واردات گوشت برزیلی متوقف شد

به گزارش وبلاگ تپلینک، وزارت کشاورزی برزیل می گوید، ایران، اردن و تایلند به طور موقت واردات گوشت گاو از سراسر این کشور را متوقف نموده اند، زیرا مقامات برزیل در حال آنالیز یک مورد ابتلا به بیماری جنون گاوی از استان پارا در این کشور هستند.

واردات گوشت برزیلی متوقف شد

به گزارش فارس، این وزارتخانه بعلاوه دیروز پنجشنبه در بیانیه ای تایید کرد که روسیه نیز واردات گوشت از استان پارا را پس از کشف یک مورد بیماری جنون گاوی در این استان متوقف نموده است.

علاوه بر این، برزیل صادرات گوشت گاو به چین را به منظور اجرای شروط یک توافق تجاری متوقف نموده است.

این وزارتخانه اظهار داشت که تنها یک کارخانه بسته بندی گوشت در پارا وجود دارد که مجاز به فروش محصولات گوشت گاو به روسیه است.

برزیل در حال آنالیز یک مورد آنسفالوپاتی اسفنجی شکل گاوی (BSE) در یک حیوان نر 9 ساله از استان پارا است. در پی کشف این مورد ابتلا که در 20 فوریه گذشته اعلام شد، فروش گوشت گاو برزیلی به چین هم ممنوع شد.

این حیوان معدوم شد و مقامات منتظر نتایج آزمایش هستند تا معین گردد که آیا به شکل کلاسیک این بیماری مبتلا شده است یا اینکه یک بیماری غیر معمول است که می تواند خود به خود در دام رخ دهد و به خوردن خوراک آلوده به پریون بستگی ندارد.

شکل کلاسیک بیماری جنون گاوی خطرناک تر در نظر گرفته می گردد، زیرا شامل آلودگی با پروتئین پریون است و می تواند منجر به ممنوعیت تجارت آن در حد گسترده گردد.

برزیل به بیش از 150 کشور دنیا گوشت گاو و مرغ صادر می نماید و یکی از بزرگترین صادرکنندگان گوشت قرمزز در دنیا است.

منبع: فرارو

به "واردات گوشت برزیلی متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات گوشت برزیلی متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید