خطوط هوایی ایران به 500 فروند هواپیمای تازه احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ تپلینک، در حال حاضر تنها 150 فروند هواپیما از مجموع 250 هواپیمای موجود در کشور فعال است و 100 هواپیما باید اوراق گردد. از همین رو خطوط هواپیمای ایران باید به حداقل 500 فروند هواپیمای نو مجهز گردد.

خطوط هوایی ایران به 500 فروند هواپیمای تازه احتیاج دارد

اصغر فخریه کاشان با بیان این که مذاکرات با دو قطب هواپیماسازی دنیا یعنی بوئینگ و ایرباس برای خرید ناوگان هوایی همچنان ادامه دارد، گفت:

اقدام به خرید 20 فروند هواپیمای تازه از ژاپن به معنی سرانجام مذاکرات با دیگر شرکت های هواپیماسازی نیست، چرا که ما به بیش از 500 فروند هواپیما احتیاج داریم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به تشریح جزییات مذاکرات برای خرید هواپیما از ژاپن پرداخت و گفت:

برخلاف ادعای منتقدان دولت که معتقدند مذاکرات با شرکت های بوئینگ و ایرباس منتفی شده است و ما به همین دلیل اکنون دست به دامان ژاپن شده ایم، درست نیست بلکه این مذاکرات، بخشی از راهکارهای نوسازی ناوگان هوایی ایران است.

فخریه کاشان با تاکید بر این که برای نوسازی ناوگان هوایی به 500 فروند هواپیمای نو احتیاج داریم، اضافه کرد:

با برنامه ریزی های صورت گرفته این تعداد هواپیما 7 تا 8 سال آینده وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد. شرکت میتسوبیشی در طول سال های گذشته بخشی از بال های هواپیماهای بوئینگ را تامین می کرد و با افزایش توان تکنولوژی خود به ساخت هواپیمای مسافرتی (جت میتسوبیشی) دست یافته است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در پی تقویت بخش خصوصی است، گفت که به همین منظور این 20 فروند هواپیمای ژاپنی به شرکت آسمان واگذار می گردد که یکی از بخش های خصوصی صنعت هواپیمایی کشور است. مطمئن هستیم با نتیجه مثبت مذاکرات با ایتالیا، فرانسه، امریکا و ژاپن در مجموع 270 هواپیمای نوساز به صنعت هوایی کشور وارد خواهد شد.

بر اساس امضای پیش قرارداد خرید هواپیما قرار است ایران 118 فروند از ایرباس به قیمت 10 میلیارد و 500 میلیون دلار، از شرکت بویینگ بیش از 100 فروند هواپیما به مبلغ 17 میلیارد دلار و 20 فروند هواپیمای کوچک 70 نفره از ای تی ار یکی از شرکت های زیر مجموعه ایرباس در ایتالیا به روش اجاره به شرط تملیک خریداری کند.

منبع: کجارو / ایرنا

به "خطوط هوایی ایران به 500 فروند هواپیمای تازه احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطوط هوایی ایران به 500 فروند هواپیمای تازه احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید