استفاده از اسکن سه بعدی شفاف برای آنالیز اختلالات مغزی

به گزارش وبلاگ تپلینک، اسکن های سه بعدی کاربردهایی متعدد دارند و به نظر می رسد کاربردهای این اسکن ها در شناسایی و درمان اختلالات مغزی بیماران بسیار مفید است.

استفاده از اسکن سه بعدی شفاف برای آنالیز اختلالات مغزی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گروهی از پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا پیروز شده اند نوعی سیستم اسکن سه بعدی تازه برای شناسایی اختلالات مغزی ایجاد نمایند. این سیستم هنوز در مرحله آزمایشی است اما امیدواری های زیادی برای حوزه درمان اختلالات مغزی ایجاد نموده است.

این سیستم که در حال حاضر در حال کوشش برای کشفف چگونگی باز کردن یک پنجره به مغز موش هاست سیستم مشاهده شل نامگذاری شده است. پروفسور سوهاسا کداندارامیاه، یکی از اعضای ارشد این مطالعه می گوید تمام کوشش این تیم در این حوزه متمرکز است است که پنجره ای رو به ناشناخته های اختلالات مغزی پیدا نمایند.

نتایج پژوهش این تیم که در مجلهارتباطات دانشمندان منتشر شده است نشان می دهد که دانشمندان به وسیله این مطالعات می توانند بیماری هایی مثل آلزایمر ، پارکینسون و... را درمان نمایند.، تیموتی ابانر متخصص اعصاب و یکی از اعضای تیم در این خصوص می گوید: این ها مطالعاتی است که ما نمی توانستیم روی انسانها انجام دهیم. اما با توجه به این که درک ما از عملکرد مغز بسیار مهم است، تصمیم گرفتیم با استفاده از آنالیز موش ها به شفاف سازی زوایای پنهان مغز بپردازیم.

محققان به صورت دیجیتالی جمجمه موش ها را اسکن نموده و از داده ها برای ایجاد یک قطعه شفاف با استفاده از چاپگر سه بعدی استفاده نموده اند. در مرحله بعدی این اسکن مانند یک ایمپلنت وارد مغز موش ها شد و امکان ردیابی و کنترل فعالیت های مغز طی چند ماه را در اختیار کاربران گذاشت.

منبع: انتخاب

به "استفاده از اسکن سه بعدی شفاف برای آنالیز اختلالات مغزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از اسکن سه بعدی شفاف برای آنالیز اختلالات مغزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید