شرایط دریافت اینترنت فیبر نوری در تهران اعلام شد

به گزارش وبلاگ تپلینک، مدیر مخابرات استان تهران می گوید متقاضیان دریافت اینترنت فیبر نوری در شهر تهران، یک شماره تلفن ثابت یا موبایل اعلام نمایند تا شرایط واگذاری آنالیز گردد.

شرایط دریافت اینترنت فیبر نوری در تهران اعلام شد

دریافت فیبر نوری در کلان شهرها و به ویژه تهران بسیار سخت است. غالب کابران سرگردان هستند و دقیقا نمی دانند باید به کجا مراجعه نمایند یا کدام شرکت، سرویس اینترنت فیبرنوری در منطقه و محله آن ها ارائه می دهد.

در حالی که تکلیف فیبرکشی و ارائه سرویس اینترنت FTTH در بسیاری از شهرهای کوچک تعیین شده و در بعضی استان، همه شهرها زیر پوشش پروژه توسعه فیبر نوری رفتند؛ هنوز در تهران و با وجود چندین اپراتور متولی، بسیاری از منطقه ها فیبرکشی نشدند و کاربران نمی توانند اینترنت ADSL خود را به FTTH تبدیل نمایند.

حالا، امروز یک مصاحبه از سیدعلی ملک جعفریان، مدیر مخابرات استان تهران در رسانه ها منتشر شده است که شرایط و هزینه دریافت اینترنت فیبرنوری در شهر تهران را تشریح می نماید.

مدیر مخابرات استان تهران به شهروندانی که متقاضی اینترنت فیبر نوری هستند؛ می گویند: شهروندان با شماره 2020 و 2021 تماس بگیرد و یک شماره تلفن ثابت یا موبایل اعلام نمایند.

ملک جعفریان می گوید پس از اعلام این شماره تلفن، نمایندگی ها و همکاران فروش مخابرات تلفن را آنالیز نموده و در صورتی که در این منطقه، پوشش دهی فیبر نوری باشد؛ یک اشتراک واگذار می نمایند.

او می گوید در صورتی که این منطقه هنوز زیر پوشش فیبر نباشد؛ همکاران مخابراتی در منطقه، آنالیز می نمایند تا اگر متقاضیان به 10 نفر می رسند؛ بتوانند فیبر بک بن (back bone) را اجرا نمایند.

مدیر مخابرات استان تهران می گوید در تهران با اجرای فیبرکشی داخل ساختمان و مودم، حدود 3 میلیون یا 3/200 میلیون تومان است.

ملک جعفریان تاکید می نماید سرعتی که به مشتریان تهرانی واگذار می گردد؛ سرعتی بالا و کاملا مناسب نیازهای کاربران پرمصرف است.

ایشان به این نکته هم اشاره کردند که اگر یک فرد در مجتمعی، درخواست اجرای فیبر داشته باشد؛ خود مخابرات فیبرکشی را برای آن یک نفر انجام داده و برای سایر ساکنان مجتمع، بازاریابی می نماید.

لازم به ذکر است به جز شرکت مخابرات، چندین شرکت دیگر از جمله ایرانسل، شاتل موبایل، آسیاتک، صبانت، پیشگامان و … نیز در تهران تعهد فیبرکشی و ارائه سرویس دارند ولی هنوز این پروژه ها به مرحله اجرایی نرسیده است.

پیش تر هم مدیران مخابرات اعلام نموده بودند ولی گزارش های مردمی نشان می داد این وعده عملی نشده و برای این شرکت به صرفه نیست کل یک خیابان بزرگ را برای یک فرد درخواست نماینده، فیبرکشی کند.

بیشتر متقاضایان می گفتند مخابرات به آن ها گفته خودتان بروید بازاریابی کنید و وقتی به تعداد بالایی رسیدید؛ آن وقت دسته جمعی ثبت نام کنید تا فیبر واگذار گردد.

شرکت مخابرات در تیرماه سال جاری و پس از کش و قوس های فراوان، گردد.

منبع: شبکه چی

به "شرایط دریافت اینترنت فیبر نوری در تهران اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دریافت اینترنت فیبر نوری در تهران اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید