ملاقات مقامات بلندپایه نظامی روسیه و ناتو در باکو

به گزارش وبلاگ تپلینک، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و فرمانده عالی نیروهای ائتلاف ناتو در اروپا، در پایتخت جمهوری آذربایجان، با یکدیگر ملاقات و درباره بعضی مسائل امنیتی منطقه و پیشگیری از بروز حوادث ناشی از فعالیت های نظامی دو طرف گفتگو کردند.

ملاقات مقامات بلندپایه نظامی روسیه و ناتو در باکو

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تپلینک به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد، ژنرال ارتش والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور در جریان سفر کاری خود به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان با ژنرال تاد والترز فرمانده عالی نیروهای ائتلافی ناتو در اروپا نیز ملاقات نموده است. دو طرف درباره اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز حوادث ناشی از فعالیت های نظامی روسیه و ناتو در مناطق همجوار در خاک اروپا گفت وگو کردند.

بر اساس این اطلاعات، مقامات بلندپایه نظامی روسیه و ناتو همچنین در باره بعضی مسائل مهم منطقه ای، اوضاع مناطق بحرانی دنیا و موضوع ثبات راهبردی که برای هر دو طرف اهمیت دارند، به گفتگو پرداختند. از محتوای دقیق این مذاکرات گزارشی منتشر نشده است.

ژنرال والری گراسیموف روز پنجشنبه همچنین به حضور الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان رسیده و با وی درباره مسائل مربوط به روابط دوجانبه و منطقه ای مصاحبه کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه سپس با ژنرال نجم الدین صادق اوف همتای آذربایجانی خود ملاقات و مذاکره کرد. طرفین درباره مسائل مربوط به امنیت بین المللی و منطقه ای و همچنین موضوعات مهم در عرصه همکاری های نظامی و نظامی-فنی بین دو کشور، از جمله همکاری ها در عرصه دریای خزر گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ملاقات مقامات بلندپایه نظامی روسیه و ناتو در باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات مقامات بلندپایه نظامی روسیه و ناتو در باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید