جلسه تعیین دستمزد 99 امروز تشکیل می شود

به گزارش وبلاگ تپلینک، به گزارش تجارت نیوز، سبد معیشت کارگران اوایل اسفند ماه (پنجم اسفندماه) در کمیته دستمزد با رقم چهار میلیون 940 هزار تومان معین شد تا زمینه ورود به جلسه معین دستمزد 99 کارگران فراهم شود.

جلسه تعیین دستمزد 99 امروز تشکیل می شود

پس از آن بود که شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال 99 پیش از خاتمه سال با حضور ذینفعان سه جلسه تشکیل داد اما چانه زنی ها خاتمهی نداشت و این موضوع به فروردین ماه موکول شد.

در جلسات گذشته نماینده های کارگری پیشنهاد افزایش حدود یک میلیون و 300 هزار تومانی را ارائه کردند و در مقابل تمایل نماینده های کارفرمایی تنها رشد 15 درصدی دستمزدها بوده است.

در حالیکه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این جلسات تاکید کرد که تلاش می کنیم به شرایط مطلوب برای تأمین حداقل معیشت کارگران نزدیک شویم نمایندگان کارگری اعلام کردند که دولت نسبت به شرایط کارگران بی توجه است.

براساس این گزارش، در 28 اسفندماه 97 پس از تشکیل چندین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی، خاتمه دستمزد سال 98 کارگران برای حداقلی بگیران (کارگرانی که در سال نخست ورود به بازار کار قرار دارند) با افزایش 36.5 درصدی، یک میلیون و 516 هزار و 882 تومان تعیین شد.

همچنین دستمزد کارگران دارای بیش از یکسال سابقه کار که تحت عنوان سایر سطوح مزدی شناخته می شوند، به میزان 13 درصد نسبت به حقوق پایه 97 به اضافه 261 هزار و 118 تومان، افزایش یافت.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز

به "جلسه تعیین دستمزد 99 امروز تشکیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه تعیین دستمزد 99 امروز تشکیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید