خبرنگاران اعلام رنگ بندی شهرها تا 25 اسفند ، ورود یک میلیون واکسن تا انتها سال

به گزارش وبلاگ تپلینک، تهران - خبرنگاران - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت : تا خاتمه امسال با ارسال 400 هزار دوز واکسن دیگر از بهارات هند سرجمع تعداد واکسن کرونای روسی، چینی و هندی برای واکسیناسون افراد آسیب پذیر به یک میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

خبرنگاران اعلام رنگ بندی شهرها تا 25 اسفند ، ورود یک میلیون واکسن تا انتها سال

علیرضا رئیسی شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری خاطرنشان کرد: اولین بخش واکسن کوواکس مربوط به سازمان بهداشت دنیای نیز 28 اسفند تا 10 فروردین ماه به تعداد یک میلیون و 100 هزار دوز وارد کشور خواهد شد که مجموع این واکسن ها برای ادامه واکسیناسیون در کشور به 2 میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

وی اظهارداشت: با ورود بخش دوم واکسن کوواکس تعداد واکسن وارداتی تا اردیبشهت ماه سال 1400 به چهار و میلیون و 200 میلیون دوز افزایش می یابد و این سبب خواهد شد واکسیناسیون در کشور با سرعت بیشتری برای افراد آسیب پذیر جامعه ادامه یابد.

رئیسی با اشاره به فراوری واکسن داخلی نیز گفت: واکسن پاستور اردیبهشت ماه سال آینده آماده خواهد شد و اگر نتایج واکسن برکت نیز به خوبی پیش برود از خرداد ماه ورود این واکسن نیز به نظام سلامت افزایش قابل توجهی خواهد داشت و با احتساب واکسن های وارداتی و فراوری داخلی در مجموع در تیرماه سال آینده تعداد واکسن موجود ما در کشور به 10 تا 12 میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

رئیسی در ادامه با اشاره به روزهای سرانجامی سال و شروع احتمالی سفرهای نوروزی تاکید نمود: توصیه ما به هموطنان این است که در این شرایط به سفرهای نوروزی نروند و اگر قرار است سفری انجام گردد رنگ بندی نهایی شهرهای کشور برای انجام سفرهای احتمالی 25 اسفندماه امسال اعلام خواهد شد.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد کرونا در انجام سفرهای نوروزی ملاک ما رنگ جدید شهرهاست، اما سفر به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است، ولی سفر به شهرهای آبی و زرد با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی عملی خواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طبق مصوبه این ستاد تردد به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است و خروج خودروهای با پلاک بومی از این شهرها ممنوع و ورود خودروهای غیربومی نیز به این شهرها ممنوع خواهد بود.

رئیسی با اشاره به تعداد جرایم خودروهای متخلف که شرایط تردد کرونایی را رعایت نکرده اند، یادآور شد: تا به امروز 5 میلیون و 400 هزار جریمه برای خودروهایی که مقررات من رفت و آمد را در شهرهای مختلف کرونایی نادیده دریافت صادر شده است سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان نمود: برای کنترل بیشتر شیوع بیماری کرونا در کشور هم اکنون پرواز از 32 کشور دنیا به ایران ممنوع است و تردد به سایر کشورها نیز مشمول تست PCR و قوانین سختگیرانه است که همه باید آن را رعایت نمایند.

وی گفت: هرچند که تردد به تمام شهرهای قرمز و نارنجی با خودرو ممنوع است، اما تردد هواپیما و قطار به این شهرها انجام می گردد و همه افرادی که با هواپیما و یا قطار به این شهرها رفت و آمد می نمایند باید تست منفی کرونای خود را ارائه دهند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید نمود: هدف ما در اجرای قوانین و مقررات سختگیرانه تامین سلامتی مردم است و بیش از یک سال است که درگیر این بیماری هستیم و اگر ما بتوانیم امسال نیز این مساله را رعایت کنیم و سفر نریم پس از انجام واکسیناسیون می توانیم با خیال راحت سفر کنیم.

رئیسی در سرانجام گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا قرار است پروتکل های سفرهای نوروزی تا آخر هفته جاری ابلاغ گردد و ارائه نامه از فرمانداری ها نیز برای تردد در بعضی از شهرها جمع شده است، اما ممکن است افرادی برای انجام ماموریت های اداری راهی مناطق و شهرهای مختلف شوند که این نیز با نامه اداری و حکم ماموریت انجام می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اعلام رنگ بندی شهرها تا 25 اسفند ، ورود یک میلیون واکسن تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعلام رنگ بندی شهرها تا 25 اسفند ، ورود یک میلیون واکسن تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید