برای تداوم مبارزه با ملخ صحرایی پیگیر تأمین وتخصیص اعتبارات بیشتر هستیم

به گزارش وبلاگ تپلینک، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تا به امروز 25 میلیارد تومان اعتبار صرف مبارزه با ملخ صحرایی در شش استان از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس شده وبرای تدوام مبارزه پیگیر تأمین وتخصیص اعتبارات بیشتر برای استان ها هستیم.

برای تداوم مبارزه با ملخ صحرایی پیگیر تأمین وتخصیص اعتبارات بیشتر هستیم

علی مراد سرافرازی در سفر به استان سیستان وبلوچستان در شهرستان ایرانشهر گفت: مبارزه با ملخ صحرایی از سال گذشته تا به امروز در سطح 108 هزار هکتار از اراضی 6 استان کشور اجرا شده است البته با توجه به پیش بینی و هشدار هجوم این نوع ملخ از سمت پاکستان و هندوستان و عربستان باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تا به امروز سیستان وبلوچستان با 44هزار940هکتار مبارزه با ملخ صحرایی بیشترین سطح مبارزه با این آفت بین المللی خطرناک در بین استان های درگیر را داشته است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بر اساس هشدارهای فائو شرایط به گونه ای است که هم از سمت کشورهای پاکستان و هندوستان و هم از سمت عربستان شاهد هجوم موج جدید ملخ صحرایی خواهیم بود.

سرافرازی اعلام کرد: تا به امروز خسارتی به محصولات زراعی و باغی در مناطق درگیر وارد نشده است و کوشش می گردد با همکاری همه ارگان های ذیربط از ورود ملخ های صحرایی به مزارع و باغ ها جلوگیری گردد.

وی گفت: موفقیت سال گذشته در مبارزه با ملخ صحرایی مرهون همکاری سایر دستگاهها به ویژه استانداری ها بوده است که جای تقدیر دارد.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور ابراز امیدواری کرد: با همکاری استانداری ها در تامین وسایل نقلیه یاری دار بتوان به مقابله گسترده با این آفت پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برای تداوم مبارزه با ملخ صحرایی پیگیر تأمین وتخصیص اعتبارات بیشتر هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تداوم مبارزه با ملخ صحرایی پیگیر تأمین وتخصیص اعتبارات بیشتر هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید