ماجرای ترس از فرزند آوری در یک سریال تلویزیونی

به گزارش وبلاگ تپلینک، مروری بر نخستین محصول فراوری سریالی خانه فراوریات جوان در قالب یک سریال تلویزیونی به نام تازه وارد که با حضور 8کارگردان جوان در 11 اپیزود آماده پخش شده است.

ماجرای ترس از فرزند آوری در یک سریال تلویزیونی

به گزارش همشهری، خانه فراوریات جوان فعالیت خود را از سال97 آغاز نموده، در این خانه راستا استعدادیابی و رشد کارگردانان درنظر گرفته شده است. رسالت این گروه در خانه فراوریات جوان، پرورش استعداد ها در حوزه های تله فیلم، سریال سازی، نماهنگ و تیزر است.

تازه ترین محصول این خانه نگارش سریال و فراوری آن در 11اپیزود به نام تازه وارد است. سریالی که بعد از حکم رشد در شبکه 3 روی آنتن می رود.

این سریال 8کارگردان دارد که 3 کارگردان هرکدام 2 اپیزود کارگردانی کردند و 2 کارگردان دیگر هم هر کدام یک اپیزود را کارگردانی نموده اند. آغاز نگارش فیلمنامه با گروه نویسندگان ترمه بوده که ابتدا قرار بود محسن دریالعل تهیه نمایندگی آن را بر عهده داشته باشد، اما به علت مشغله هایی که در اوج دارد از تهیه نمایندگی سریال کنار رفت.

در ادامه هر کدام از اپیزود ها تغییراتی داشت و با این تغییرات و بازنویسی فیلمنامه، کار پیش رفت و در نهایت تازه وارد قرار است روی آنتن برود.

این سریال درباره فرزندآوری است و در هر کدام از اپیزود ها داستان هایی درباره مسائل و نکات فرزندآوری بیان می گردد. موضوعی که به طور حتم با توجه به خطوط قرمز سازمان و فراوریاتش، سختی هایی در آن وجود داشته و دارد.

نسل نو فیلمسازان متعهد

به گفته سازندگان این سریال که ریشه در خانه فراوریات جوان دارند، مهم ترین نکته سریال تازه وارد کیفیت کار نیست، بلکه مسئله اول درباره موضوع فرزندآوری است و مسئله دوم هم تربیت نسل نو از فیلمسازان برای سازمان است.

حالا با توجه به اینکه خانه فراوریات جوان کوشش دارد نسل نو و مستعدی از کارگردانان را به رسانه ملی معرفی کند، باید دید که نتیجه همکاری و فراوری سریال تازه وارد چه نتایجی را در پی خواهد داشت. با توجه به فرایند فراوری این سریال و سرانجام فراوریش، شبکه 3 با حضور محسن برمهانی، معاون جوان و نو سیما مراسم رونمایی برایش برگزار کرد.

تازه وارد رونمایی از نخستین محصول مشترک دو مجموعه باشگاه فیلم سوره و خانه فراوریات جوان صدا و سیما بود که هدفش بیشتر تربیت و توانمندسازی نیرو های متخصص است.

علی فروغی، مدیر شبکه 3 که با آمدن پیمان جبلی به سازمان از مدیرانی بود که تغییر نکرد، درباره سریال شرح داد: ویژگی اول بحث جمعیت است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشته اند و اینجا بچه ها روی موضوع جمعیت کار نمایشی نموده اند.

نکته دوم این است که تازه وارد یک کار درون جبهه ای است یعنی دو مجموعه جبهه فرهنگی انقلاب کنار هم بودند. وی از ویژگی سوم هم گفت و یادآور شد: در این مجموعه 11قسمتی اپیزودیک ما تجربه 8 برادری داریم که برای نخستین بار است کار نمایشی در این حجم دارند. هر یک، قطعه مستقلی در چارچوب و فضای حرفه ای و زمان فراوری هستند. چارچوب های فنی کار از همه جهات با چارچوب های رسمی و حرفه ای سازمان صورت گرفته است.

150لوکیشن و 35بازیگر

تهیه نماینده سریال تازه وارد محمدجواد موحد است. وی درباره این سریال می گوید: این کاری است که من تجربه ای 8 ساله در باشگاه فیلم سوره برایش دارم و زمانی که این مجموعه تاسیس شد شعارش این بود که ساخت آدم ها از فیلم ها مهم تر است. وی تصریح می نماید: در این مجموعه 8 کارگردان وارد کار شدند که کارگردان اولی بودند، اما 12نفر توانمند شدند. ادعا می کنیم راستای را آغاز کردیم که بسیار مهم است. من اساسا کارم در حوزه تربیت نیرو در فیلمسازی است و می دانم خیلی کار سختی است.

متن این اثر در مجموعه اوج نگارش شد که یک مجموعه 10 فیلمنامه ای به ما دادند. برای سریال به میزان یک پروژه 30 قسمتی زحمت کشیده شد که هر قسمت جداست و گویی 11تله فیلم ساختیم. ما در این سریال قریب به 150 لوکیشن داشتیم یعنی هر قسمت حدود 12 تا 15سریال بود. در این 11 اپیزود حدود 35بازیگر اصلی داشتیم که خودتان می دانید حضور بازیگران در تلویزیون مخصوصا سریال اپیزودیک چقدر سخت است.

روایت های کارگردانان سریال 11اپیزودی

حسن حبیب زاده یکی از کارگردانانی است که در این سریال اپیزودی را کارگردانی می نماید. وی به قدرت تهیه نمایندگان اشاره می نماید و می گوید: اگر تلویزیون می خواهد تهیه نماینده های دیگری هم وارد کار شوند باید بحث مالی را جدی بگیرد. تهیه نماینده هایی که شرایط مالی ندارند، اما شرایط تهیه نمایندگی را دارند این ها در شرایط مالی آنتن خرد خواهند شد.

سجاد معارفی دیگر کارگردان این مجموعه نیز می گوید: ما برای ساخت یک تیزر خیلی سختی کشیدیم و حتی به نهاد های انقلابی رفتیم که کارمان را راه انداختند. الان در باشگاه فیلم سوره این پتانسیل بالقوه به فعلیت رسید و حالا اگر این خروجی را قدر ندانند به هدر خواهد رفت. بچه ها اینجا به خاطر اعتقاداتشان در حوزه سینما و تلویزیون قید خیلی سبک زندگی ها را زدند. این بچه ها اگر حمایت نشوند ریزش می نمایند. برای ادامه این راستا توصیه ام این است که از خود فیلمنامه تا انتهای کار با باشگاه فیلم سوره پیش فرایند.

میلاد محمدی دیگر کارگردان این سریال عنوان می نماید: تلویزیون به دلایل مختلف ارتباطش را با بخشی از هنرمندان از دست داده که بخشی احتمالا مالی و مالی است بعضی هم زاویه دارند و به دلایلی مختلف مثل سوگیری های سیاسی و اجتماعی پس می زنند و تلویزیون برای ارتباط با این ها باید فکری کند. احتمال اینکه شعارزدگی و مضمون زدگی در کارمان پیدا گردد وجود دارد و اینکه نتوانیم قصه مجذوب کننده بگوییم. خواهشم این است که این موضوع خیلی مورد توجه قرار بگیرد که هم باید کار خوب بسازیم هم در کنارش حرفمان را بزنیم.

رضا محبی دیگر کارگردان این مجموعه با بیان این مطلب که خانه فراوریات جوان و باشگاه فیلم سوره دو سرمایه بزرگ هستند یادآور می گردد: بحران تهدید نسلی بحران حاکمیتی نیست بلکه بحران ملی است. فکر می کنم در مقام رسانه ملی اگر فضا را به سمتی ببریم که نگرشی در سبک زندگی برای مردم ایجاد گردد خیلی مؤثرتر است. فراوری نمایشی یکی از برترین و مجذوب کننده ترین مدیوم هاست. اگر قرار بود سرمایه ای ایجاد گردد باید پیش از این ها ایجاد می شد و حالا خوب است که از این سرمایه ها حمایت گردد.

منبع: فرارو

به "ماجرای ترس از فرزند آوری در یک سریال تلویزیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای ترس از فرزند آوری در یک سریال تلویزیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید