برترین دانشگاه های حقوق جهان کدامند؟

به گزارش وبلاگ تپلینک، برترین دانشگاه های رشته حقوق در سراسر جهان بر اساس رتبه بندی QS را در این مقاله می شناسید.

برترین دانشگاه های حقوق جهان کدامند؟

اگر در فکر تحصیل در خارج از کشور هستید، اگر می خواهید در رشته حقوق تحصیل کنید، ممکن است انتخاب میان هزاران مدارس عالی حقوق در سراسر جهان برای شما پیچیده و مشکل باشد. در این مقاله آخرین رتبه بندی 300 دانشگاه حقوق از سراسر جهان را آورده ایم که می تواند یاری خوبی برای تصمیم گیری باشد. ده دانشگاه برتر این لیست در زیر آورده شده است:

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه نیویورک
  • مدرسخ اقتصاد و حقوق لندن
  • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه شیکاگو

مدارس عالی حقوق در آمریکا و کانادا

آمریکا دارای 52 مرکز عالی حقوقی است که از این میان 13 مورد آن در بین 50 دانشگاه برتر لیست بهترین دانشگاه ها برای رشته حقوق قرار دارند. بدون در نظر گرفتن دانشگاه های حاضر در لیست 10 دانشگاه برتر، دانشگاه های جورج تاون، دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)، دانشگاه میشیگان، دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه کرنل و دانشگاه دوک از جمله دانشگاه های عالی آمریکایی هستند.

در شمال آمریکا، کانادا با 14 دانشگاه برتر جهان برای مطالعات حقوق در لیست بهترین ها قرار گرفته است و سه مورد از دانشگاه های آن جزو 50 دانشگاه صدر لیست هستند: دانشگاه تورنتو (رتبه 17)، دانشگاه مک گیل (رتبه 25) و دانشگاه بریتیش کلمبیا (رتبه 28).

مدارس عالی حقوق در اروپا

در اروپا در کل 138 مدرسه حقوقی برتر وجود دارد که 38 مورد آن متعلق به انگلیس است. از این تعداد، هشت دانشگاه در بین 50 دانشگاه برتر هستند. در ادامه لیست، پس از 10 دانشگاه برتر، نام هایی چون UCL (رتبه 12)، کالج کینگ لندن (رتبه 18=)، دانشگاه ادینبورگ (رتبه 24)، دانشگاه کویین مری لندن (QMUL) (رتبه 37) و دانشگاه دورام (رتبه 40=) دیده می گردد.

کشور بعدی از نظر جایگاه هایی که در این لیست به خود اختصاص داده جایی نیست جز ایتالیا با 16 نماینده در رتبه بندی دانشگاه های امسال. از جمله دانشگاه های ایتالیایی دانشگاه بولونیا (UNIBO) با رتبه 47 و چهار دانشگاه دیگر در بین 100 دانشگاه برتر قرار گرفته اند.

آلمان دارای 14 موسسه برجسته، از جمله روپرشت-Karls-دانشگاه هایدلبرگ (رتبه 39) و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (رتبه 40=) و سه تمشک در سه مورد دیگر در میان 100 دانشگاه برتر است.

در اسپانیا، 12 دانشگاه برتر از جمله دانشگاه مستقل مادرید (UAM، Universidad Autónoma de Madrid) و بعلاوه دو دانشگاه دیگر با رتبه زیر 100 وجود دارد. هلند کشور بعدی است با 9 جایگاه که در صدر آن ها دانشگاه لیدن قرار گرفته است. بعلاوه، کشور فرانسه دارای 8 نماینده در رتبه بندی دانشگاه های برتر حقوق است، از جمله دانشگاه پاریس پانتئون-سوربن که در جایگاه بیست و ششم قرار گرفته است.

سوئیس اما توانسته هفت جایگاه را به خود اختصاص دهد، از جمله انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ (ETH) که رتبه ای بین 150-101 دارد، در مقابل بلژیک در این لیست دارای 6 نماینده، از جمله چهار مورد در لیست 100 دانشگاه برتر، است؛ برای مثال دانشگاه کاتولیک لون رتبه اشتراکی 40 را به خود اختصاص داده است.

ایرلند و پرتغال هر دو دارای پنج دانشگاه حقوقی عالی هستند، دانشگاه دوبلین ایرلند (UCD) جزو 100 دانشگاه برتر لیست است. در این بین روسیه امسال توانسته با 3 دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه های برتر حقوق حاضر گردد. از دانشگاه های روسی می توان دانشگاه دولتی لومونوس مسکو را نام برد که در میان 100 دانشگاه برتر لیست جا گرفته است.

کشورهای نوردیک چون نروژ، فنلاند و دانمارک هر یک دو جایگاه را به خود اختصاص داده اند. در حالی که سوئد دارای سه دانشگاه پیشرو مطالعات حقوق در جهان است. دانشگاه اسلو نروژ، بهترین دانشگاه منطقه است که جایگاهی بین 150-100 دارد، پنج دانشگاه دیگر در بین 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

در نقطه دیگر اروپا، اتریش و یونان هر دو با دو دانشگاه برتر در لیست بهترین ها حضور دارند. مجارستان و لهستان اما هر کدام تنها یک نماینده در این لیست دارند. از این تعداد، بالاترین رتبه مربوط به دانشگاه وین اتریش است که در رده 150-101 قرار گرفته است.

مدارس عالی حقوق در آسیا

چین به تنهایی 12 نماینده در رتبه بندی دانشگاه های برتر حقوق در سال 2017 دارد، از جمله دو دانشگاه که در میان 50 دانشگاه برتر قرار گرفته اند: دانشگاه پکن (رتبه 20) و دانشگاه دانشگاه چینهوا (رتبه 33). هشت دانشگاه برتر لیست در کره جنوبی واقع شده اند، که دو مورد از آن ها در میان 50 دانشگاه هستند، یکی دانشگاه سئول (رتبه 34) و دانشگاه کره (رتبه 48).

هنگ کنگ و سنگاپور هر دو 3 نماینده در لیست دارند. بالاترین جایگاه در این رتبه بندی به دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) (رتبه 15) و دانشگاه هنگ کنگ (رتبه 18=) داده شده است.

ژاپن دارای شش جایگاه در لیست رتبه بندی سال 2017 است، دو دانشگاه شناخته شده این کشور دانشگاه توکیو و دانشگاه کیوتو هستند که هر دو رتبه ای زیر 50 دارند.

تایوان دارای سه نماینده است و دانشگاه ملی تایوان (NTU) در جایگاه سی و هشتم در صدر دانشگاه های تایوانی است. این در حالی است که مالزی دارای دو نماینده است از جمله دانشگاه مالایا که در رده 200-151 قرار گرفته است.

مدارس عالی حقوق در آمریکای لاتین

اگر میخواهد حقوق را در یک کشور آمریکای لاتین بخوانید، شیلی باید در صدر لیست شما باشد، چراکه در امسال توانسته با هشت دانشگاه برتر جهان برای رشته حقوق در بین کشورهای این قاره بدرخشد. بالاترین رتبه دانشگاه های این کشور مربوط به دانشگاه کاتولیک های شیلی (Pontificia Universidad Católica de Chile) است، که در جایگاه چهل و چهارم لیست است.

به علاوه برزیل با پنج دانشگاه عالی در جایگاه دوم کشورهای آمریکای لاتین است و از دانشگاه های برتر آن دانشگاه سائو پائولو با جایگاه اشتراکی 50 است. بعلاوه، امسال کلمبیا نیز 5 نماینده داشته است، و دانشگاه لس آنجلس کلمبیا بالاترین رتبه در بین دانشگاه های کلمبیایی را دارد و در رده 100-51 قرار گرفته است.

دو دانشگاه عالی حقوق دیگر در کشور مکزیک وجود دارد. دانشگاه ملی والنتاین مکزیک (UNAM) توانسته با 9 پله صعود در جایگاه 31 قرار بگیرد.

کاستاریکا و پرو امسال توانستد هر کدام با یک نماینده وارد لیست رتبه بندی دانشگاه های حقوق در امسال شوند. با این حال تنها نماینده کشور آرژانتین، دانشگاه بوینس آیرس، بالاترین رتبه (100-51) را در بین دانشگاه های این سه کشور نسیب خود نموده است.

مدارس عالی حقوق در استرالیا و نیوزیلند

استرالیا دارای 23 نماینده در رتبه بندی سال 2017 است، از جمله 10 دانشگاه که امسال برای اولین بار توانستند وارد این لیست شوند. هفت دانشگاه استرالیایی در میان 50 دانشگاه برتر قرار دارند و بهترین آن ها دانشگاه ملبورن با رتبه 11 است. بعلاوه در بین 50 دانشگاه برتر لیست نام دانشگاه سیدنی (رتبه 13)، دانشگاه نیو ساوث ولز (رتبه 14)، دانشگاه ملی استرالیا (رتبه 16)، دانشگاه موناش (رتبه 27)، دانشگاه تکنولوژی سیدنی (رتبه 43) و دانشگاه کوئینزلند (رتبه 48=) دیده می گردد.

شش دانشگاه حقوقی برتر در نیوزیلند وجود دارد و سه مورد آن ها در میان 100 دانشگاه برتر هستند؛ از جمله دانشگاه اوکلند (رتبه 36)، دانشگاه ویکتوریا ویلینگتون (رتبه 46) و دانشگاه اوتاگو (رتبه 100-51).

منبع: کجارو / topuniversities.com

به "برترین دانشگاه های حقوق جهان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه های حقوق جهان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید