چرا باید به تماشا باغ وحش برلین رفت؟

به گزارش وبلاگ تپلینک، یکی از کهن ترین و بزرگ ترین باغ وحش ها نه تنها در آلمان که در تمام جهان با گونه های جانوری اعجاب انگیز، باغ وحش برلین است.

چرا باید به تماشا باغ وحش برلین رفت؟

باغ وحش برلین یکی از تماشای ترین جاذبه های توریستی برلین است که بیشترین گونه های جانوری دنیا را در خود جا داده است. همراه مجله گردشگری وبلاگ تپلینک سری به این باغ وحش اعجاب انگیز بزنید.

باغ وحش برلین کجاست؟

باغ وحش برلین (Zoologischer Garten Berlin) یکی از معروف ترین باغ وحش های دنیا است و در شهر برلین، مرکز آلمان واقع شده است. این باغ وحش در سال 1844 تأسیس شده و با بیش از 18 هزار حیوان از بیش از 1500 گونه مختلف، بزرگ ترین باغ وحش اروپا به شمار می رود.

باغ وحش برلین در 35 هکتار زمین واقع شده و در آن علاوه بر حیوانات، امکانات تفریحی و توریستی دیگری نیز وجود دارد. بعضی از این امکانات شامل باغ های گل، پارک ها، رستوران ها و فروشگاه های مختلف هستند.

در باغ وحش برلین می توانید حیواناتی همانند اسب سواری، گوریل، شیر، ببر، فیل، زرافه، خرس قطبی و بسیاری دیگر را مشاهده کنید. بعلاوه باغ وحش برلین دارای یک آکواریوم بزرگ با بیش از 4000 نوع مختلف ماهی است که مجذوب کنندهیت زیادی برای بازدیدکنندگان دارد.

باغ وحش برلین به عنوان یکی از مقاصد توریستی مهم در برلین شناخته می گردد و در سال های اخیر به علت طرح های نوین حفاظتی و بهداشتی و نیز نمایش حیوانات به روش های طبیعی، برای بازدیدکنندگان بسیار مجذوب کننده شده است.

این باغ وحش بیش از 3 میلیون بازدیدکننده در سال دارد و به عنوان یکی از معروف ترین نمادهای برلین شناخته می گردد. باغ وحش در زمستان بعلاوه با نمایش حیوانات در شرایط آب وهوایی سرد و برفی، مجذوب کنندهیت خاصی دارد.

جشنواره نورانی برلینیکی از جشن های مجذوب کننده و دوست داشتنی است که در این باغ وحش برگزار می گردد. در این جشن باغ وحش به طور کامل با نورهای رنگارنگ تزئین می گردد و بازدیدکنندگان می توانند از تماشا این تزئینات بسیار زیبا لذت ببرند.

از جمله مکان های مشهور در باغ وحش برلین می توان به مرکز پرندگان (Vogelhaus)، آبزی پروری اقیانوس (Ozeanien-Aquarium)، خانه خزنده ها (Terrariumhaus) و پارک پلنگ ها (Leopardenpark) اشاره نمود. بعلاوه در باغ وحش برلین، برنامه های نمایشی و آموزشی برای بچه ها و بزرگسالان نیز برگزار می گردد.

این باغ وحش در قلب شهر برلین واقع شده و با استفاده از اتوبوس، مترو و قطار به راحتی قابل دسترسی است. بعلاوه در نزدیکی باغ وحش برلین، امکانات تفریحی دیگری از جمله فروشگاه های معتبر، رستوران ها و هتل های مختلف نیز وجود دارد.

در تاریخ نوزده مارس سال 2011 میلادی، کنوت، خرس قطبی مشهور 4ساله باغ وحش مرد. هرسال هزاران نفر به خاطر تماشا کنوت راهی این باغ وحش می شدند. عایدی باغ وحش تنها در سال اول زندگی کنوت 5 میلیون یورو بالا رفت. عروسک ها، کتاب ها و فیلم های او به سرعت به فروش می رفت و عکس هایش مدام روی جلد مجله های معتبر ظاهر می شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب باغرود نیشابور، بهشت دره های بینالود را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "چرا باید به تماشا باغ وحش برلین رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید به تماشا باغ وحش برلین رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید