میز مرجع مجازی در کتابخانه های عمومی زنجان راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ تپلینک، محمد رضاخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی در استان فعال است که 18 باب آن روستایی است.

میز مرجع مجازی در کتابخانه های عمومی زنجان راه اندازی شد

وی با اشاره به اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی در پی تخصصی تر کردن فعالیت کتابخانه هاست، اضافه نمود: کوشش ما تاثیرگذار شدن این مراکز فرهنگی در امور مختلف است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه از جمله خدمات مهم کتابخانه های عمومی که در قالب انعقاد تفاهم نامه با سایر دستگاه ها انجام می گردد؛ برگزاری کارگاه های کسب و کار خانگی و ارائه خدمات مشاوره و آموزش خانواده است، اضافه نمود: در پی خانواده محور کردن کتابخانه ها هستیم تا شهروندان احتیاجهای فرهنگی خود را به وسیله کتابخانه رفع نمایند.

وی ادامه داد: با وجود اطلاع رسانی های متعدد گاها خدماتی در کتابخانه ها ارائه می گردد که اعضا از آن آگاه نیستند، به همین دلیل خدمت میز مرجع مجازی به اعضا ارائه می گردد که به وسیله آن دسترسی اعضا به پایگاه های داده فراهم و سپس امکان استفاده از خدمت مربوطه ایجاد می گردد.

رضاخانی گفت: خدمات میز مرجع مجازی شامل هدایت کاربران در استفاده از کتابخانه و خدمات آن، هدایت استفاده از نرم افزار کتابخانه ای، پورتال و پایگاه های اطلاعاتی در یافتن منابع مورد احتیاج کاربران، هدایت در بازیابی مقالات و در صورت احتیاج بازیابی و ارسال آن به وسیله ایمیل به کاربران است.

وی گفت: اطلاع رسانی در مورد دسترسی به انواع منابع دیجیتال، هدایت و پاسخگویی در مورد مانده اعتبار کاربر در استفاده از منابع الکترونیکی (که احتیاج به شارژ اعتبار داند) و هدایت و پاسخگویی به وسیله ایمیل و شبکه های اجتماعی و یا تلفنی نیز از دیگر خدماتی است که در قالب میز مرجع مجازی ارائه می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "میز مرجع مجازی در کتابخانه های عمومی زنجان راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میز مرجع مجازی در کتابخانه های عمومی زنجان راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید