حاشیه های جنجالی پیاده کردن دو مسافر برای کاهش وزن هواپیما ، واکنش شرکت هواپیمایی

به گزارش وبلاگ تپلینک، مدیر روابط عمومی هواپیمایی ایران ایر گفت: خلبان پرواز مسیر تهران - خرم آباد به علت تغییرات جوی فرودگاه مقصد و بهبود عملکرد پروازی مجبور به کاهش وزن هواپیما و پیاده کردن 2 مسافر قبل از پرواز از باند فرودگاه مهرآباد شد.

حاشیه های جنجالی پیاده کردن دو مسافر برای کاهش وزن هواپیما ، واکنش شرکت هواپیمایی

به گزارش وبلاگ تپلینک، حسام قربانعلی درباره چرایی پیاده کردن 2 مسافر با تشخیص خلبان از پرواز صبح امروز در مسیر تهران- خرم آباد، اظهارداشت: تغییرات جوی در فرودگاه خرم آباد در زمان پرواز منجر به آن شد تا خلبان با هدف بهبود ایمنی و عملکرد هواپیما مجبور به کاهش وزن پرواز گردد.

او توضیح داد: شرایط وزش باد موافق و مخالف در فرودگاه مقصد و کوهستانی بودن مسیر موجب شد محاسبات خلبان در زمان برخاستن از فرودگاه مهرآباد درباره وزنِ پرواز تغییر کند.

به گفته قربانعلی، هنگام پرواز در شرایط جوی نامناسب و کوهستانی، خلبان بدترین سناریو را در نظر می گیرد که مثلا اگر قرار باشد پرواز با یک موتور ادامه یابد، تا چه میزان امکان وزن پرواز وجود دارد.

مدیر روابط عمومی ایران ایر گفت: در نهایت با هدف بهبود عملکرد هواپیما در شرایط کوهستانی مجبور به اعمال کاهش وزن قبل از برخاستن در تهران شد. در نظر داشته باشید که وزن پرواز فقط در زمان پرواز تعیین می گردد و ما از پیاده کردن این 2 مسافر عذرخواهی می کنیم.

اتفاقی نادر در ایران | خلبان ایران ایر دو مسافر را به بهانه اضافه وزن پیاده کرد!

به گفته قربانعلی محدودیت هواپیمای ای. تی. آر محاسبات را به وسیله خلبان که مسئولیت ایمنی در شرایط پرواز را دارد، تغییر داده است و در نهایت محدودیت اقلیمی و شرایط جوی منجر به تشخیص خلبان در کاهش وزن هواپیما برای فرود آمدن پیروز شد.

محدودیت وزن در هواپیمای مسافری چیست؟

او درباره موضوع محدودیت وزن در پروازهای با نوع ای. تی. آر، گفت: وزن مسافرگیری یک بار به وسیله بازرگانی شرکت ها و هنگام فروش بلیت تعیین می گردد، یک بار هم به وسیله خلبان و با توجه به شرایط جوی و دمایی مقصد پروازی. خلبان یک ساعت قبل از پرواز، وزن را به واحد پذیرش مسافر اعلام می نماید و مسافرگیری انجام می گردد اما تغییرات جوی در زمان برخاستن هواپیما در فرودگاه موجب تغییر نظر خلبان و کاهش 2 مسافر می گردد و در نهایت یک خانم و آقا با رضایت خود از این هواپیما پیاده می شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "حاشیه های جنجالی پیاده کردن دو مسافر برای کاهش وزن هواپیما ، واکنش شرکت هواپیمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه های جنجالی پیاده کردن دو مسافر برای کاهش وزن هواپیما ، واکنش شرکت هواپیمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید