کیت تشخیص خانگی برای عفونت لثه! ، چرا تشخیص زودهنگام مهم است؟

به گزارش وبلاگ تپلینک، یک کیت تست خانگی به زودی می تواند التهاب لثه را پیش از مراجعه به دندانپزشک تشخیص دهد.

کیت تشخیص خانگی برای عفونت لثه! ، چرا تشخیص زودهنگام مهم است؟

به گزارش وبلاگ تپلینک و به نقل از نیواطلس، در حالی که التهاب لثه می تواند منجر به از دست دادن دندان گردد، باکتری مسئول بیماری لثه نیز می تواند وارد جریان خون گردد و باعث بیماری قلبی یا سایر بیماری ها گردد. به همین علت است که تشخیص زودهنگام مهم است، تا جایی که احتمالا به زودی یک کیت تست خانگی نو پا به عرصه می گذارد.

راه اندازی تجزیه و تحلیل نمونه بزاق به وسیله پروفسور اندرو استکل و دایوو هان، محقق ارشد از دانشگاه سینسیناتی، با همکاری سانکای زی، دانشمند پروکتر اند گمبل، انجام شد. در این روش از یک معرف شیمیایی استفاده می گردد که به اندوتوکسین های خاصی که در دیواره سلولی باکتری پورفیروموناس ژنژیوالیس (Porphyromonas gingivalis) وجود دارد، واکنش نشان می دهد.

دریافت معرف برای انجام این کار در ابتدا چالش برانگیز بود، زیرا بزاق حاوی مواد مختلفی است که می تواند تشخیص هر یک از نشانگرهای زیستی را سخت کند. پروتئین طبیعی به نام آمیلاز در این زمینه مشکل ساز بود تا اینکه دانشمندان دریافتند که می توان با پیش تیمار کردن نمونه بزاق با نشاسته سیب زمینی، اثر آن را خنثی کرد.

بیشتر بخوانید:

  • دانشمندان در استرالیا در پی حیات در مریخ! | استروماتولیت های باستانی چه کمکی می نمایند؟

این کیت همان شکل کیت های تست کووید-19 را دارد. دارای یک قسمت کوچک برای نمونه بزاق همراه با یک نوار تست کاغذی است که روی آن یک یا دو نوار برای نشان دادن نتایج ظاهر می گردد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در خصوص اینکه این کیت چه زمانی برای استفاده عمومی در دسترس خواهد بود، وجود ندارد.

مقاله ای در خصوص این تحقیق اخیرا در Sensors and Diagnostics منتشر شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "کیت تشخیص خانگی برای عفونت لثه! ، چرا تشخیص زودهنگام مهم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیت تشخیص خانگی برای عفونت لثه! ، چرا تشخیص زودهنگام مهم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید