کارتاگنا و جاذبه های دیدنی آن در کرانه کارائیب

به گزارش وبلاگ تپلینک، کارتاگنا به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای بندری و تفریحی کشور کلمبیا در نزدیکی سواحل کارائیب مستقر شده است و تاریخ پیدایش آن به سال 1533 میلادی بازمی شود. با 572 کیلومتر مربع مساحت، این شهر در طول کل دوره استعماری، به عنوان یک درگاه کلیدی برای صادرات طلا و نقره از پرو به اسپانیا و وارد کردن برده های آفریقایی عمل نموده است. از همین رو، تماشا جاذبه های تاریخی فراوان در این شهر دور از انتظار نیست. از آنجایی که کارتاگنا یک شهر آسیب پذیر در برابر حملات دزدان دریایی بوده است، شهر قدیمی آن به وسیله یک دیوار محافظ و یک قلعه باابهت که در سرتاسر شهر به چشم می خورد، احاطه شده است. کارتاگنا جایی است که آب و هوای مطبوع، غذاهای خوشمزه کلمبیایی، یک زندگی پویای شبانه و انواع و اقسام پایکوبی ها را یکجا تجربه خواهید کرد. تنها وسیله ای که برای تماشا این شهر رنگارنگ احتیاج دارید، پاهایتان هستند. معماری های استعماری، میادینی با شعار صلح طلبی و کلیساهای پرزرق وبرق ازجمله جذابیت های شهر هستند؛ ولی کارتاکنا حرف های بیشتری برای گفتن دارد.

کارتاگنا و جاذبه های دیدنی آن در کرانه کارائیب

شهر قدیمی کارتاگنا

بخشی از کارتاگنای باستانی که با عنوان شهر قدیمی کارتاگنا شناخته می گردد، ویژگی های بیشتری از بافت کهن فرهنگ کلمبیا را در خود جای داده است. به هر گوشه ای از این شهرک قدیمی که نگاه کنید، ساختمان هایی رنگارنگ خواهید دید که در دل هر کدام از آنها یک داستان تخیلی پنهان شده است. دورتادور شهرک قدیمی، دیواری طولانی و مستحکم خواهید دید که زمانی قلب آن را از حملات دزدان دریایی به ویژه فرانسیس دریک در امان نگه می داشت. هرچند سال های زیادی از ظهور و افول این شهر می گذرد، ولی هنوز هم می توان جنب و جوش سابق را در بعضی از رستوران ها و بارهای آن نظاره کرد. پرسه زدن در پیچ و خم کوچه های باریک کارتاگنای قدیمی احساس خارق العاده ای به شما خواهد بخشید. چنانچه فقط فرصت بازدید از یک جاذبه گردشگری کارتاگنا را دارید، باید سراغ شهر قدیمی بروید.

قلعه فیلیپ بارجاس

این قلعه که در زبان محلی کستیلو سن فیلیپه دی بارجاس تلفظ می گردد، مهمترین و شناخته شده ترین سازه بشری شهر کارتاگنا به شمار میرود. این قلعه در سال 1536 میلادی در بلندی های سن لازارو ساخته شد و برای سال ها از مردم شهر در مقابل مهاجمان دفاع می کرد. کافی است آغاز به پرسه زدن در راهروهای زیرزمینی و کنگره های اطراف قلعه کنید؛ هم فال و هم تماشا است! نمایشگرهایی در کل قلعه قرار داده شده اند که اطلاعات لازم درباره هر بخش از قلعه را در اختیار گردشگران قرار داده و آنها را با تاریخچه پرفرازونشیب این شهر آشنا می سازند. همانند بسیاری از قلعه های دیگر که در بخش های مرتفع شهرها ساخته می شوند، قلعه فیلیپ بارجاس نیز یک منظره بی نظیر از شکوه شهر پیشکش بازتماشامایندگان خود می نماید. زیبایی غروب آفتاب از دریچه چشم قلعه، غیرقابل توصیف است.

کلیسای سن پدرو

کلیسای ایگلسیا دی سن پدرو کلاور در سال های بین 1580 تا 1645 در کارتاگنا ساخته شده است و یکی از شگفت انگیزترین شاهکارهای معماری جهان محسوب می گردد. نمای بی همتای این کلیسا از سنگ خاصی که از جزیره تیرا بومبا آورده شده، ساخته شده است. محراب زیبایی در داخل کلیسا وجود دارد که هدیه ای از طرف پاپ لئو سیزهم است و بقایای جسد سینت پیتر کلاور را در خود جای داده است. علت نامگذاری کلیسا به این نام، همین محراب است. او یکی از مبلغان دینی بسیار فعال در کارتاگنا بوده که در همین شهر مرده است. در کنار کلیسا یک صومعه کوچک نیز وجود دارد که آن هم نام پیتر کلاور را یدک می کشد.

پلازا سانتو دومینگو

پلازا سانتو دومینگو یک مکان پرجنب وجوش با انبوهی از رستوران ها است که هم برای گردشگران و هم برای بومیان کارتاگنا مجذوب کنندهیت دارد. مهمترین انگیزه بازتماشامایندگان از آمدن به این پلازا، لذت بردن از غذاهای آماده و لذیذ کلمبیایی است. در حالی که مرکز پلازا پر از میزهای غذاخوری است که آماده پذیرایی از مهمانان هستند، چندین مجری و خواننده خیابانی به اجرای برنامه های زنده برای سرگرم کردن علاقمندان مشغول هستند. در طرف دیگر خیابان فروشندگانی را می توان دید که سعی دارند توجه گردشگران را به سوغاتی های محلی خود جلب نمایند. علاوه بر زیبایی های خود پلازا، چندین المان مجذوب کننده دیگر در اطراف دیده می گردد. چند مکان تاریخی ازجمله، ایگلسیا سانتو دومینگو و مجسمه زیبای زن درازکشیده به وسیله یکی از هنرمندان نامی کلمبیا به نام فرناندو بوترو از مهمترین آنها هستند.

موزه جواهرات و زمرد کارائیب

موزه کارائیب کارتاگنا که به زمردهای زیبایش آوازه جهانی دارد، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تجملاتی کلمبیا است. سفر هواداران پروپاقرص اشیای قیمتی و جواهرات زینتی به کلمبیا کامل نخواهد شد، مگر آنکه یک توقف هرچند کوتاه در موزه جواهرات و زمرد کارائیب داشته باشند. فضای داخلی موزه بیشتر شبیه به افسانه های مصر قدیمی است که در فیلم مومیایی می توان دید. با پرسه زدن در این موزه، علاوه بر سرگرم شدن، اطلاعات اندک ولی ارزشمندی از تمدن کهن و گسترده سنگ های قیمتی و چیزهایی که باعث ارزشمندی آنها شده است، کسب خواهید نمود. در کنار بازدید از سنگ های زینتی مجلل، بد نیست که از تالار ال دورادو نیز تماشا نمایید. در این تالار، بعضی از مرنام ها و روش های ساخت سنگ های قیمتی کلمبیایی به نمایش گذاشته شده است.

منبع: همگردی

به "کارتاگنا و جاذبه های دیدنی آن در کرانه کارائیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارتاگنا و جاذبه های دیدنی آن در کرانه کارائیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید