انتقاد فرزند توران میرهادی از بی توجهی آموزش و پرورش

به گزارش وبلاگ تپلینک، پندار خمارلو در گفت وگو با خبرنگاران ، با اعلام این موضوع اظهار کرد: مادر در زمان حیاتش، برای نظام آموزش و پرورش و ایجاد تحول در آن، برنامه خاصی را نوشته و آن را تحویل آموزش و پروش داده بود؛ اما به نظر می رسد از این برنامه هیچ استفاده ای نشده است.

انتقاد فرزند توران میرهادی از بی توجهی آموزش و پرورش

وی ادامه داد: آموزش و پرورش ما، در جهت استقلال بچه ها هیچ برنامه خاصی ندارد و در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا بسیاری از والدین مسئول هستند تا بار فعالیت های بچه ها خود را نیز به دوش بکشند. درحالی که پیشتر مادر تمام دانش خود را که ماحصل تجربیاتش در راه اندازی و تدریس در مدرسه فرهاد بود، در قالب کتابی با عنوان ج س ت ج و در راه ها و روش های ت رب ی ت ذکر نموده بود. از این کتاب برای بهبود سیستم آموزش و پرورش و استقلال بچه ها استفاده خوبی می شد کرد؛ اما این اتفاق نیفتاد.

خمارلو با اشاره به کتاب دیگری تحت عنوان دو گ ف ت ار: ک ت اب خ ان ه آم وزش گ اه ی و ن ق ش آن در ای ج اد ع ادت ب ه م طال ع ه به قلم توران میرهادی گفت: این کتاب هم در خصوص کتابخانه های مدارس و ویژگی های آن ها نوشته شده و دارای تجربه های ارزشمندی است که می تواند یاری کار مربیان باشد. البته مادر کتاب دیگری را با عنوان ک ت اب ک ار م رب ی ک ودک: ب رن ام ه ک ار س الان ه م رب ی در م ه د ک ودک و ک ودک س ت ان نوشته بود که ظاهراً در بعضی از جاها به صورت غیردولتی تدریس می گردد. این کتاب به مربیان مهد کودک ها یاری می نماید تا بتوانند گام به گام بچه ها را متناسب با فرهنگ ملی ما پرورش دهند.

یادگار توران میرهادی تاکید نمود: مادر همواره از رقابت در آموزش و پرورش بیزار بود و اعتقاد داشت ما با طبقه بندی کردن بچه ها به شاگرد اول، دوم و سوم، اگرچه باعث سربلندی تعداد کمی از بچه ها می شویم؛ ولی در نهایت رقابت ناسالمی را دامن می زنیم که جز خستگی و خراب کردن دنیای بچه ها کار دیگری را انجام نمی دهد. او پیوسته به سیستم همکاری و همیاری در آموزش و پرورش تکیه داشت و معتقد بود نخبه پروری و نخبه سازی کاری غلط است که آموزش و پرورش را در نهایت با چالشی جدی روبرو می نماید.

از اقدامات شاخص زنده یاد توران میرهادی تالیف کتاب چندجلدی فرهنگنامه بچه ها و نوجوانان است که به تازگی جلد بیستم آن راهی بازار شده است. پندار خمارلو در این مورد گفت: در سال 1358 که مادر از کار آموزش و پرورش فارغ شد، به نوشتن فرهنگنامه بچه ها و نوجوانان پرداخت. این فرهنگنامه برخلاف تمام فرهنگنامه های آن روزگار که به ویژگی های کشورهای اروپایی و آمریکایی می پرداختند؛ بیشتر به مباحث جغرافیایی و مسائل ایران زمین پرداخته است.

وی در خاتمه گفت: در حال حاضر جلد بیستم این فرهنگنامه منتشر شده است و جلد بیست و یکم آن نیز زیر چاپ است. این مجموعه بناست در قالب اثری بیست و شش جلدی منتشر گردد و هم اکنون به حروف کاف و گاف رسیده است. استاد توران میرهادی بر این باور بود که کار فرهنگنامه کاری بی خاتمه است؛ چراکه با انتشار هر جلد تازه، مجلدهای قبلی آن به روزرسانی می شوند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "انتقاد فرزند توران میرهادی از بی توجهی آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد فرزند توران میرهادی از بی توجهی آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید