برای مهاجرت به کانادا مدرک تافل بهتر است یا آیلتس؟

به گزارش وبلاگ تپلینک، کانادا، بهشت مهاجران است! حتما شما هم شنیده اید که این کشور، از نظر سطح رفاه و امکانات زندگی، یکی از برترین انتخاب ها برای مهاجرت است. هر وقت صحبت از زندگی در کشوری دیگر می گردد، یکی از اولین چیزهایی که به فکر هرکسی می رسد، مدرک زبان انگلیسی است. شاید برای شما هم سوال باشد که برای مهاجرت به کانادا تافل بهتر است یا آیلتس؟

برای مهاجرت به کانادا مدرک تافل بهتر است یا آیلتس؟

پاسخ سوال بالا، در دستان خود شماست. در واقع انتخاب یکی از این دو مدرک، بستگی به هدف شما از مهاجرت دارد. به همین علت، بهتر است با تفاوت های این دو و فاکتورهای تاثیرگذار برای انتخاب در این مقاله آشنا شویم.

تفاوت های مدرک تافل و آیلتس

برای اینکه بفهمیم برای مهاجرت به کانادا تافل بهتر است یا آیلتس؟ باید ابتدا با تمایزهای این دو آشنا شویم. مدرک تافل، یکی از معتبرترین مدرک های بین المللی برای تایید مهارت انگلیسی است که در حوزه آکادمیک و دانشگاهی کاربرد دارد.

مدرک آیلتس نیز با اعتبار بسیار بالا، برای تایید مهارت های چهارگانه انگلیسی جهت فعالیت کاری، تحصیلی و اقامت در کشورهای دیگر استفاده می گردد. بنابراین نخستین تفاوت آیلتس و تافل، در کاربردهای آن هاست.

با این حال تفاوت این دو مدرک به این موضوع محدود نمی گردد. بلکه باید موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

درجه سختی آزمون آیلتس و تافل

در قدم نخست برای مشخص اینکه برای مهاجرت به کانادا تافل بهتر است یا آیلتس؟ باید بدانید که درجه دشواری این دو آزمون یکسان نیست. البته هر دو آزمون، سختی های خود را دارند و باید حتما پیش از اقدام جدی، در آزمون مشخص سطح آنلاین زبان انگلیسی شرکت کنید. ممکن است به دلایل زیر، یکی از آزمون ها به نظر شما ساده تر برسد:

آزمون Speaking در آیلتس به صورت رو در رو و شفاهی برگزار می گردد، در حالیکه در آزمون تافل، به صورت آنلاین و صحبت در میکروفون است.

زمان آزمون آیلتس 2 ساعت و 40 دقیقه بدون استراحت است؛ در حالی که آزمون تافل، 4 ساعت است و بین بخش شنیداری و گفتاری، 10 دقیقه استراحت دارید.

مدرک آیلتس را می توانید به یکی از دو شکل جنرال (عمومی برای اقامت یا کار) و آکادمیک (تخصصی برای تحصیل) دریافت کنید. اما مدرک تافل، تنها برای ادامه تحصیل و فعالیت دانشگاهی کاربرد دارد.

تفاوت در منابع آزمون ها

یکی از تفاوت های مهم بین این دو آزمون در منابع مطالعاتی آن ها است. برای اینکه بدانید برای مهاجرت به کانادا تافل بهتر است یا آیلتس؟ باید هدف خود را کاملا مشخص کنید، زیرا نوع مطالبی که برای آمادگی آزمون ها خواهید خواند کاملا متمایز است.

برای دریافت مدرک آیلتس، منابعی را می خوانید که در زندگی روزمره، کار و تحصیل کاربرد دارند. تنوع دایره لغات بیشتر است و تمام درجه های سختی را شامل می گردد. در عوض برای دریافت مدرک تافل، باید بیشتر منابعی را بخوانید که از اصطلاحات تخصصی و کاربردی در حوزه آکادمیک تشکیل شده اند.

تفاوت های عمومی آیلتس و تافل

بعضی فاکتورها چندان در انتخاب نهایی تاثیرگذار نیستند، اما بهتر است آن ها را در فکر خود داشته باشید:

هر دو آزمون هم به صورت کاغذی و هم کامپیوتری برگزار می شوند.

مکان های برگزاری آزمون آیلتس، محدودتر از تافل است.

نتیجه آیلتس طی 2 هفته و نتیجه تافل، طی 10 روز صادر می گردد.

مقیاس نمره در تافل از 0 تا 120 و در آیلتس از 0 تا 9 است.

آزمون آیلتس حدود 40 بار و آزمون تافل بیش از 50 بار در سال برگزار می گردد.

برای مهاجرت به کانادا تافل بهتر است یا آیلتس؟

مدرک تافل با تمام اعتبار و ارزشش، یک عیب بزرگ دارد. آن هم این است که نمی توان از آن برای تمام اهداف مهاجرتی استفاده کرد. در واقع با این مدرک، شما تنها می توانید پذیرش دانشگاهی، فرصت مطالعاتی یا کرسی علمی بگیرید.

با این حال، ادامه تحصیل همواره نمی تواند پل مهاجرت باشد. ممکن است شما به قصد کار، سرمایه گذاری یا دریافت اقامت به کانادا بروید. در این شرایط، مدرک تافل به کارتان نمی آید. سازمان امور مهاجرتی کانادا، برای پذیرش افراد، چهار نوع مدرک را می پذیرد:

آیلتس

TEF

TCF

CILPIP

البته این به معنای بی اعتبار بودن تافل نیست. در واقع مدرک تافل، تنها برای اهداف آکادمیک در بعضی دانشگاه های کانادا مورد قبول است. در حالی که می توانید با مدرک آیلتس آکادمیک برای اهداف تحصیلی و با آیلتس جنرال برای سایر اهداف مهاجرتی اقدام کنید.

بنابراین در پاسخ به این سوال که برای مهاجرت به کانادا تافل بهتر است یا آیلتس؟ باید بگوییم آیلتس به علت اینکه اهداف جامع تری را پوشش می دهد، در حالت کلی مناسب تر است. مگر آن که دانشگاه مورد هدف شما، تنها مدرک تافل را ملاک عمل خود قرار داده باشد.

ثبت نام در کلاس آیلتس برای مهاجرت به کانادا

همانطور که گفتیم اغلب افراد برای مهاجرت به کانادا، مدرک آیلتس را انتخاب می نمایند. زیرا این مدرک، جامعیت بیشتری دارد و برای اهداف آکادمیک و عمومی مورد استفاده است. با این حال، ممکن است افرادی هم به علت اهداف دانشگاهی خاص، سراغ تافل بروند. در این شرایط هم هیچ منعی از سوی دولت کانادا وجود ندارد.

اگر شما هم قصد دارید برای اشتغال یا سرمایه گذاری به کانادا بروید یا دانشگاه مقصدتان، مدرک آیلتس آکادمیک را ملاک عمل قرار داده است، بهتر است پس از شرکت در یک آزمون مشخص سطح آنلاین زبان انگلیسی، وارد دوره های آمادگی آیلتس شوید.

دوره آمادگی آیلتس موسسه سفیر، بر اساس سطح فعلی شما تعداد کلاس ها و مدت دوره را مشخص می نماید. بر این اساس، اگر مقدار آمادگی خوبی داشته باشید، می توانید با صرف وقت کمتر به برترین نتیجه برسید. بعلاوه اگر در پایین ترین سطح هم باشید، باز با برنامه ریزی دقیق، در مدتی معقول و منطقی، قادر به کسب نمره عالی آیلتس خواهید بود.

برای مطلعی از شرایط دوره آمادگی آیلتس و دوره های عمومی زبان انگلیسی موسسه سفیر گفتمان، کافیست سایت سفیر به آدرس gosafir.com را ببینید. بعلاوه با مراجعه به شعبه های حضوری سفیر در سراسر کشور یا تماس با شماره 02184346 هم می توانید از شرایط دوره ها مطلع شوید.

نتیجه گیری

بسیاری هنوز سردرگم هستند که برای مهاجرت به کانادا آزمون تافل بهتر است یا آیلتس؟ در پاسخ، باید بگوییم که کاملا بستگی به هدف شما دارد. عموما، مدرک آیلتس به علت اینکه هم برای اهداف تحصیلی و هم سایر اهداف مهاجرتی مناسب است، انتخاب بهتری خواهد بود. با این حال، در صورتی که دانشگاه محل پذیرش شما مدرک تافل درخواست کند، می توانید در این آزمون شرکت کنید.

منبع: مجله سفر

به "برای مهاجرت به کانادا مدرک تافل بهتر است یا آیلتس؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای مهاجرت به کانادا مدرک تافل بهتر است یا آیلتس؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید