همه چیز درباره کشتی یونانی کیش

به گزارش وبلاگ تپلینک، اگر حوالی غروب در ساحل جزیره کیش قدم بزنید، یک کشتی به گل نشسته را می بینید که در کنار آسمان خوش رنگ غروب، چشم انداز چشم نوازی را به­ وجود آورده است. این کشتی را به نام کشتی یونانی می شناسند و این روزها تبدیل به یکی از نماد های جزیره کیش شده است. می توان با جرئت گفت، بیشتر کسانی که به قصد سرگرمی و گردش به جزیره کیش سفر می نمایند، تماشا کشتی یونانی و گرفتن عکس یادگاری با آن را از دست نمی دهند. اما ماجرای این کشتی چیست؟ از کجا آمده و در آب های خلیج فارس چه می نماید؟ ما در این بلاگ به سوالاتی که درباره کشتی یونانی در ذهنتان ایجاد شده است، پاسخ خواهیم داد.

همه چیز درباره کشتی یونانی کیش

فاصله تهران تا کیش با ماشین، قطار و هواپیما

کشتی یونانی کجاست؟

کشتی یونانی در میدان غروب و در نزدیکی پارکی ساحلی به همین نام در جزیره کیش واقع شده است.

تاریخچه کشتی یونانی

این کشتی که در ساحل کیش نشسته است، ماجرایی طولانی دارد. در سال 1943 میلادی برابر با 1322 هجری شمسی شرکت کشتی سازی ویلئام همیلتون اقدام به ساخت یک کشتی باربری در شهر پورت گلاسکو کرد. این کشتی پس از ساخت به وزارت حمل ونقل جنگ بریتانیا واگذار شد. سپس شرکتی به نام کشتی بخار لاریناگا آن را خرید و پس از 2 سال آن را به شرکتی به نام تی ان جی هریسون واگذار کرد.

طی سال های 1943 تا 1946 میلادی این کشتی به اجاره دولت آفریقای جنوبی عایدی. در نهایت در سال 1946 کشتی بخار شرانت مالکیت این کشتی را به دست گرفت و نام آن را به نچرالیست تغییر داد. بعد ها تصمیم گیری شد که مدیریت این کشتی به تی ان جی هریسون صاحب قبلی واگذار گردد. خاتمه در سال 1959 یک شرکت ایرانی مالکیت این کشتی را به عهده گرفت. شرکت ایرانی به نام لوید نکو خرمشهر پس از تغییر نام کشتی به کوروش ایرانی مدیریت آن را به یک شرکت به نام بی اشروت واگذار کرد.

در اوایل سال 1965 میلادی خاتمه کشتیرانی ایران در خرمشهر صاحب آن شد و نام آن را به همدان تغییر داد. سال ها بعد، این کشتی به دو تاجر یونانی فروخته شد و نام آن باز هم تغییر کرد و کولایف شد. وزن کشتی در زمان ساخت نزدیک به 7061 تن بود. اما در سال های اخیر به دلیل پوسیدگی و تخریب، وزن آن کاهش یافته است.

این کشتی در نهایت در یکی از تابستان های داغ جزیره کیش، در سال 1345 مقابل چشمان متعجب روستاییان این منطقه، به گل نشست. مالک این کشتی در مدت هشتاد روز سعی کرد تا این کشتی را از گل خارج کند، اما به دلیل وزن بالای کشتی تمام کوشش ها بی نتیجه ماند. به دلیل این که صاحب این کشتی فردی یونانی بود، این کشتی با نام کشتی یونانی شناخته می­گردد.

هتل های نزدیک کشتی یونانی

از جمله هتل هایی که در نزدیکی این کشتی به گِل نشسته در سواحل جزیره کیش قرار دارند، هتل 5 ستاره ترنج است که جزء هتل های لوکس جزیره کیش به شمار میرود. طراحی هتل ترنج به شکلی است که بخشی از آن روی آب و بخش دیگر روی ساحل قرار گرفته است. در این هتل واحد هایی که روی آب قرار دارند، دارای کف شیشه ای و بالکن هستند. به همین خاطر، مسافران هتل می توانند از چشم انداز زیبای دریا بهره ببرند.

از دیگر هتل های این منطقه می توان به هتل صدف، هتل گامبرون کیش، هتل آنا، هتل ویدا، هتل لوتوس، هتل کوروش و هتل پارس اشاره نمود.

مقایسه قیمت و رزرو هتل­ ها و اقامتگاه ­های جزیره کیش به وسیله سایت و وب اپلیکیشن وبلاگ تپلینک­ تریپ امکان­پذیر است.

سرگرمیات و جاذبه های اطراف کشتی یونانی

در اطراف ساحل کشتی یونانی، سرگرمیات متنوعی برای گردشگران تدارک دیده شده است که پس از بازدید از کشتی، می توانند از آن ها لذت ببرند. یکی از این سرگرمیات، اسب سواری و شترسواری روی ساحل است که بسیار هیجان انگیز هستند.

بعلاوه یک پارک ساحلی زیبا با مجسمه های متنوع در ساحل نزدیک کشتی احداث شده که هنوز درحال توسعه است. این پارک زیبا، کافه، رستوران و آمفی تئاتر دارد و قرار است به مرور، سالن های ورزشی نیز به آن اضافه شوند.

چرا باید از کشتی یونانی بازدید کنیم؟

تماشا تصویر غروب جزیره در ساحل بسیار زیبا است. حال تصور کنید در پس زمینه، یک کشتی به گل نشسته با ظاهری اسرارآمیز نیز وجود داشته باشد. قدم زدن بر ساحل در کنار این سازه بزرگ می تواند بسیار خاطره انگیز باشد. از قلم نیاندازید که حتما با کشتی عکس یادگیری بگیرید و خاطرات خود را ثبت کنید.

برای خرید بلیط هواپیما و سفر به جزیزه کیش می­ توانید قیمت انواع بلیط هواپیما را در سایت وبلاگ تپلینک تریپ مقایسه و به راحتی بلیط خود را به مقصد این جزیره رزرو کنید.

چرا کشتی یونانی به گل نشست؟

یکی از افسانه هایی که درباره کشتی وجود دارد، داستانی عاشقانه است. بومیان جزیره می گویند ناخدای کشتی عاشق دختری زیبارو می گردد، اما خانواده دختر او را نمی پذیرند. ناخدا تصمیم می گیرد کشتی را به ساحل بیاورد و دختر را همراه خود به یونان ببرد که کشتی در گل می نشیند. بعضی می گویند مش مریم که تا چندی پیش در جزیره زندگی می نموده، همان دختر است.

اما در واقعیت هنگامی که کشتی به گل نشست، گروه های مختلفی برای آنالیز اوضاع به جزیره اعزام شدند. یک یدک کش هلندی 80 روز کوشش کرد تا کشتی را به حرکت درآورد، اما پیروز نشد. خاتمه به این نتیجه رسیدند که این کار صرفه مالی ندارد. پس از کوشش های نافرجام برای خارج کردن آن از گل، موتور و تمام قطعات قابل استفاده از کشتی خارج شدند. در حال حاضر شرایط کشتی، به گل نشسته ثبت شده است و غیر قابل بازیابی به شمار میرود.

کشتی یونانی در 25 جولای سال 1966 در قسمت جنوب شرقی جزیره کیش، در سن 23 سالگی به گل نشست. 23 سال برای یک کشتی باری، سن جوانی است. ازآن پس، این کشتی به حال خود ر ها شد و امروزه هیچ کس نمی داند دلیل اصلی این ماجرا چه بوده است.

داخل کشتی یونانی

کشتی یونانی کیش با گذشت زمان و بر اثر رطوبت و گذشت زمان، پوسیده شده است. در دوره کوتاهی، اجازه تردد به آن داده می شد که همین موضوع باعث تسریع روند پوسیدگی این کشتی شد. در حال حاضر، بخش زیرین کشتی به دلیل برخورد موج ها بسیار متزلزل و سست شده است. داخل کشتی هم به محل زندگی انواع آبزیان تبدیل شده است. در نتیجه، دیگر امکان ورود به کشتی وجود ندارد.

شرایط بازدید از کشتی یونانی

هم اکنون بازدید از داخل کشتی، ممکن نیست. به دلیل خطرات زیادی که غواصی در زیر کشتی دارد، کلوپ های غواصی این کار را انجام نمی دهند. تصاویری از درون کشتی وجود دارد که احتمالا مربوط به گذشته هستند. فضای داخل کشتی بسیار ناپایدار است و عملا امکان بازدید از داخل آن وجود ندارد.

عکاسی از کشتی یونانی

این کشتی برای عکاسی، یک سوژه ایده آل است. اگر به عکاسی علاقه مند هستید، می توانید قاب های زیبایی را با موضوع این کشتی انتخاب کنید و خلاقیت خود را محک بزنید. چه در طول روز به سراغ آن بروید و چه در هنگام غروب، چندان فرقی نمی نماید؛ در هر زمانی، کشتی یونانی کیش برای عکاسی چشم نواز است.

پارک ساحلی کشتی یونانی

وجود کشتی در ساحل کیش باعث شد، مسئولان کیش به فکر ساخت پارک ساحلی مجذوب کنندهی با امکانات متنوع در نزدیکی آن بیفتند. به این ترتیب، گردشگران می توانند علاوه بر بازدید از کشتی به سرگرمی نیز بپردازند. پارک ساحلی کشتی یونانی حدود 60 هزار مترمربع وسعت دارد. شما در این پارک می توانید دوچرخه کرایه کنید و از بوفه های فعال در آن بهره ببرید.

تماشای غروب آفتاب

غروب آفتاب در این منطقه بسیار زیبا است. زیبایی دریا به همراه حضور اسرارآمیز یک کشتی به گل نشسته وقتی با زیبایی غروب خورشید می آمیزد، حس تکرارنشدنی و خاطره انگیزی را در انسان بیدار می نماید.

غروب در کدام نقطه کیش تماشای تر است؟

اطلاعات فنی و تخصصی کشتی یونانی

کشتی یونانی کیش در دوران فعالیت خود، در کلاس کشتی های باری قرار داشت. کارشناسات توان حمل بار به وسیله این کشتی را برابر با 6601 تناژ بر روی عرشه ثبت نموده اند. این کشتی طولی برابر با حدود 131.9 الی 136 متر و عرضی 17.1 متری دارد.

نیروی محرکه کشتی برابر با 510 اسب بخار بوده و پیشرانه آن را 3 سیلندر موتور بخار دریایی تشکیل می داده است. سازندگان کشتی حسگر هایی مانند GPS و اکو صدا نیز درون آن تعبیه شده بودند.

اسب سواری و شترسواری

در ساحل کنار کشتی این امکان را خواهید داشت تا اسب سواری و شترسواری را تجربه کنید. سرگرمیی که روی شن های ساحل بسیار هیجان انگیز و مجذوب کننده است.

در جزیره کیش سواحل سرگرمیی دیگری نیز وجود دارند که می توانید به آن ها سر بزنید و از سفرتان لذت ببرید.

اسکله سرگرمیی کیش را بیشتر بشناسید

کشتی یونانی؛ جاذبه ای چشم نواز

بدون اغراق می توان گفت کشتی یونانی یکی از جاذبه­ های بی ­نظیر گردشگری کیش است. این کشتی در سال 1345 به گل نشست و بعضی اعتقاد دارند که مالک کشتی پس از این که پیروز به حرکت دادن آن نشد، کشتی را آتش زد. متأسفانه مسئولین می گویند بازسازی و بازسازی کشتی صرفه مالی ندارد و تا سال های آینده کشتی یونانی کیش از بین خواهد رفت. اما نباید فراموش کرد که این کشتی در دل خود داستان ها و افسانه های زیادی مانند افسانه ناخدا و مش مریم دارد.

اگر دوست دارید کشتی یونانی در سواحل جزیره کیش را ببینید، اما نگران هزینه ­های سفر به این جزیره هستید، باید بگوییم در زمان­ هایی از سال سفر مقرون به صرفه به کیش امکان پذیر است.

سؤالات متداول

  1. کشتی یونانی در چه سالی و در کدام شهر ساخته شد؟

این کشتی در سال 1943 میلادی برابر با 1322 هجری شمسی در شهر پورت گلاسکو ساخته شد.

  1. در اطراف کشی یونانی چه امکاناتی برای گردشگران وجود دارد؟

امکاناتی مانند پارک ساحلی، کافه، رستوران و آمفی تئاتر در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارند.

منبع: اسنپ تریپ

به "همه چیز درباره کشتی یونانی کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره کشتی یونانی کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید