMA تازه در ابتدای راه هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید