پرداخت 80 میلیارد تومان به مسافران بابت کنسلی بلیت بعضی قطارهای نوروز

به گزارش وبلاگ تپلینک، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بابت کنسلی بلیت قطارهای اسفندماه و ایام نوروز 99، تا به امروز حدود 80 میلیارد تومان پول به مسافران قطار پرداخت شده است.

پرداخت 80 میلیارد تومان به مسافران بابت کنسلی بلیت بعضی قطارهای نوروز

سعید رسولی در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرگزاری فارس با اشاره به کاهش شدید تقاضای سفر در انواع مدل های حمل ونقلی به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: با توجه به تأکیدات ستاد مبارزه با کرونا مردم حتماً دقت نمایند که از انجام سفر خودداری نمایند تا شیوع این بیماری به سرعت کنترل و کرونا ریشه کن گردد.

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات راه آهن جمهوری اسلامی ایران مقرر شد به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان کنسلی بلیت برای همه مسافران وجود داشته باشد.

پرداخت حدود 80 میلیارد تومان پول نقد به مسافران قطار بابت کنسلی بلیت

وی گفت: پیش از این پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از بهمن ماه سال جاری شروع شده بود و ظرفیت های ناوگان به فروش رفته بود، ضمن آنکه مسافران برای همین اسفندماه نیز بلیت قطار تهیه نموده بود، اما پس از شیوع کرونا با درخواست مسافران نسبت به کنسلی بلیت به سرعت اقدام و استرداد بلیت و بازگرداندن پول مسافران به طول کامل انجام شد و کماکان نیز در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شرح داد: بابت کنسلی بلیت بعضی قطارهای اسفندماه و بعضی قطارهای نوروزی تا به امروز حدود 80 میلیارد تومان پول به مسافران و مردم برگردانده شده است؛ بسیار کوشش کردیم که این کار به نحو مناسب انجام گردد اما خب شاید کم وکاستی هایی هم بوده است، به هر حال اگر شما از یک مغازه هم خرید کنید و روز بعد قصد برگرداندن آن کالا و دریافت پول خود را داشته باشید باید ساعتی صبر کرد تا امکان بازگرداندن پول برای مغازه دار مهیا گردد اما ما در راه آهن اجازه ندادیم که کار مردم روی زمین بماند به سرعت تقاضاها را پاسخ دادیم و پول مردم را بابت کنسلی بلیت به آنها برگرداندیم.

رسولی شرح داد: این رقم بابت کنسلی بلیت قطارهای اسفندماه و همچنین بعضی قطارهای نوروزی تا 15 فروردین 99 است.

پرداخت 10 درصد جریمه کنسلی قطارها از سوی دولت و شرکت راه آهن

وی با تأکید بر اینکه مسافرانی که قصد انجام سفر خود را ندارند حتما باید بلیت خود را کنسل نمایند، گفت: طبق قانون کنسلی بلیت تا زمانی خاص قبل از سفر 10 درصد جریمه دارد اما دولت تصمیم گرفت این 10 درصد جریمه را خود پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن اضافه نمود: مسافر کل پول بلیتی که بابت خرید جایگاه قطار پرداخت نموده است را دریافت می نماید و این 10 درصد جریمه، در واقع از سوی شرکت راه آهن و دولت به شرکت های ریلی پرداخت می گردد.

حذف بعضی قطارهای نوروزی

رسولی اضافه نمود: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از چند ماه پیش برای آماده سازی قطارهای نوروزی و تقاضای مسافران در این ایام برنامه ریزی نموده بود و همه ناوگان آماده بود اما به دلیل کاهش تقاضای سفر تعدادی از قطارها را در این ماه (اسفند 98) و ایام نوروز 99 حفظ کردیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن با تأکید بر لزوم توجه مردم به توصیه ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر عدم انجام سفر، اضافه نمود: اگر مسافرانی قصد سفر با قطارها را با هر دلیلی داشته باشند ناوگان حمل و نقل ریلی طبق ماهیت و وظیفه خدمت رسانی خود، آماده خدمات دهی و جابه جایی مسافران است.

منبع: فارس

منبع: چمدان

به "پرداخت 80 میلیارد تومان به مسافران بابت کنسلی بلیت بعضی قطارهای نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 80 میلیارد تومان به مسافران بابت کنسلی بلیت بعضی قطارهای نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید