گزارش اولیه شورای نگهبان درباره بودجه 99 هفته جاری اعلام می گردد

به گزارش وبلاگ تپلینک، سخنگوی شورای نگهبان از اعلام گزارش اولیه این شورا درباره لایحه بودجه سال 99 کل کشور در هفته جاری اطلاع داد.

گزارش اولیه شورای نگهبان درباره بودجه 99 هفته جاری اعلام می گردد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ تپلینک، عباسعلی کدخدایی قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان درباره آنالیز لایحه بودجه سال آینده در شورای نگهبان، گفت: چهارشنبه پیش، مصوبه بودجه سال 99 از مجلس شورای اسلامی دریافت کردیم که میان اعضای شورای نگهبان و کارشناسان ما در پژوهشکده این شورا توزیع شد که مشغول آنالیز هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر جلسات شورای نگهبان برگزار گردد، این هفته نتایج اولیه ای از این آنالیز ها اعلام گردد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: با وضعیتی که ویروس منحوس کرونا ایجاد نموده است ما هم مشکلاتی در برگزاری جلسات شورای نگهبان داریم، با این حال کوشش می کنیم که در موعد قانونی نتیجه آنالیز لایحه بودجه را اعلام کنیم.

انتخاب جایگزین فاطمه رهبر در انتخابات میان دوره ای 1400

کدخدایی همچنین درباره جایگزین مرحومه فاطمه رهبر در مجلس یازدهم نیز گفت: چون در سال 1400 انتخابات ریاست جمهوری در پیش است، نخستین انتخابات میان دوره ای مجلس نیز هم زمان با آن برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: شبهه ای که برای بعضی درباره جایگزینی مرحومه رهبر ایجاد شده مربوط به انتخابات شورای شهر است، چون در آن انتخابات علاوه بر نمایندگان اصلی، نمایندگان علی البدل نیز انتخاب می شوند و هر یک از اعضای اصلی به هر علت، مانند برکناری، استعفا یا فوت احتیاج به جایگزین داشته باشند، از اعضای علی البدل جایگزین آنان خواهند شد.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان تاکید نمود: اما در انتخابات مجلس شورای اسلامی عضو علی البدل نداریم و اگر انتخابات در هر حوزه انتخابیه مانند تهران و آستانه اشرفیه مسئله ای نداشته باشد که در این دوره نداشته است و دو منتخب این دو حوزه به رحمت خدا رفته اند، در انتخابات میان دوره ای مجلس، جایگزین آنان انتخاب خواهند شد.

کدخدایی گفت: طبق قانون برای جایگزینی منتخبان این دو حوزه، داوطلبان نام نویسی می نمایند و باید مراحل آنالیز صلاحیت آنان انجام گردد و پس از تایید صلاحیت داوطلبان، افراد می توانند وارد رقابت های انتخاباتی شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گزارش اولیه شورای نگهبان درباره بودجه 99 هفته جاری اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش اولیه شورای نگهبان درباره بودجه 99 هفته جاری اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید