گزارش وزارت حقوق بشر یمن درباره تبعات 1700 روز حملات ائتلاف سعودی

به گزارش وبلاگ تپلینک، وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن در گزارشی به 1700 روز تجاوز و جنایت ائتلاف متجاوز عربی به این کشور اشاره کرد.

گزارش وزارت حقوق بشر یمن درباره تبعات 1700 روز حملات ائتلاف سعودی

به گزارش وبلاگ تپلینک، به نقل از شبکه المسیره، وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن با انتشار گزارشی درباره تعداد اجمالی قربانیان و مجروحان یمنی اظهار داشت که طی 1700 روز تجاوز ائتلاف عربی به یمن، 43345 یمنی مستقیماً در حملات نظامی عربستان کشته یا مجروح شدند. این درحالی است که تعداد مجروحان عملیات های نظامی غیر مستقیم به 476197 غیرنظامی رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است: 9835 تن در پی این حملات دچار معلولیت دائم شده اند که 800 تن از آنها کودک هستند. همچنین 80 هزار کودک دختر و پسر طی پنج سال بمباران مستقیم منازل و محل تجمعات شهروندان یمنی دچار بیماری های عصبی و روانی شده اند.

وزارت حقوق بشر یمن در ادامه گزارش داد که 24 میلیون و 100 هزار یمنی نیاز فوری به کمک (غذایی، بهداشتی، آب، درمان و آموزش) دارند. بیش از 70 هزار یمنی که به خارج از این کشور سفر کرده اند، به دلیل بسته شدن فرودگاه صنعا، قادر به ورود به کشور نیستند. ائتلاف متجاوز عربی بیش از 340 هزار شهروند یمنی که نیاز مبرم به درمان در خارج از کشور دارند را هم از سفر منع کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بیش از 8000 خانواده یمنی در منطقه تحت محاصره الدریهمی نیازمند مواد غذایی و داروی ضروری هستند. این درحالی است همزمان با ادامه تجاوز و محاصره یمن میانگین فقر به 85 درصد و میانگین بیکاری به 65 درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گزارش وزارت حقوق بشر یمن درباره تبعات 1700 روز حملات ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش وزارت حقوق بشر یمن درباره تبعات 1700 روز حملات ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید