مجتمع خوابگاه دخترانه در دیشموک احداث می گردد

به گزارش وبلاگ تپلینک، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از احداث یک مجتمع خوابگاهی پیشرفته شبانه روزی در دیشموک اطلاع داد و گفت: تا سرانجام سال عملیات اجرایی این مجتمع مهم شروع می گردد.

مجتمع خوابگاه دخترانه در دیشموک احداث می گردد

حسین کلانتری در ملاقات با محمد مخبر -رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بر ظرفیت های مالی، کشاورزی و انرژی استان تاکید نمود و اضافه کرد: زمینه رشد و توسعه در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است.

وی تسریع در تکمیل مجتمع فراوریی و فرآوری گیاهان دارویی گچساران را خواهان شد و اظهارکرد: این پروژه تا به امروز 57 درصد پیشرفت داشته و حجم سرمایه گذاری آن بالغ بر 320 میلیارد ریال است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال حدود 200 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مهیا می گردد.

کلانتری توضیح داد: کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 400 گونه گیاه دارویی از مجموع 2 هزار گونه گیاهی موجود در ایران است و ظرفیت تبدیل شدن به قطب فراوری گیاهان دارویی را دارد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال و صادرات گیاهان دارویی در استان فراهم می گردد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح نمود: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مقرر شد پرژوه مجتمع فراوریی و فرآوری گیاهان دارویی گچساران تا انتها سال به بهره برداری برسد.

کلانتری بر تخصیص تسهیلات تکمیلی جهت توسعه فراوری گیاهان دارویی و تسریع در فرایند اجرای این کارخانه تاکید نمود.

وی در مورد افزایش تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه ها که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دست اجرا است تاکید و توضیح داد: انتظار می رود سرعت تکمیل پروژه های عمرانی و اشتغال زا افزایش یابد تا مردم زودتر از این ظرفیت ها بهره مند شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد میزان سرمایه گذاری طرح های توانمندسازی مالی استان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را بیش از 237 میلیارد تومان برشمرد و اظهارکرد: 7 پروژه زیر مجموعه مالی در این طرح ها پیش بینی شده که در صورت بهره برداری از آنها زمینه اشتغال بیش از 4 هزار نفر در استان فراهم می گردد.

کلانتری اضافه کرد: اجرای طرح های توانمندسازی مالی و مشارکت با کارآفرین با اولویت کارهای خرد متوسط در مناطق لنده، چاروسا، دیشموک، باشت، لوداب،بهمیی و سایر مناطق استان با الگوی بنیاد برکت با اعتبار بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد ریال عملیاتی می گردد.

وی بیان نمود: این بنیاد در حوزه عمرانی و زیربنایی با اعتبار بالغ بر 680 میلیارد ریال در زمینه ساخت خانه بهداشت، مسجد، مدرسه، آسفالت راه روستایی، کتابخانه، اصلاح شبکه آبرسانی و... مشارکت دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش حامل خبر خوشی برای دختران دیشموک بود.

کلانتری مطرح نمود: براساس انعقاد تفاهم نامه بین استانداری و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عملیات اجرایی احداث مجتمع خوابگاه شبانه روزی دخترانه دیشموک تا انتها سال جاری شروع می گردد.

وی اعلام کرد: این مجتمع تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که امید است با راه اندازی آن بخشی از مسائل دختران دانش آموز در این منطقه رفع گردد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این مجتمع با حمایت خیر خوش نام محمد ناصر نیکبخت احداث خواهد شد که این خیر زمین مورد نظر را اهدا کرده و بخشی از اعتبار را نیز تامین کرده و رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) نیز برای تامین اعتبار این مجتمع آموزشی قول مساعد دادند.

همچنین محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بر راه اندازی و تکمیل این خوابگاه دانش آموزی تاکید نمود و گفت: کوشش می کنیم تا هرچه زودتر این مجتمع به دختران دیشموک اهدا گردد.

به گزارش وبلاگ تپلینک به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی ضمن تقدیر از دغدغه مندی و پیگیری های مکرر استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: در مورد تکمیل پروژه های این ستاد در استان تعامل و همکاری لازم را خواهیم داشت و به طور قطع از تمام توان خود برای تحویل دادن این پروژه ها به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مجتمع خوابگاه دخترانه در دیشموک احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتمع خوابگاه دخترانه در دیشموک احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید