تمام سورپرایز های ماشینی که یک ایرانی برای چین طراحی نموده

به گزارش وبلاگ تپلینک، برند تازه تأسیس آواتار که حاصل همکاری سه شرکت چانگان، CATL و هواوی است، از دومین خودروی الکتریکی خود در نمایشگاه IAA 2023 رونمایی کرد. این خودرو 12 نام دارد و به جای دوازده، باید آن را یک دو صدا کنیم!

تمام سورپرایز های ماشینی که یک ایرانی برای چین طراحی نموده

به گزارش دیجیاتو، محصول نو چینی ها طراحی زیبایی دارد و در دسته کوپه های چهار در قرار می گیرد. قوی ترین نسخه آواتار یک دو به پیشرانه 578 اسب بخاری مجهز است. با معرفی یک دو، آواتار رسماً وارد بازار اروپا می گردد. این خودروی برقی طراحی بسیار پخته و مدرنی دارد. این امر چندان هم تعجب آور نیست؛ چرا که نادر فقیه زاده دپارتمان طراحی برند آواتار را راهنمایی می نماید.

فراتر از یک خودروی چینی

آواتار 12 با بدنه ای سیال و بدون خطوط و زوایای تند، زیبایی خاصی دارد. چراغ های روشنایی در روز این خودرو بسیار باریک و مدرن هستند. چراغ های اصلی هم درون قابی مثلثی شکل در گوشه های سپر جا خوش نموده اند. سپر حجم پردازی های بزرگی روی خود دارد و آواتار 12 را مدلی اسپرت و مجذوب نماینده نشان می دهد.

در حد فاصل کاپوت و شیشه جلوی آواتار 12، یک پنل LED وجود دارد. این پنل که از آن با نام نمایشگر مخفی یاد می گردد، می تواند پیغام هایی را برای افراد حاضر در اطراف خودرو نمایش دهد.

از دیگر ویژگی های خاص آواتار یک دو در نمای بیرونی باید به فرم انتهای اتاق اشاره کنیم. با آنکه این خودرو یک کوپه چهار در است، اما پشت اتاق یک مدل هاچ بک را تداعی می نماید.

از لحاظ ابعاد باید گفت آواتار یک دو طولی برابر با 5020 میلی متر و عرضی برابر با 1999 میلی متر دارد. ارتفاع آن هم 1460 میلی متر است و فاصله محوری اش به 3030 میلی متر می رسد که رقمی قابل توجه محسوب می گردد.

طراحی داخلی آواتار 12

در داخل کابین، آواتار 12 گویی به آینده تعلق دارد. داشبورد این خودرو با پنل در ها ساختاری یکپارچه تشکیل می دهد. از دید آواتار، فرم داشبورد 12 یادآور یک فضاپیماست. درهرصورت، داشبورد یک نمایشگر باریک، اما عریض روی خود دارد. برند نوپای چینی از این نمایشگر با نام پنجره دیجیتال یاد می نماید. این نمایشگر وظیفه آمپر های پشت فرمان را انجام می دهد.

قسمت میانی داشبورد میزبان یک نمایشگر بزرگ است. در رابطه با ابعاد این نمایشگر حرفی به میان نیامده، ولی می توان حدس زد که میزان ای بزرگ تر از 13 یا حتی 14 اینچ دارد. نکته جالب اینکه در داشبورد آواتار 12 اثری از دریچه های سیستم تهویه را نمی توان پیدا کرد، چرا که هوای خنک به وسیله مجاری مخفی وارد کابین می گردد. سقف این خودرو از نوع شیشه ای الکتروکرومیک است و راننده می تواند آن از بین حالت شفاف و مات، گزینه دلخواه را انتخاب کند.

معینات فنی آواتار 12

آواتار 12 با دو پیشرانه راهی بازار خواهد شد. در مدل پایه یک پیشرانه تک موتوره وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد. این موتور 313 اسب بخار قدرت فراوری می نماید و نیروی آن فقط به چرخ های عقب منتقل می گردد. اما نسخه دارای دو موتور به لطف پیشرانه دوموتوره ساخت هواوی 578 اسب بخار قدرت دارد و هر چهار چرخ آن محرک هستند.

هر دو نسخه از آواتار یک دو انرژی موردنیاز خود را از پک باتری 94.5 کیلووات ساعتی دریافت می نمایند. براساس اطلاعیه رسمی، این باتری که به وسیله شرکت CATL فراوری می گردد، با توجه به نوع پیشرانه، بردی 650 و 700 کیلومتری را برای آواتار 12 به ارمغان می آورد. البته معین نیست که چینی ها این ارقام را مطابق با کدام استاندارد محاسبه نموده اند. از آنجایی که این ارقام خوشبینانه به نظر می رسند، به احتمال زیاد بر مبنای استاندارد WLTP با CLTC محاسبه شده اند.

همچون پولستار 5 در آواتار 12 هم خبری از شیشه عقب نیست و یک دوربین مخصوص تصویر زنده نمای عقب را در اختیار راننده می گذارد. اگر با دقت به تصاویر این خودرو نگاه کنید، خواهید دید که آینه های جانبی هم جای خود را به دو دوربین داده اند.

آقای فقیه زاده در مراسم رونمایی از آواتار 12 در اظهارنظر جالبی داشت: در دنیایی که کالا ها صرفاً یک شی هستند، آواتار دوست شماست و ضمن انعکاس ایده ها و عصاره درونی شما، رفیقتان در سفر ها خواهد بود.

محصول مجذوب نماینده چینی ها به 29 سنسور مختلف ازجمله سه سنسور لایدار مجهز شده است. وظیفه پردازش های داده ها را هم سیستم رانندگی اتوماتیک پیشرفته هواوی بر عهده دارد.

در زمان کنونی معین نیست که آواتار 12 با چه قیمتی راهی بازار خواهد شد؛ اما از آنجایی که اولین محصول این شرکت، یعنی شاسی بلند آواتار 11 (بخوانید یک یک) قیمتی در حدود 52 هزار دلار دارد، نباید انتظار رقمی پایین برای این کوپه چهار در زیبا را داشت.

منبع: فرارو

به "تمام سورپرایز های ماشینی که یک ایرانی برای چین طراحی نموده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام سورپرایز های ماشینی که یک ایرانی برای چین طراحی نموده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید