وقتی فیل ها یوگا انجام می دهند!

به گزارش وبلاگ تپلینک، تدی در هفته گذشته در یک جلسه یوگا شرکت کرد و پیش از کشش بدن اش به سمت پایین اندازه تعادل خود را تمرین کرد. پس از آن او با یک خوراکی خوشمزه به خود پاداش داد. هر چند در آن جلسه یوگا خبری از تشک، موسیقی آرامش بخش یا مدیتیشن نبود. در عوض، تدی تمرینات خود را در باغ وحش هیوستن تکمیل کرد جایی که مربیان این فیل 2 ساله را در تمرینات روزانه یوگا برای نظارت بر سلامت اش هدایت می نمایند.

وقتی فیل ها یوگا انجام می دهند!

به گزارش وبلاگ تپلینک به نقل از واشنگتن پست، کریستین ویندل ناظر فیل های آن باغ وحش می گوید این تمرینات موثر هستند. او انعطاف پذیری، انرژی و شرایط پوست 12 فیل آسیایی خود را در طول دوره زمانی انجام یوگا ارزیابی نموده است. ویندل می گوید: این کاری است که ما از روز اول داشتن این فیل ها انجام داده ایم. آنان این رفتارها را یاد می گیرند تا بتوانیم سلامت کلی شان را زیر نظر داشته باشیم.

روال تمرین فیل ها برای نخستین بار به وسیله هیوستن کرونیکل گزارش شد. بعضی از کارشناسان می گویند ورزش نکردن باعث شده فیل های باغ وحش کم تر از فیل های موجود در طبیعت عمر نمایند. یوگا می تواند طول عمر را در انسان های مسن افزایش دهد و ویندل باور دارد که یوگا می تواند به فیل ها نیز برای افزایش طول عمر یاری کند.

ویندل زمانی که در سال 2012 میلادی به عنوان داوطلب شروع به کار کرد در خصوص برنامه تمرینی باغ وحش هیوستن آگاه شد. او در اولین روز زندگی خود با تایلند فیلی که اکنون 57 سال سن دارد پیوند برقرار کرد و صمیمی شد. او رفتار آرام تایلند را در تعامل با فیل های دیگر تحسین می کرد.

کارکنان باغ وحش زمانی که فیل ها به 4 ماهگی می رسند تمرینات مقدماتی را با آنان شروع می نمایند. آنان ابتدا یک توپ تنیس را به دسته جارو می چسبانند و اجازه می دهند فیل ها با آن بازی نمایند. سپس ویندل و سایر مربیان فیل ها را تشویق می نمایند تا اعضای بدن شان را که با چوب برخورد دارند حرکت دهند. پس از انجام حرکات فیل ها مانند کشش به یک طرف در حالی که پای خود را بالا می برند مربیان به آنان پاداش می دهند که موز، نان سبوس دار، کشمش، سیب زمینی شیرین و طالبی را شامل می شوند در حالی که رژیم غذایی معمولی فیل ها یونجه است.

ویندل که 33 سال سن دارد می گوید: به محض آن که فیل ها ارتباط برقرار می نمایند و متوجه می شوند که با لمس چوب می توانند غذا به دست آورند واکنش بسیار خوبی به تمرینات و حرکات از خود نشان می دهند.

فیل ها در طول ماه های آینده به سمت حرکات پیشرفته تر حرکت می نمایند از جمله دراز کشیدن و قوس دار کردن کمر. فیل ها در نهایت به نشانه های صوتی و اشاره عادت می نمایند. بنابراین، مربیان دیگر به استفاده از چوب نیازی نخواهند داشت.

یک فیل 39 ساله به نام تس حتی می تواند ایستادن روی دست را انجام دهد. ویندل می گوید جلسات یوگا بین 30 ثانیه تا پنح دقیقه به طول می انجامد و دست کم سه بار در روز انجام می گردد.

متائی فیل 54 ساله مبتلا به ورم مفاصل تمرینات اضافی برای بهبود راه رفتن و خواب خود انجام می دهد. در موارد نادری که فیل ها نمی خواهند ورزش نمایند به آنان اجازه داده می گردد از محیط دور شوند.

وزن تایلند و متائی به ترتیب حدود 4989 کیلوگرم و 3175 کیلوگرم است. وزن تدی جوان ترین فیل باغ وحش این هفته از 907 کیلوگرم گذشت.

در حالی که فیل ها تمرینات را انجام می دهند ویندل حرکات آنان را زیر نظر می گیرد و نقاط یا بثورات نگران نماینده بر روی بدن شان را مورد آنالیز قرار می دهد. ویندل می گوید که فیل های آسیایی به طور میانگین 47 سال عمر می نمایند و او می خواهد آنان را تا زمانی که ممکن است زنده نگه دارد.

منبع: واشنگتن پست

منبع: فرارو

به "وقتی فیل ها یوگا انجام می دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی فیل ها یوگا انجام می دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید