2 ماه پس از بهبودی مبتلایان به کرونا، فرصت طلایی اهدای پلاسما

به گزارش وبلاگ تپلینک، مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: یک تا دو ماه پس از بهبودی از ابتلا به ویروس کرونا، به دلیل میزان مناسب آنتی بادی و کیفیت بالای پلاسما، فرصت طلایی برای اهدای پلاسما است و بهبود یافتگان به منظور یاری به مبتلان به کرونا نباید این فرصت را از دست بدهند.

2 ماه پس از بهبودی مبتلایان به کرونا، فرصت طلایی اهدای پلاسما

به گزارش وبلاگ تپلینک، پیمان عشقی روز آدینه در تبادل نظر با ایرنا اضافه کرد: مبتلایان به ویروس کرونا توجه داشته باشند بعد از گذشت 28 روز از ابتلا، بهبود یافته اند و هیچ منعی برای حضور در جامعه ندارند و می توانند با اطمینان خون و پلاسما اهدا نمایند.

وی ادامه داد: همچنین اهدانمایندگان خون و پلاسما اطمینان داشته باشند که ویروس کرونا به هیچ وجه از طر یق خون و اهدای آن منتقل نمی گردد و همه مر اکز اهدای خون و همچنین تجهیزات کاملا استریل است و توصیه های بهداشتی در آنها رعایت می گردد، بنا براین اهدا نمایندگان با اطمینان خاطر به این مراکز مراجعه و خون اهدا نمایند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: از زمانی که ایران مطالعات پلاسمای بهبود یافتگان از ویروس کرونا را آغاز کرد یکی دو هفته بعد از ما کشورهای دیگر اروپایی و آمریکایی نیز آغاز به این مطالعات کردند اما تا به امروز هیچ گونه نتیجه این مطالعات به چاپ نرسیده است.

عشقی ادامه داد: مطالعات پلاسما درمانی در دهه قبل نیز بر روی بیماری های عفونی تنفسی خطرناک اجرا شده بود که نتیجه امیدوار نماینده ای را در پی داشت.

مدیرعامل سازمان انتقال خون اعلام نمود: در بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز سازمان انتقال خون به عنوان یک پژوهشگر و از منظر طب انتقال خون ایران، این مطالعات را در دست آنالیز دارد.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون ایران متولی تامین خون و فرآورده های مورد احتیاج کشور است، بنابراین اخبار مربوط به پژوهش های پلاسما درمانی در بیماری های عفونی را رصد می نماید، باید بتوانیم ذخایر پلاسما و همین طور فرآورده های درمانی خود را برای مقابله با بیماری کووید 19 که معلوم نیست که دوره شیوع و آن چه زمانی به اتمام میرسد را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون تاکید نمود: نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که بیماران بهبود یافته باید توجه داشته باشند که آنتی بادی موجود در پلاسمای آنها به مرور زمان رو به کاهش خواهد رفت بنابراین بعد از یک ماه بهبودی می توانند برای اهدای پلاسمای خود اقدام نمایند، زیرا هر چه از این زمان بگذرد سطح آنتی بادی در پلاسمای آنها کاهش می یابد.

وی تاکید نمود: این زمان علاوه بر این که بهترین زمان برای اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان ویروس کرونا قلمداد می گردد زمانی است که به دلیل ازدیاد بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز بیشترین احتیاج به اهدای پلاسما احساس می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "2 ماه پس از بهبودی مبتلایان به کرونا، فرصت طلایی اهدای پلاسما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 ماه پس از بهبودی مبتلایان به کرونا، فرصت طلایی اهدای پلاسما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید