گذرگاه ساحلی جاینت ، معروف ترین جاذبه ایرلند شمالی

به گزارش وبلاگ تپلینک، گذرگاه ساحلی جاینت در نزدیکی شهر Bushmills ایرلند شمالی و درکناره (ساحل) اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است؛ چشم اندازی از صخره های درشت و بلند و ساحل است. منطقه حدود 40000 ستون بازالت تشکیل شده واین ستون ها بر اثر فوران آتشفشانی که حدود 60 میلیون سال پیش رخ داده به وجود آمده است و یکی از اثار منحصر به فرد میراث یونسکو و معروف ترین جاذبه ایرلند شمالی است که بسیاری از هنرمندان از آن الهام گرفته اند ؛ باعث به وجود آمدن بسیاری از بحث های علمی، افسانه ها و اسطوره ها درطول قرن های گذشته شده است. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای معرفی گذرگاه ساحلی جاینت ایرلند شمالی...

گذرگاه ساحلی جاینت ، معروف ترین جاذبه ایرلند شمالی

گذرگاه غول ها، ایرلند شمالی

شایع ترین افسانه می گوید که گذرگاه از طریق فیون مک کول غول قدرتمندی حک شده است که برای جنگ با دشمن خود که غولی اسکاتلندی به نام بنان دونر خانه باستانی خود را ترک می نماید. فین خشمگین تکه تکه های ساحل آنتریم را برداشت و آنها را به دریا پرتاب کرد، از طریق سنگ ها راهی برای فین ساخته میشد تابه دنبال بنان دونر برود و درسی به او بدهد. اما این برای یه غول بزرگ الجثه راه چاره مناسبی نبود بنابراین از دنبال کردن غول دست کشید تنها به خاطر این فکر که باید از همسرش که از او یک بچه داشت مراقبت میکرد. زمانی که غول عصبانی بچه را دید با خود فکر کرد اگر کودک این چنین بزرگ است پدرش باید بسیار بزرگ و وحشتناک باشد.

صندلی آرزو در گذرگاه ساحلی جاینت، ایرلند شمالی

بسیاری از سایت های سراسری گذرگاه غول را با داستان هایی از قبیل صندلی آرزو، چکمه غول، شتر، پیرزن غول و ارگ میشناسند. جسمی ارگ شکل درقسمت بالای صخره ها واقع شده که به نظر میاید واقعا میتواند نواخته گردد.

صندلی آرزو کروی شکل است و باید آنرا امتحان کنید. (شما میتوانید روی ان بنشینید) این شبیه تخت پادشاهی منحصر به فرد و طبیعی ای است که مجموعه ستون های ان کاملا مرتب تشکیل شده و بارها فرو نشسته است. سنگ های بازالتی آن به طرز فوق العاده ای صاف نرم و راحت هستند.

گذرگاه ساحلی جاینت ایرلند شمالی و مشرف بودن به چشم انداز ای به شکل شتر

یکی از معروف ترین جاذبه ایرلند شمالی در گذرگاه ساحلی جاینت، شتر فین مک کول است. زمانی یک حیوان زنده و پر جنب و جوش بوده افسانه این است که او به سنگ تبدیل شده است و سرگردان در امتداد پایین صخره ها دراز کشیده است. می گویند که این شتر تنها وسیله نقلیه ای بوده که میتوانسته فین مک کول را در فاصله های طولانی راه ببرد. در حقیقت، شتر یک دایک (آب بند) بازالتی است که از خنک شدن گدازه های آتشفشان در این مسیر و در میان سایر لایه های سنگی به وجود امده است.

شرکت Antrim Giants Causeway؛ ایرلند شمالی

اگر دوست دارید از این جاذبه محبوب لذت ببرید، بدون این که هزاران نفر دیگر آن را احاطه نموده باشند. می توانید به راحتی این دیدگاه های باور نکردنی را فراموش کنید و از سفر با اتوبوس اجتناب کنید. میتوانید برنامه ریزی کنید که درست زمانی که آن را بازگشایی میکنند (9 عصر در طول سال) یا کمی زودتر به آنجا برسید و شما قبل از تورهای اتوبوسی آنجا خواهید بود. شما بعلاوه می توانید از نشستن روی صندلی های طبیعی و منحصر به فرد آنجا لذت ببرید.

گذرگاه جاینت یک مرکز پر بازدید فوق العاده است که میزبان بازدیدکنندگان فراوانی است بعلاوه فروشگاهی برای تهیه هدیه و سوغاتی و هدایت برای اشنایی با موقعیت های دیدنی آن وجود دارد. این مرکز در سال 2007 جایزه بین المللی برترین تور گردشگری را از CIE Tours International دریافت کرد و سالانه باز است به غیر از کریسمس و تعطیلات سال نو.

Giants Causeway

Address: 44 Causeway Rd, Bushmills BT57 8SU, UK

منبع: همگردی

به "گذرگاه ساحلی جاینت ، معروف ترین جاذبه ایرلند شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذرگاه ساحلی جاینت ، معروف ترین جاذبه ایرلند شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید