9 مورد از کوچک ترین کشورهای دنیا از نظر جمعیت!

به گزارش وبلاگ تپلینک، کوچک ترین کشورهای دنیا از نظر جمعیت آن هایی هستند که بیشترین اندازه جمعیت را نسبت به مساحت خود دارند. به طور کلی حدود 194 کشور در دنیا وجود دارد که ما همه آن ها را نمی شناسیم. برخی از این کشورها به قدری کوچکند که شهرهای برخی از کشوها از آن ها بزرگتر به حساب می آیند. اگر کنجکاوید که بدانید این کشورها در کجا واقع شده اند، با خبرنگاران همراه باشید تا 9 مورد از کوچک ترین کشورهای دنیا از نظر جمعیت را باهم بشناسیم.

9 مورد از کوچک ترین کشورهای دنیا از نظر جمعیت!

کوچک ترین کشورهای دنیا از نظر جمعیت کدامند؟

صرفا گذاشتن نام کشور روی خیلی از مرزبندی ها به این معنی نیست که قرار است با یک سرزمین خیلی بزرگ روبه رو باشیم. برخی از کشورهای دنیا به قدری کوچک هستند که شهرهای روسیه در برابر آن ها غول پیکر محسوب می شوند. در مناطقی از دنیا مانند دریای کارائیب و اقیانوس آرام کشورهایی وجود دارند که مساحت شان از 400 کیلومتر مربع هم کمتر است. اگر می خواهید بدانید که 400 کیلومتر مربع چقدر می گردد باید بگوییم که همین شهر تهران خودمان مساحتی برابر با 730 کیلومتر مربع دارد!

برای آشنایی با کوچک ترین کشورهای دنیا از نظر جمعیت فهرستی از 9 کشور را تهیه نموده ایم که در ادامه به آن ها می پردازیم:

1- واتیکان | Vatican

واتیکان را که حتما همه می شناسید. این کشور در وسط مرکز کشور ایتالیا واقع شده و مرکز کلیسای کاتولیک دنیا است. واتیکان با 0.44 کیلومتر مربع مساحت لقب کوچکترین کشور دنیا را به خودش اختصاص داده است. جمعیت واتیکان در حال حاضر حدود هزار نفر تخمین زده شده است. این کشور اقتصاد و سیاستی مستقل از رم دارد و از تمام امکانات مدنی مانند اداره پلیس، آتش نشانی، راه آهن و شبکه انحصاری اینترنت برخوردار است. این کشور در سال 1929 تاسیس شده و دارای رئیس جمهور نیز می باشد.

موزه ها و کتابخانه های بسیار ارزشمندی در واتیکان وجود دارند که تحت سلطه کلیسای کاتولیک هستند. مثلا نقاشی معروف میکل آنژ در سقف کلیسای سیستین در داخل واتیکان واقع شده است.

2- موناکو | Monaco

کشور بعدی که کمی از واتیکان بزرگتر است موناکو نام دارد. موناکو با 2 کیلومتر مربع وسعت در رده دوم کوچک ترین کشورهای دنیا از نظر جمعیت قرار می گیرد. این کشور در رودخانه فرانسه واقع شده و محل خوشگذرانی ثروتمندان و میلیاردرهای دنیا است. حتما با تیم فوتبال موناکو هم آشنایی دارید. این تیم در کشور موناکو قرار گرفته است اما در لیگ 1 فرانسه بازی می نماید

موناکو از یک طرف با فرانسه و از یک طرف با دریای مدیترانه همسایه است. این کشور 36 هزار نفر جمعیت دارد و بیشتر ساکنین آن به زبان فرانسوی صحبت می نمایند.

3- نائورو | Nauru

نائورو کوچکترین کشور جزیره ای دنیا است که با تنها 21 کیلومتر در شرق استرالیا قرار گرفته است. این کشور به علت معادن غنی فسفات، اقتصاد خوبی داشته و یک مقصد گردشگری مناسب برای خیلی از جهانگرد ها به شمار می رود. در حال حاضر به علت استخراج زیاد از معادن، ذخایر آن رو به کاهش است و لذا نرخ بیکاری آن تا 90 درصد افزایش یافته است.

جالب است بدانید که میانگین وزن زنان و مردان این کشور به حدی بالاست که لقب چاق ترین کشور دنیا را به آن داده اند. به طوری که طبق آمارها 97 درصد از مردان و 93 درصد از زنان این کشور از اضافه وزن رنج می برند. به علاوه این میزان اضافه وزن سبب شده تا افراد زیادی در این کشور به دیابت مبتلا باشند، بعلاوه بیش از 40 درصد از مردم به دیابت نوع 2 مبتلا هستند.

4- تووالو | Tuvalu

تووالو که پیش از این ها به جزایر الیس معروف بود، یکی از کوچک ترین کشورهای دنیا از نظر جمعیت است که 26 کیلومتر وسعت دارد. این جزیره در اقیانوس آرام و شمال استرالیا واقع شده و 10 هزار نفر را در خود جای داده است. جالب است بدانید که از این مساحت 26 کیلومتری فقط 8 کیلومترش جاده می باشد!

این کشور تنها یک بیمارستان دارد و به خاطر موقعیت جغرافیایی اش برای مسافرت پیشنهاد نمی گردد. تووالو در گذشته مستعمره انگلیس بوده اما در سال 1978 بالاخره به استقلال رسیده است.

5- سن مارینو | San Marino

پنجمین کشور کوچکی که می خواهیم به شما معرفی کنیم سن ماریو است. از آنجایی که قدیمی ترین قانون اساسی ملی در سال 1600 در سن ماریو نوشته شده است، خیلی ها آن را قدیمی ترین تمدن دنیا می دانند. این کشور هم با 61 کیلومتر مربع مساحت در داخل ایتالیا قرار گرفته است و دارای آب و هوایی مدیترانه ای و گرم است.

از کل جمعیت 35 هزار نفری این کشور حدود 4800 نفر خارجی و از ساکنان ایتالیا هستند که برای زندگی به آنجا مهاجرت نموده اند. این کشور از لحاظ گردشگری نیز جای مطلوبی به شمار می رود و هر ساله جهانگرد های زیادی از ایتالیا، آلبانی و بوسنی به آنجا سفر می نمایند.

6- لیختن اشتاین | Liechtenstein

بالاخره داریم به کشورهای تقریبا بزرگتر می رسیم که اولین شان بین کشور سوئیس و اتریش واقع شده است. لیختن اشتاین 160 کیلومتر مربع وسعت دارد و در بین کوچک ترین کشورهای دنیا از نظر جمعیت در رده پنجم جای گرفته است. این کشور تنها کشوریست که تماما در کوه های آلپ واقع شده و مردمش به زبان آلمانی صحبت می نمایند.

جالب است بدانید که از نظر سرانه فراوری ناخالص، لیختن اشتاین ثروتمندترین کشور دنیا است! قاعدتا نرخ بیکاری 1.5 درصدی آن هم از همین ثروت بالا ناشی می گردد که با وجود جمعیت 37 هزار نفری واقعا تحسین برانگیز است. طبق آمارها تقریبا 100 درصد افراد این کشور باسواد هستند و در عین حال دینشان کاتولیک است!

اگر هنوز به میزان کافی تحت تاثیر این کشور قرار نگرفته اید، باید بگوییم که لیختن اشتاین هیچ فرودگاهی ندارد و ورود به آن نیازمند رفتن به فرودگاه زوریخ در سوئیس است. با این حال صنعت گردشگری در این کشور بسیار قویست و خیلی از افرادی که در آنجا زندگی می نمایند از ایتالیا و سوئیس آمده اند.

7- جزایر مارشال | Marshall Islands

این کشور در واقع یک کشور نیست و مجموعه جزایری است که به نام کشور مارشال شناخته می شوند. وسعت این جزیره روی هم رفته 181 کیلومتر مربع است و دارای 30 استان متفاوت می باشد. جزایر مارشال یکی از قربانی های جنگ دنیای دوم بود که مدتی به وسیله ژاپن اشغال شده و سپس آمریکا آن را تصرف کرد. گفته می گردد که از سال 1946 تا 1958 آمریکا 67 آزمایش هسته ای در این جزایر انجام داده است.

این جزایر بیش از 800 گونه ماهی و 160 گونه مرجان در خود دارد و یک زیستگاه جانوری منحصر به فرد در دنیا است. بعلاوه تورهای گردشگری زیادی برای سفر به جزایر مارشال وجود دارند که هر ساله جهانگرد های زیادی از سراسر دنیا برای تماشا این جزایر تماشای به آنجا می فرایند.

8- سنت کیت و نویس | Saint Kitts and Nevis

فهرست بلند بالای کوچک ترین کشورهای دنیا از نظر جمعیت دارد به سرانجام می رسد، در این فهرست سنت کیتس و نویس با 261 کیلومتر مربع وسعت در مقام هشتم قرار گرفته است. این کشور از دو جزیره کیتس و نویس تشکیل شده که کیتس جزیره بزرگتر و نویس جزیره کوچکتر آن است. نام سنت کیتس از کریستوف کلمب کاشف آنجا گرفته شده بود که بعدها برای کوتاه سازی به این شکل عایدی.

این کشور عضو سازمان ملل متحد است و برای اولین بار در دنیا امکان دریافت پاسپورت دوم با سرمایه گذاری در کشور را برای افراد خارجی فراهم نموده است. بنابراین اگر قصد مهاجرت به جزیره سنت کیتس و نویس را دارید می توانید با سرمایه گذاری دراین کشور اقامت بگیرید.

صنعت گردشگری و کشاورزی مهمترین المان های اقتصاد جزایر سنت کیتس و نویس را مشخص می نمایند و هر ساله افراد زیادی برای بازدید از سواحل زیبای آن به جزیره سفر می نمایند.

9. کشور مالدیو

مالدیو یکی از مقاصد جهانگردی محبوب در اقیانوس هند است که از نظر مساحت و جمعیت کوچکترین کشور قاره آسیا محسوب می گردد. این کشور با 300 کیلومتر مساحت، دارای بیش از 1919 جزیره مرجانی است و به خاطر ماسه های سفید و آب های شفافش در زمینه گردشگری بسیار قدرتمند است.

یکی از تماشای ترین مکان های این کشور، ساحل درخشان جزیره وادهو است که شب ها با فیتوپلانکتون ها جلوه ای نورانی و زیبا به خود می گیرد. به جز این، کشور مالدیو پر از جزیره های کوچک با جاذبه های شگفت انگیز است که هنگام سفر می توانید با قایق از آن ها تماشا کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم 9 مورد از کوچک ترین کشورهای دنیا از نظر جمعیت را معرفی کنیم و تا حد کوتاهی هم در موردشان حرف بزنیم. این کشورها که بیشترا به صورت جزیره بوده و در اقصی نقاط دنیا پراکنده شده اند، دارای طبیعتی بکر و زیبا هستند که گردشگری را به یکی از بخش های جدایی ناپذیر اقتصاد آنان تبدیل نموده است. به جز کشورهای نام برده شده در بالا، کشور و جزیره های دیگری هم هستند که با وجود مساحت کوچک مالی قوی دارند. از جمله این کشورها می توان به کشور مالت، گرانادا، سنت ویسنته، باربادوس، آنتیگوا و باربودا، سیشل، پالائو و آندورا اشاره نمود کرد که همگی کمتر از 500 کیلومتر مربع وسعت دارند. برای تهیه تور گردشگری اروپا و آسیا، وبلاگ تپلینک با سال ها سابقه به عنوان یک آژانس گردشگری معروف، برترین تورها و هتل ها را به شما پیشنهاد خواهد نمود.

  • کوچکترین کشور دنیا کدام است؟

واتیکان با مساحت کمتر از 1 کیلومتر مربع کوچکترین کشور دنیا محسوب می گردد و در وسط کشور ایتالیا واقع شده است.

  • مساحت کشور واتیکان چقدر است؟

شاید باورتان نگردد ولی این کشور تنها 440 متر مساحت دارد.

  • کدام کشور به چاق ترین کشور دنیا معروف است؟

کشور نائورو که رتبه سوم در کوچک ترین کشور های دنیا از نظر جمعیت را دارد به چاق ترین کشور دنیا معروف است، زیرا بیش از 95 درصد مردان و زیان این کشور به افزایش وزن مبتلا هستند.

  • کشور سن ماریو کجاست؟

این کشور که به عنوان قدیمی ترین تمدن دنیا شناخته می گردد در داخل ایتالیا قرار گرفته است.

  • شرایط مالی موناکو چطور است؟

دنیاگردی صنعت اصلی این کشور به شمار می رود و بیشتر ثروتمندان و میلیاردرهای دنیا در آنجا سکونت دارند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "9 مورد از کوچک ترین کشورهای دنیا از نظر جمعیت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 مورد از کوچک ترین کشورهای دنیا از نظر جمعیت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید