اتمام عملیات عمرانی سایت رادار تنگ ریز، ارتقاء ایمنی پرواز ها

به گزارش وبلاگ تپلینک، مدیرکل فرودگاه های استان فارس با اعلام بهره برداری از سایت رادار تنگ ریز در دهه فجر گفت: افتتاح این سایت در ایمنی پرواز ها و افزایش پوشش راداری جنوب کشور بسیار حائز اهمیت است.

اتمام عملیات عمرانی سایت رادار تنگ ریز، ارتقاء ایمنی پرواز ها

غلامرضا کریم آقایی به تشریح مهم ترین اقدامات و پروژه های پیش بینی شده در نیمه دوم سال 1401 در این فرودگاه پرداخت و با اشاره به اتمام عملیات عمرانی سایت رادار تنگ ریز گفت: سایت رادار تنگ ریز در ارتفاع 3200 متری کوه سپیدار میمند فارس در جهت ایمنی پرواز ها در جنوب کشور به ویژه پرواز های فرودگاه شیراز احداث شده است.

او، اعتبار عمرانی هزینه شده برای احداث ساختمان اصلی سایت و محوطه سازی را 20 میلیارد تومان اعلام نمود و گفت: بابت خرید سیستم رادار که از سیستم های پیشرفته در دنیا است، 6 میلیون یورو از اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی هزینه شده است.

کریم آقائی گفت: عملیات عمرانی سایت تمام شده و با برنامه ریزی صورت گرفته نصب رادار در 2 ماه آینده صورت گرفته و در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

او، در خصوص اهمیت سایت رادارتنگ ریز گفت: این سایت در راستای ایمنی پرواز ها و افزایش پوشش راداری جنوب کشور و ارتقای شاخص های ایمنی احداث خواهد شد. این سایت راداری علاوه بر شیراز از سیستم های لار، بندرعباس، اهواز و کیش نیز پشتیبانی خواهد نمود و اگر مسئله ای برای این سایت های راداری رخ دهد سایت تنگ ریز نواقص آن ها را پوشش خواهد داد.

مدیرکل فرودگاه های استان در خصوص عملیات عمرانی صورت گرفته در فرودگاه های استان گفت: یکی از مهم ترین اقدامات نوسازی شبکه آب شرب و گاز و اصلاح شبکه برق فرودگاه بین المللی شیراز با برآورد هزینه 30 میلیارد تومان در حال اجرا است که تا سرانجام سال به بهره برداری خواهد رسید.

کریم آقائی در خصوص فرودگاه داراب نیز گفت: طی برنامه ریزی صورت گرفته حصارکشی کل فرودگاه داراب تا سرانجام سال انجام خواهد شد و هزینه برآورد شده این پروژه 20 میلیارد تومان است.

او گفت: اندازه اعتبار لازم برای بهسازی و توسعه عوامل پروازی فرودگاه داراب 60 میلیارد تومان است.

مدیرکل فرودگاه های استان هزینه برآورد شده برای توسعه و بهسازی عوامل پروازی فرودگاه جهرم را 130 میلیارد تومان اعلام نمود.

کریم آقائی با اعلام از سرگیری عملیات عمرانی ترمینال پرواز های خارجی فرودگاه بین المللی شیراز از ماه گذشته، گفت: امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان فارس تامین اعتبارات این پروژه در مصوبات سفر رئیس جمهور لحاظ، و از اعتبارات ملی برای تکمیل ترمینال استفاده گردد.

وبلاگ تپلینک فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اتمام عملیات عمرانی سایت رادار تنگ ریز، ارتقاء ایمنی پرواز ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام عملیات عمرانی سایت رادار تنگ ریز، ارتقاء ایمنی پرواز ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید