اجرای طرح تفکیک لاشه های دام نر و ماده به منظور کنترل کشتار دام مولد

به گزارش وبلاگ تپلینک، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: علت اصلی اجرای طرح تفکیک لاشه های دام نر و ماده کنترل کشتار دام مولد است.

اجرای طرح تفکیک لاشه های دام نر و ماده به منظور کنترل کشتار دام مولد

محمود قربان زاده در گفت وگو با وبلاگ تپلینک در خصوص علل اجرای طرح تفکیک لاشه های دام نر و ماده اظهار کرد: اجرای این طرح به دو منظور اجرا شده است که علت اصلی آن کنترل کشتار دام مولد است. همچنین اجرای آن در راستای کمک به مصرف کننده در تشخیص کیفیت و قیمت گوشتی است که خریداری می کند.

وی افزود: مقدمات و زیرساخت های اجرایی این طرح طی چندین ماه اجرا شده و از تاریخ 1400.09.01 در کشتارگاه صنعتی مشهد آغاز شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اقدامات صورت گرفته در زمینه این طرح عنوان کرد: از جمله اقدامات مهم اجرا شده در این زمینه طرح کنترل کشتار دام مولد، ماده و آبستن است. همچنین در راستای این طرح اقداماتی همچون تشخیص سن دام مولد از روی دندان ها و تشخیص آبستن بودن دام اجرا شده که همه این عوامل به منظور جلوگیری از کشتار دام های مولد و آبستن صورت می گیرند.

قربان زاده تصریح کرد:کشتارگاه های مجاز و صنعتی در سطح استان واقع در شهر مشهد و شهرستان های نیشابور، تربت جام و فریمان است. البته برخی کشتارگاه های سنتی نیز در شهرستان های استان وجود دارد که لاشه های موجود در آنها مختص همان مکان بوده و نباید جابه جایی لاشه ها به شهرستان دیگری صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: از مردم خواهشمندیم لاشه هایی را که آغشته به مهر و برچسب کشتارگاه هستند را خریداری کرده و به تاریخ تولید و انقضا دقت کنند. همچنین می توانند موارد تخلف را به شماره چهار رقمی دامپزشکی استان 1512 گزارش کنند تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای طرح تفکیک لاشه های دام نر و ماده به منظور کنترل کشتار دام مولد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح تفکیک لاشه های دام نر و ماده به منظور کنترل کشتار دام مولد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید