واشنگتن برنامه ای برای تخلیه سفارت خود در بغداد ندارد

به گزارش وبلاگ تپلینک به نقل از رویترز، به دنبال گردهمایی معترضان عراقی در مقابل سفارت آمریکا در بغداد در اعتراض به حمله های هوایی اخیر آمریکا به مواضع حشد شعبی در این کشور، مقامات آمریکا با اعلام اینکه برنامه ای برای تخلیه سفارت خود در بغداد ندارند، از اعزام نیروهای بیشتر به محل سفارتخانه خبر دادند.

واشنگتن برنامه ای برای تخلیه سفارت خود در بغداد ندارد

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش در یک پیام توئیتری ایران را به سازماندهی این اعتراضات در مقابل سفارتخانه آمریکا در بغداد متهم کرد و گفت که ایران را مسئول این شرایط می داند!

از سوی دیگر، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیان نمود که کارکنان آمریکا در امنیت هستند و هیچ گونه قانون شکنی انجام نشده است. هیچ برنامه ای هم برای تخلیه سفارت در بغداد در دست نیست.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرد که متیو تولر سفیر آمریکا در عراق که طبق یک برنامه قبلی در مسافرت بسر می برد، در حال بازگشت به محل سفارت است.

به گزارش وبلاگ تپلینک، مقامات آمریکایی روز سه شنبه به خبرگزاری رویترز بیان نمودند که به دنبال اعتراضات ضدآمریکایی انتظار می رود دولت این کشور تفنگداران دریایی بیشتری را در سفارت خود در بغداد مستقر کند.

این در حالی است که هم زمان با اوج دریافت احساسات مردم عراق علیه آمریکا پس از حمله به مواضع حشد شعبی و نقض حاکمیت کشورشان، سفارت آمریکا در بغداد از شهروندان آمریکایی خواسته بود تا تدابیر امنیتی را در دستور کار قرار دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واشنگتن برنامه ای برای تخلیه سفارت خود در بغداد ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن برنامه ای برای تخلیه سفارت خود در بغداد ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید