2 دهه کوشش با یک انفجار نابود شد

به گزارش وبلاگ تپلینک، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشات بدست رسیده، 2 دهه کوشش با یک انفجار نابود شد.

2 دهه کوشش با یک انفجار نابود شد

قضیه چیست؟

مایا حسینی 60 ساله که سالهاست در بازسازی بناهای تاریخی از جمله بسیاری از کلیساهای بیروت فعالیت دارد، اعلام کرد: می توانم بگویم بر اثر این انفجار، 20 سال زندگی حرفه ای من نابود شد ... در حقیقت بخشی از من از بین رفت.

انفجار مهیب روز چهارم اوت بندر بیروت، دست کم 178 کشته و حدود 6 هزار زخمی برجای گذاشت. در اثر این حادثه بسیاری از ساختمانها دچار خسارات شدید شدند.

در این حادثه دست کم 10 پروژه که حسینی بین سالهای 1975 تا 1990 به اتمام رسانده بود، از بین رفته اند.

از جمله این پروژه ها به ساختمان سرسق، متعلق به موزه هنرهای معاصر که در سال 2015 بازگشایی شده بود، می توان اشاره نمود. شیشه های رنگی چشمگیر این ساختمان در جریان پروژه ای طاقت فرسا توسط حسینی بازسازی شده بود.

حسینی این حرفه را در فرانسه آموخته است.

یکی از پروژه های مهم او که اکنون دچار آسیب شده، کلیسای سنت لوئیس واقع در بیروت است. پنجره های این کلیسا که در جریان جنگ نابود شده بودند، در طول یک پروژه دو ساله که حدود چهار سال پیش به اتمام رسیده بود، بازسازی شدند.

حسینی اعلام کرد: حتی اگر ثمره 20 سال کار من از بین رفته باشد و با علم به اینکه احتمالا من نمی توانم 20 سال دیگر در این حرفه مشغول باشم ... ما باز هم از نو می سازیم.

به گفته وزیر فرهنگ لبنان دست کم 8 هزار ساختمان در الجمیزة و مار مخایل دچار آسیب شدند که در این میان، 640 ساختمان تاریخی هستند و حدود 60 مورد از ساختمانهای تاریخی در خطر ویرانی قرار دارند.

منبع: همگردی

به "2 دهه کوشش با یک انفجار نابود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 دهه کوشش با یک انفجار نابود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید