آگدن روانکاوی را محصول یک اتصال بین فردی می داند

به گزارش وبلاگ تپلینک، مهسا موحدابطحی مترجم کتاب کشف دوباره روانکاوی نوشته در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: این کتاب با نگاهی تازه به حوزه های مهم مرتبط با فن روانکاوی مشتمل بر بالینگری، نظارت گری، تدریس و خوانش متون روانکاوی می پردازد و تجارب انتخابی مولف در این حوزه ها را با خواننده به اشتراک می­ گذارد. با توجه به اینکه نویسنده کتاب حاضر از بزرگان روانکاوی در دنیای امروز است، آنالیز حوزه های مذکور از نگاه او می تواند برای درمانگران، نظارتگران بالینی و مدرسان روانکاوی راهگشا باشد.

آگدن روانکاوی را محصول یک اتصال بین فردی می داند

او ادامه داد: نویسنده در این اثر سعی دارد که در عین محترم شمردن مرزهای فن روانکاوی، به نوآوری درمانگر در ارتباط با هر بیمارخاص احترام بگذارد و آن را مغتنم شمارد. او روانکاوی را محصول یک اتصال بین فردی می داند که این اتصال مسیر حرکت را با هر بیمار برای درمانگر روشن می سازد.

او اضافه نمود: مخاطب اصلی کتاب حاضر روانشناسان، روانپزشکان و رواندرمانگران و به طور خاص روانکاوان هستند. این کتاب بعلاوه می تواند برای علاقمندان به رواندرمانی و روانکاوی مجذوب کننده باشد اگر چه ممکن است بعضی از بخش ها برای غیرمتخصصان به طور کامل قابل درک نباشد. بازخورد دریافت شده از صاحب نظران و متخصصان این حوزه بسیار مطلوب بوده و یکی از بزرگان روانکاوی در ایران بر این کتاب مقدمه نگاشته است.

موحد ابطحی بیان نمود: نگاه تازه ای که به روانکاوی در این کتاب مطرح شده است می تواند مورد استفاده بسیاری از متخصصین و بالینگران قرار گیرد. بعلاوه با توجه به اینکه مولف کتاب از صاحب نظران این حوزه است و تا آنجا که اطلاع داریم هیچ اثری از او در ایران ترجمه نشده بود، کوشش ما این بود که جامعه روانکاوان ایرانی را با نگاه این روانکاو برجسته آشنا کنیم.

کتاب کشف دوباره روانکاوی: فکر کردن و رؤیا ورزیدن، آموختن و فراموش کردن نوشته توماس آگدن به ترجمه مهسا موحد ابطحی به بهای 125 هزار تومان از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آگدن روانکاوی را محصول یک اتصال بین فردی می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آگدن روانکاوی را محصول یک اتصال بین فردی می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید