اجرای طرح پایش کتاب کتابخانه های مساجد استان همدان

به گزارش وبلاگ تپلینک، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: طرح پایش کتاب کتابخانه های مساجد استان همدان اجرا می گردد.

اجرای طرح پایش کتاب کتابخانه های مساجد استان همدان

حمیدرضا ناهیدی فرد با بیان اینکه هم اکنون در آستانه 30 امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در سال 1401 هستیم، اضافه نمود: سال جاری نیز در این زمینه برنامه هایی را در دو بخش طرح های نرم افزاری و حمایت های سخت افزاری پیش بینی کردیم که این برنامه ها در هفته کتاب و کتابخوانی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان عملیاتی خواهد شد.

وی به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی اشاره نمود و گفت: این اهداف و موضوعات شامل ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین آحاد مردم جامعه، رونق بخشی به کتابخانه های مساجد که ایجاد این کتابخانه ها دارای قدمت تاریخی بالایی حتی بالاتر از سبقه تاریخی آموزش و پرورش در کشور هستند، احیای نقش کتابخانه ها در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه و تقویت فعالیت های مردمی در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

ناهیدی فر بعلاوه به برپایی مسابقات کتابخوانی در ایام هفته کتاب اشاره و توضیح داد: این مسابقات به صورت خودجوش از سوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با اشاره به اجرای طرح پایش کتاب کتابخانه های مساجد در سطح استان که در سومین فصل سال به منظور به روزرسانی کتاب های کتابخانه های مساجد و برطرف کتاب های مستهلک شده در این کتابخانه ها از سوی ستاد هماهنگی کانون ها انجام خواهد شد، اضافه نمود: در این مرحله در نظر داریم که 25 کتابخانه در مساجد مورد پایش قرار بگیرد و کتاب هایی از فهرست 6000 جلدی از کتاب های مناسب و دارای محتوای مفید به ویژه در حوزه کودک و نوجوان که این فهرست را از قبل تنظیم نموده ایم، برای غنی تر کردن کتابخانه های مساجد تهیه کنیم تا مورد استفاده فعالان کانون های فرهنگی مساجد قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه های مساجد یکی از مردمی ترین کتابخانه ها است که چه در بخش مدیریتی و چه در بخش فعالیتی از پتانسیل مردمی به نحو حداکثری بهرمند هستند، گفت: از جمله برنامه های دیگری که سال جاری پیش بینی شده اجرای طرح شنبه های کتاب است که این طرح نیز در ایام هفته کتاب و کتابخانی همانند ماه های گذشته با قوت بیشتری در سامانه و اکوسیستم مجازی بچه های مسجد، به وسیله کانون های فعال فرهنگی مساجد پیاده و اجرا خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، گفت: سال جاری در هفته کتاب و کتابخانی 1500 جلد کتاب به ارزش ریالی 600 میلیون ریال در بین تعداد 25 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان همدان توزیع خواهد شد.

وی بعلاوه از اجرای برنامه فراوری کتاب صوتی که این طرح هم به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد طرح ریزی و پیش بینی شده است اطلاع داد و اضافه نمود: درباره حمایت های حوزه سخت افزاری به وسیله ستاد هماهنگی کانون ها که سال جاری برای هفته کتاب و کتابخوانی پیش بینی نموده ایم طرح تکریم فعالان حوزه کتاب با شاخص هایی که از قبل طرح ریزی شده را نیز در نظر داریم.

وبلاگ تپلینک همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجرای طرح پایش کتاب کتابخانه های مساجد استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح پایش کتاب کتابخانه های مساجد استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید